VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Joštově začne poslední etapa výluk

Brno – Poslední část oprav Joštovy ulice načínají se začátkem prázdnin silničáři. Osobní auta už pustili k Červenému kostelu, tramvaje si na průjezd kolem něj počkají až do září. Od prvního července dokonce pojedou po kratší trase.

30.6.2011 15
SDÍLEJ:

Jilmy zdobí Joštovu ulici v Brně.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

„Tramvaje linky čtyři pojedou jenom v úseku mezi Obřanami, Hlavním nádražím a Českou. Tam bude končit úvraťově na křižovatce Moravského náměstí a Rašínovy ulice. Ruší se tak dočasné zajíždění čtverky až na Mendlovo náměstí,“ upozornil na největší změnu vedoucí odboru dopravy brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Zkrácení trasy si vynutí změnu nasazovaných tramvají. Ty klasické se totiž na úvrati nedokáží otočit. „Nasadíme proto obousměrné tramvaje KT8,“ uvedl vedoucí Seitl.

Nová provizorní konečná linky 4 bude je podle vedení dopravního podniku pravděpodobně poslední změnou v trasách spojů hromadné dopravy kvůli opravám Joštovy ulice před jejím úplným otevřením. „V úvahu připadají už jen drobné změny na lince trolejbusů linek 38 a 39. Podle postupu oprav budou jezdit buď Marešovou nebo Údolní ulicí,“ uvedla mluvčí dopravce Linda Škrancová.

Na rozdíl od dopravního podniku se řidičům osobních aut poněkud ulevilo už v pondělí. „Vrátili jsme osobní dopravu do původní trasy kolem Červeného kostela i ve směru na Husovu ulici,“ upozornil ředitel společnosti Brněnské komunikace, která stavbu provádí, Arne Žurek.

Řidiči zkrácení cesty po malém městském okruhu uvítali. „Je to určitě pohodlnější a snad i bezpečnější. Objížďka přes Údolní vedla po docela úzkých silnicích,“ řekl například Tomáš Pudil.

Otevření průjezdu kolem kostela umožňuje silničářům vstoupit do poslední fáze oprav Joštovy ulice. „Díky zprovoznění tohoto uzlu můžeme přistoupit k etapové uzavírce křižovatek Joštovy, Marešovy a Údolní ulice. Tam je třeba propojit veřejné osvětlení a kabelovody Dopravního podniku města Brna a společnosti Telefónica Czech Republic. Kromě toho budeme rekonstruovat tramvajovou trať,“ nastínil další postup hlavní stavbyvedoucí Igor Hlavoň.

Druhé etapa oprav Joštovy ulice stojí 194 milionů korun. Začala loni v červenci. „S ukončením počítáme koncem srpna. Stavba je doposud bez komplikací a zdržení. Hromadná doprava se vrátí prvního září,“ sdělil ředitel Arne Žurek.

Při rekonstrukci dostala Joštova a především dopravní uzel Česká nové sítě, koleje i nový povrch. Navíc se změnila v pěší zónu. „Je to dobrý nápad. Stačí že tam jezdí tramvaje a autobusy,“ uvedla Lucie Trněná z Brna. Kvůli změně na pěší zónu ovšem z Joštovy zmizelo i zhruba sto padesát parkovacích míst.

Ani po otevření Joštovy plné dopravě z ní nezmizí stavební ruch. Bude totiž pokračovat stavba takzvaného Integrovaného mobility centra za deset milionů korun. Jeho stánek nabídne informace nejen o dopravě, ale také materiály pro turisty. „Stánek dokončíme čtrnáctého a otevřeme devatenáctého září,“ podotkla mluvčí brněnského magistrátu Soňa Haluzová.

Na ulici se také vrátí dva prodejní stánky. Co se v nich bude prodávat ještě známo není. „Vypsali jsme poptávkové řízení, které doposud neskončilo. Nelze tak ani říct, kdy soukromníci stánky postaví,“ řekla mluvčí Haluzová.

Posledním praktickým vylepšením Joštovy ulice pak mají být nové veřejné záchody. „Budou poblíž křižovatky Joštovy s Údolní a otevřeme je se začátkem září,“ uvedla mluvčí.

Autor: Petr Jeřábek

30.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 15
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jakub Kornfeil se prohání na svém oblíbeném jetsurfu.
5

Volno jihomoravských motocyklistů: surfování a jízda po Balkáně

Byt. Ilustrační foto.
1

Prodeje nových bytů v Brně se propadly skoro o půlku

Nehody v kraji? Nejvíc za devět let

Brno /INFOGRAFIKA/ – Cinknutí mobilu ve stojanu na palubní desce přiláká řidičovu pozornost. Ikona hlásí novou zprávu, kterou hned čte. Podvědomě přitom mačká plynový pedál. Když pak vjíždí do zatáčky, nezvládne řízení a auto ve vysoké rychlosti vylétne ze silnice. „Nejčastější příčinou letošních nehod řidičů bylo nevěnování se řízení,“ upozornila mluvčí policejního prezidia Eva Kropáčová.

AKTUALIZOVÁNO

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Bruck an der Grossglocknerstra, Brno – Tureckého soupeře nachytali brněnští fotbalisté hned v úvodu utkání. Kayserisporu zasadila Zbrojovka dva údery za devět minut a na soustředění v rakouském Kaprunu si po vítězství 2:1 připsala úspěšnou prvoligovou generálku.

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Podolí – Úsek dálnice, který v pátek odpoledne zablokovala hromadná nehoda čtyř osobních aut se dvěma nákladními auty a jednou dodávkou, je opět průjezdný. Nehoda se stala kolem třetí hodiny odpoledne na 205. kilometru dálnice D1 u Podolí na Brněnsku ve směru na Vyškov.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení