VYBERTE SI REGION

V plánu kraje chybí zakreslený koridor pro rychlovlaky. Vedení Brna chce nápravu

Brno – Cestovat z Brna do Prahy hodinu, do Jihlavy dvacet minut. Výrazně usnadnit a zrychlit dopravu v kraji i České republice má stavba plánované sítě vysokorychlostních železničních tratí. Mezi prvními stát chystá právě spojení dvou největších měst. Jenže podle zástupců Brna teď plány můžou zkomplikovat zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Koridory pro rychlovlaky v důležitém dokumentu totiž nejsou úplné. Především na území Brna.

5.5.2015 35
SDÍLEJ:

Rychlovlak. Ilustrační foto.Foto: Deník/Sejkora Jiří

Na problém upozornil náměstek brněnského primátora pro územní plánování Martin Ander. „Nejsem moudrý z toho, co je v návrhu. Rezervy pro dráhu v něm nevedou spojitě," upozornil Ander.

Podle něj je výkres připravovaného krajského územního plánu problematický především pro variantu s hlavním nádražím postaveným na jih od toho současného v oblasti takzvaného Jižního centra. „V tomto případě to vypadá, že trať míjí Brno někde u Modřic. Pro nás je nepředstavitelné, že lidé k vlaku pojedou tak daleko," zdůraznil.

Podobný scénář považují za nelogický i Brňané. „Jet do Prahy a třetinu času strávit cestováním po Brně? To by pak rychlodráha neměla smysl," podotkl Vladimír Kočí.

Ve variantě s nádražím v centru sice koridor vysokorychlostní tratě ke stanici vede, ale nepokračuje dál na jih směrem na Vídeň.

Podle krajského radního pro územní plánování Antonína Tesaříka ovšem kraj i připravovaný plán s vysokorychlostní železnicí počítají. „Pro obě varianty nádraží máme územní rezervy tak, jak to vyžaduje také státní politika územního rozvoje. Tam, kde trať bude sledovat stopu současné železnice, nebyla rezerva potřeba. Zakreslili jsme ji proto jen v místech, kde je třeba plánovaný koridor ověřit," prohlásil Tesařík.

Náměstek Ander si ale myslí, že je nutné zakreslit celou trasu. „V reálu se určitě bude něco dostavovat i na stávající trati. Koridory musejí být spojité i proto, aby bylo jasné, že tvoří souvislý dopravní systém. Je to jedna z našich připomínek. Začali jsme o ní jednat," řekl Ander a dodal, že kraj je jednání přístupný.

Radní Tesařík zdůraznil, že vedení kraje chce vyjít při přípravě zásad územního rozvoje Brnu vstříc. „Chceme najít řešení, které bude vyhovovat městu i okolním obcím, proto je třeba spolupracovat. Myslím, že vzájemná komunikace je teď nastavená dobře," prohlásil.

Autor: Petr Jeřábek

5.5.2015 VSTUP DO DISKUSE 35
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Budova na brněnském náměstí Svobody, ve kterém je v přízemí prodejna McDonald´s. Ilustrační foto.
1

Nový nájemce po McDonald's? Zatím bez zájmu. Město sleví z požadavku na záchody

Oslovi v minizoo v brněnských Horních Heršpicích museli v úterý na pomoc přispěchat strážníci. Zvíře totiž propadlo tenkou vrstvou ledu a zůstalo stát po krk v ledové vodě.

Osel z minizoo se propadl po krk do ledové vody. Na břeh se nakonec vyšplhal sám

Směr se změnil, čáry zůstaly. Parkoviště u Mahenova divadla je špatně označené

Brno – Lidé váhavě obcházejí zaparkovaná auta v brněnské ulici Za Divadlem. Na obrácení jednosměrného provozu, o kterém Brněnský deník Rovnost informoval již minulý týden, si řidiči již zvykají, stále si však nejsou jistí, jak mají v ulici parkovat.

VIDEO: Holky na techniku patří, láká studentky nový klip VUT

Brno – Matematika nebo fyzika nejsou jen pro muže, upozorňuje nová kampaň Vysokého učení technického v Brně s názvem Sem patřím. Univerzita se díky ní snaží vyvrátit stereotypy, které odrazují uchazečky od studia technických oborů. Odvahu jim dodává motivační videoklip i internetové stránky.

Zloděj chtěl odjet s lupem, nenastartoval dodávku

Příbram na Moravě – Nestartuje auto? Pokud se to stane řidiči, který spěchá do práce, je to nepříjemná záležitost. Hodně naštvaný pak musel být zatím neznámý zloděj, jenž marně startoval dodávku, do níž si předtím nanosil lup. O kuriózním případu z Příbrami na Moravě na Brněnsku informovali policisté v úterý.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies