VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Územní plán s R43 přes Bystrc zrušil soud

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ – Další ránu plánované stavbě rychlostní silnice R43 zBrna na Moravskou Třebovou uštědřil ve čtvrtek dopoledne Nejvyšší správní soud. Svým rozhodnutím totiž zrušil právě tu část územního plánu města Brna, která snovou dálnicí počítá.

27.5.2010 39
SDÍLEJ:

Prezentace - silnice R43 - průtah Bystrcí.Foto: Magistrát města Brna

„Prakticky to znamená, že se tato část územního plánu musí znovu vytvořit. Následně pak začne úplně od nuly všechno potřebné schvalování stavby,“ uvedl mluvčí nejvyššího správního soudu František Emmert.

Podle předsedy soudního senátu Radana Malíka je hlavní důvod zrušení územního plánu to, že nemá oporu v nadřazeném krajském územním plánu. „Obec nemůže vymezit plochu nadmístního významu, která není vymezena v územním plánu velkého územního celku,“ vysvětlil soudce Malík.

Jihomoravský kraj zatím své zásady územního rozvoje, tedy ekvivalent územního plánu nezpracoval. A platný územní plán Brněnské sídelní aglomerace z roku 1985 s dálnicí R43 ve své závazné části nepočítá. „Územní plán města Brna z roku 1994 je proto nezákonný v části týkající se R43,“ upozornil Malík.

Podle náměstka brněnského primátora pro místní rozvoj Martina Andera znamená zrušení části územního plánu také oddálení vytvoření nového územního plánu Brna.

Město mělo podle dubnového rozhodnutí rady začít projednávat nový územní od letošního podzimu. Tento termín ovšem pravděpodobně nedodrží. „Musíme počkat až na to, v jaké trase R43 zakreslí do svých zásad územního rozvoje Jihomoravský kraj. Podle jeho rozhodnutí se pak budeme řídit,“ uvedl Ander.

Krajské zásady územního rozvoje přitom mohou začít platit až příští rok. „Museli jsme se vypořádat s tím, že Nejvyšší správní soud loni zrušil územní plán Břeclavska. Kvůli tomu jsme začínali úplně od nuly. Pokud se už neobjeví další problémy, krajské zastupitelstvo je schválí v létě roku 2011,“ uvedla náměstkyně hejtmana Anna Procházková.

Na nátlak ekologických organizací i ministerstva životního prostředí přitom při zpracovávání zásad územního rozvoje kraj bude posuzovat obě varianty vedení dálnice. Tedy trasu přes Bystrc, proti které protestují lidé z této brněnské městské části i nedalekých Bosonoh, i trasu takzvanou Boskovickou brázdou. „Právě druhá varianta je nyní pro Brno jediná možná. V ní se R43 totiž posune až za západní hranice Brna,“ uvedl jeden z bojovníků proti bystrcké trase Petr Firbas.

Náměstkyně Procházková s ním nesouhlasí. „O vedení silnice rozhodnou odborníci, ne politici. A ti prokáží, že je výhodnější původní trasa,“ řekla Procházková.

Autor: Petr Jeřábek

27.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 39
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies