VYBERTE SI REGION

Územní plán s R43 přes Bystrc zrušil soud

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ – Další ránu plánované stavbě rychlostní silnice R43 zBrna na Moravskou Třebovou uštědřil ve čtvrtek dopoledne Nejvyšší správní soud. Svým rozhodnutím totiž zrušil právě tu část územního plánu města Brna, která snovou dálnicí počítá.

27.5.2010 39
SDÍLEJ:

Prezentace - silnice R43 - průtah Bystrcí.Foto: Magistrát města Brna

„Prakticky to znamená, že se tato část územního plánu musí znovu vytvořit. Následně pak začne úplně od nuly všechno potřebné schvalování stavby,“ uvedl mluvčí nejvyššího správního soudu František Emmert.

Podle předsedy soudního senátu Radana Malíka je hlavní důvod zrušení územního plánu to, že nemá oporu v nadřazeném krajském územním plánu. „Obec nemůže vymezit plochu nadmístního významu, která není vymezena v územním plánu velkého územního celku,“ vysvětlil soudce Malík.

Jihomoravský kraj zatím své zásady územního rozvoje, tedy ekvivalent územního plánu nezpracoval. A platný územní plán Brněnské sídelní aglomerace z roku 1985 s dálnicí R43 ve své závazné části nepočítá. „Územní plán města Brna z roku 1994 je proto nezákonný v části týkající se R43,“ upozornil Malík.

Podle náměstka brněnského primátora pro místní rozvoj Martina Andera znamená zrušení části územního plánu také oddálení vytvoření nového územního plánu Brna.

Město mělo podle dubnového rozhodnutí rady začít projednávat nový územní od letošního podzimu. Tento termín ovšem pravděpodobně nedodrží. „Musíme počkat až na to, v jaké trase R43 zakreslí do svých zásad územního rozvoje Jihomoravský kraj. Podle jeho rozhodnutí se pak budeme řídit,“ uvedl Ander.

Krajské zásady územního rozvoje přitom mohou začít platit až příští rok. „Museli jsme se vypořádat s tím, že Nejvyšší správní soud loni zrušil územní plán Břeclavska. Kvůli tomu jsme začínali úplně od nuly. Pokud se už neobjeví další problémy, krajské zastupitelstvo je schválí v létě roku 2011,“ uvedla náměstkyně hejtmana Anna Procházková.

Na nátlak ekologických organizací i ministerstva životního prostředí přitom při zpracovávání zásad územního rozvoje kraj bude posuzovat obě varianty vedení dálnice. Tedy trasu přes Bystrc, proti které protestují lidé z této brněnské městské části i nedalekých Bosonoh, i trasu takzvanou Boskovickou brázdou. „Právě druhá varianta je nyní pro Brno jediná možná. V ní se R43 totiž posune až za západní hranice Brna,“ uvedl jeden z bojovníků proti bystrcké trase Petr Firbas.

Náměstkyně Procházková s ním nesouhlasí. „O vedení silnice rozhodnou odborníci, ne politici. A ti prokáží, že je výhodnější původní trasa,“ řekla Procházková.

Autor: Petr Jeřábek

27.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 39
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies