VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V kempu dnes lidé najdou klobásy i tiramisu

Jižní Morava /ANKETA/ – Lidé letos méně vyjíždějí na dovolenou do zahraničí. A to znamená úspěšnou sezonu pro většinu kempů v Jihomoravském kraji. Vyplývá to z informací Jaroslava Skalky z portálu dokempu.cz.

6.8.2014 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Upozornil, že například v Autokempu Merkur v Pasohlávkách na Brněnsku mají vyprodané chatky, apartmány i bungalovy po celou letní sezonu. „A také lidí se stany je letos mnohem víc, zejména o víkendech. Už teď v kempu zaznamenali o tři tisíce hostů víc než loni," uvedl muž. A výsledky kempu se mohou v příštích dnech ještě zlepšit. Tento týden totiž otevřel nové apartmány s kapacitou čtyřiadvacet lůžek.

Úspěch Merkuru kromě nových kempařů zajišťují i tradiční návštěvníci. „Jezdím tam už dvacet let. Každý rok na čtrnáctidenní dovolenou. Láká mě příjemné prostředí a velmi pěkné zařízení. Za posledních deset let tady provozovatelé udělali velký kus práce," řekla Zdeňka Dozrálová z Brna.
Cizinců ubylo

V Pasohlávkách může stále potkávat velké množství cizinců. V některých jiných kempech ale počty hostů ze zahraničí klesají. „Nejvýraznější úbytek zahraničních návštěvníků byl v letech 2008 až 2010. Dnes jde spíš o mírný pokles nebo jich jezdí stejně. Mnohé kempy se teď už ale orientují především na českou klientelu, která převažuje. Takže případnou změnu v počtu cizinců ani nezaznamenají. Například v Campingu Vranovská pláž tvoří Češi pětadevadesát procent návštěvníků," vysvětlil Skalka.

Právě Camping Vranovská pláž skončil třetí v anketě Kemp roku 2013. „A ten byl, co se návštěvnosti týká, výjimečný. Zatím nemám přesná čísla ale ve srovnání s loňským červencem jsme teď asi na o třicet procent nižších číslech," sdělil šéf společnosti Camping Vranovská pláž Pavel Svoboda.

Poslední dešťové dny podle něj kemp doslova spláchly. „Máme tady mokro, přesto někteří stanaři zůstali a suší se. Prakticky ideální byl jeden tropický víkend v polovině července, kdy u nás bylo Vranovské léto, což je mezinárodní seriál turnajů ve volejbalu a nohejbalu," dodal Svoboda.

Že se stejně nebo lépe než loni nedaří všem kempům, potvrdila i Hana Musilová z Campingu Hana ve Veverské Bítýšce na Brněnsku. „Letos nám návštěvníků dramaticky ubylo. Jedním z hlavních důvodů je věk našich hostů. Náš kemp se celé roky prezentuje především jako zařízení pro starší lidi. Máme stálé hosty, kteří se každoročně vracejí. Ale samozřejmě také stárnou, takže někteří už pak nezvládají daleké cestování," řekla Musilová.

Dodala, že do kempu, který dřív navštěvovali téměř jen cizinci, dnes jezdí víc Čechů. „A teď po pětadvaceti letech začínáme zase znova a vytváříme novou klientelu Nizozemců a Němců v důchodu," uvedla Musilová.

Kempy. Infografika

Kempaře se Camping Hana snaží lákat mimo jiné i opravami a dárky. „ V letošním výročním roce jsme opravili budovu s toaletami. Kromě běžného malování a oprav jsme dali do pořádku i venkovní fasádu a upravili obklady v pánských sprchách. Dále jsme pro propagaci nechali vyrobit různé drobné dárkové předměty," popsala ty nejdůležitější věci Musilová.
Za samozřejmost pak označila pokrytí osmdesáti procent plochy kempu bezdrátovým připojením na internet WiFi stejně jako tištěné informace v pěti světových jazycích.
Kvalita kolísá

Opravy, nové moderní vybavení a další zajímavosti v nabídce pomáhají některým kempům v Jihomoravském kraji přiblížit se zahraniční konkurenci. „Kvalita kempů je rozdílná. Na jihu Moravy člověk objeví kempy a tábořiště, kde to vypadá, že se zastavil čas, a lidé je vyhledávají hlavně kvůli nízké ceně. Najdete ale i špičkové rekreační areály s několika typy ubytovací kapacity zahrnujícími standardní chatky, chatky s vlastním sociálním zařízením až po luxusní bungalovy na úrovni čtyřhvězdičkového hotelu," upozornil Skalka.
Dodal, že občerstvit se dnes návštěvníci kempů mohou jako dřív v kioscích, ale také špičkových restauracích, které nadchnou i náročné gurmány. „Dát si klobásu, ale třeba i lososa a tiramisu? To dnes v kempu není problém," konstatoval.

VÍCE VE ČTVRTEČNÍM VYDÁNÍ BRNĚNSKÉHO DENÍKU ROVNOST

Autor: Vojtěch Kučerák, Redakce

Jezdíte na dovolenou do kempů?

ANO

48 %

NE

52 %

Hlasovalo: 85

Anketa byla ukončena

6.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

SOUTĚŽ: Ve hře jsou lístky na zápas Zbrojovky proti Dukle Praha

Tradiční již devatenáctou přehlídku ohňostrojů festivalu Ignis Brunensis zakončil pompézní ohňostroj z hradu Špilberk.
AKTUALIZOVÁNO
1

Ignis Brunensis: přibude jeden ohňostroj, povinnou skladbou bude Bugatti step

Kino Art se přesune do bývalého lihovaru. Kvůli opravám

Brno /FOTOGALERIE/ – Rozsáhlé opravy za miliony korun čekají budovu brněnského Kina Art v Cihlářské ulici. Kvůli rozšíření vestibulu či zřízení bezbariérového přístupu proto od května do září kino přemístí do bývalého lihovaru v Pekařské ulici.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Nový ředitel Povodí Moravy dřív vedl mlékárny a lihovar

Brno – Z mléka a alkoholu přesedlá na vodu nový ředitel Povodí Moravy. V Brně ho v pondělí představil zaměstnancům podniku ministr zemědělství Marian Jurečka. Václav Gargulák přejde na pozici generálního ředitele společnosti zvenčí a ujme se jí už v úterý.

AKTUALIZOVÁNO

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

Brno /ANKETA/ – Bureš, Andrej Bureš. Účtenky s takovýmto textem a podobiznou ministra financí Andreje Babiše stylizovaného do postavy Jamese Bonda dostávají už od prosince návštěvníci Pivní burzy v brněnské Veveří ulici. „Na účtence máme obrázek jen z recese a původně jsme ho chtěli po týdnu odstranit, ale lidem se líbí. Měli jsme jen jednu negativní reakci, lidé se spíš smějí," uvedl majitel restaurace Jakub Seďa.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies