Protestu se účastnila i Ivana Lhotáková. „Chápu, že je to vytížená křižovatka. Má však sloužit nejen autům, ale i lidem. Nevěřím, že zdržení dopravy je tak velké, aby kvůli tomu lidé museli chodit okolo," podotkla.

Proti zrušení přechodu vzniká petice, na které je už několik desítek podpisů. „Oslovujeme lidi co bydlí v Brně-středu. Očekáváme, že do příštího týdne jich budeme mít asi pětistovku," řekl organizátor petice Vladislav Kruta, který včera také protestoval.

Vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko přiznává, že podoba křižovatky ještě není definitivní. „Tento týden to budeme řešit, ale přechod vrátit nemůžeme, protože by se zastavila doprava na Úvoze. Přechod je dlouhý, přecházení trvá a pokud by tam doprava odbočoval trolejbus jedoucí od Medlova náměstí, zablokoval by auta jedoucí za ním," popsal Bielko. S řešením křižovatky nesouhlasí ani brněnská policie. „Nejsilnější dopravní zátěž byla a je od Mendlova náměstí přes křižovatku rovně a doprava. Tento směr je nově sloučený do jednoho jízdního pruhu. Při zrušení přechodu nevyhodnotili intenzitu pohybu chodců přes ramena křižovatky. Mimo to jsme upozorňovali na riziko přebíhání v původním místě. I když tomu by podle posledních informací mělo zabránit zábradlí," sdělil policejní mluvčí Pavel Šváb.

Křižovatku v úterý budou řešit i brněnští zastupitelé, na jednání toto téma vynese Strana Zelených. „Velkou vadu vidím v tom, že toto opatření vzniklo za zády volených zástupců ať už z města, nebo z městské části. Přitom když jsme se o tomto úseku loni bavili na komisi dopravy, s přechodem se normálně počítalo," řekl šéf zastupitelského klubu zelených Martin Ander.

Podle architekta Osamu Okamury je trend v moderních městech spíše upřednostnit pěší dopravu. „I na frekventovaných místech se přechody spíše přidávají. V některých městech dokonce ruší obrubníky mezi vozovou a chodníkem, aby se hranice mezi nimi jakoby rozostřila a řidiči jezdili více jako ve městě, ne jako na výpadovce," komentoval architekt.

Podle urbanistky Jany Benešové je potřeba u křižovatek vždy posuzovat hledisko chodců i řidičů. „Musí se propočítat zátěž. Sama bych dala přednost chodcům, ale nemůže to být za cenu velkých dopravních problémů," podotkla.

Podle Bielka se dopravní odbor přechody pro chodce důkladně zabývá. „Nebezpečné přechody jsme zrušili nebo změnili. Letos technické sítě hodně investují, aby se zvýšila jejich bezpečnost. Na důležitých tazích může zrušení přechodu přispět k plynulejší dopravě a snižuje se prašnost a hlučnost," dodal Bielko.