VYBERTE SI REGION

Územní rozhodnutí pro část R52 u Mikulova se oddaluje

Brno - Příprava stavby silnice R52, která má dotvořit dálniční spojení Brno-Vídeň, se na jednom ze tří úseků vrátila o krok zpět. Obnovení územního rozhodnutí pro úsek od Perné ke státním hranicím s Rakouskem se opět oddálilo.

27.10.2011 4
SDÍLEJ:

Vizualizace plánované dálnice D52. Ilustrační foto.Foto: Projektový tým R52

Investor stavby, Ředitelství silnic a dálnic, totiž požádal o přerušení odvolacího řízení, které se na krajském úřadě jižní Moravy vedlo proti územnímu rozhodnutí vydanému na tento úsek. ČTK to sdělila vedoucí krajského stavebního odboru Eva Hamrlová.

R52 v současnosti vede do Pohořelic. Nyní se jedná o její dostavbě ve třech úsecích - mezi Pohořelicemi a Ivaní, Ivaní a Pernou a Pernou a státními hranicemi. Každý z připravovaných úseků čelí komplikacím.

Pro úsek z Perné k hranici vydal vloni územní rozhodnutí stavební úřad v Mikulově, od jara letošního roku krajský úřad řešil odvolání podané několika subjekty včetně ekologů z organizace Děti Země. Námitky proti stavbě se týkají zásahu do Chráněné krajinné oblasti Paláva a dopadu stavby na životní prostředí.

Některá z odborných stanovisek potřebných pro pokračování odvolacího řízení projednávalo v létě ministerstvo životního prostředí, které vydalo zamítavý postoj. ŘSD proto požádalo o přerušení odvolacího řízení a žádá ministerstvo o přezkum, uvedla Hamrlová.
"Není nám vůbec jasné, jak investor v případném přezkumném řízení, na které není nárok, přesvědčí ministra, že MŽP rozhodlo nezákonně, neboť podle nás nelze přezkoumat zákonnost obou těchto stanovisek, které již přezkoumány byly, přičemž se zjistilo, že byla vydána nezákonně," uvedl za Děti Země Miroslav Patrik.

S problémy se potýkají i další úseky plánované dostavby R52. Jihomoravský krajský úřad letos zrušil kvůli chybám územní rozhodnutí stavebního úřadu z Pohořelic, které se týkalo úseku Pohořelice - Ivaň, a vrátil ho úředníkům k projednání.

R52 patří mezi kontroverzní dopravní záměry na jihu Moravy. Podle aktivistů kraj dostatečně neposoudil, zda není pro dálniční spojnici Brna a Vídně efektivnější využít současnou dálnici D2 na Břeclav. Kraj to odmítá, trasa přes Nové Mlýny a Mikulov prý vyšla z porovnávání jako výhodnější.

Autor: ČTK

27.10.2011 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies