VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vadí jim zrušený přechod, tak zablokovali ulici

Brno /ANKETA/ – Zatímco v moderních městech dostávají chodci přednost před auty, v Brně je to naopak. Magistrát změnil pruhy v křižovatce ulic Údolní a Úvoz a zrušil jeden z tamních přechodů. Trpě­livější chodci tak při přestupu trolejbusu na tramvaj musí nově přes tři přechody a ti otrlejší si cestu zkracují mezi auty stojícími na červenou. Na nesmyslnost nového řešení křižovatky upozornil v pondělí happening, kdy v dopravní špičce na pět minut lidé přecházeli ulici v místě bývalého přechodu a blokovali tak auta.

1.9.2014 67 AKTUALIZOVÁNO 1.9.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Na nesmyslnost nového řešení křižovatky upozornil v pondělí happening, kdy v dopravní špičce na pět minut lidé přecházeli ulici v místě bývalého přechodu a blokovali tak auta.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Protestu se účastnila i Ivana Lhotáková. „Chápu, že je to vytížená křižovatka. Má však sloužit nejen autům, ale i lidem. Nevěřím, že zdržení dopravy je tak velké, aby kvůli tomu lidé museli chodit okolo," podotkla.

Proti zrušení přechodu vzniká petice, na které je už několik desítek podpisů. „Oslovujeme lidi co bydlí v Brně-středu. Očekáváme, že do příštího týdne jich budeme mít asi pětistovku," řekl organizátor petice Vladislav Kruta, který včera také protestoval.

Vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko přiznává, že podoba křižovatky ještě není definitivní. „Tento týden to budeme řešit, ale přechod vrátit nemůžeme, protože by se zastavila doprava na Úvoze. Přechod je dlouhý, přecházení trvá a pokud by tam doprava odbočoval trolejbus jedoucí od Medlova náměstí, zablokoval by auta jedoucí za ním," popsal Bielko. S řešením křižovatky nesouhlasí ani brněnská policie. „Nejsilnější dopravní zátěž byla a je od Mendlova náměstí přes křižovatku rovně a doprava. Tento směr je nově sloučený do jednoho jízdního pruhu. Při zrušení přechodu nevyhodnotili intenzitu pohybu chodců přes ramena křižovatky. Mimo to jsme upozorňovali na riziko přebíhání v původním místě. I když tomu by podle posledních informací mělo zabránit zábradlí," sdělil policejní mluvčí Pavel Šváb.

Křižovatku v úterý budou řešit i brněnští zastupitelé, na jednání toto téma vynese Strana Zelených. „Velkou vadu vidím v tom, že toto opatření vzniklo za zády volených zástupců ať už z města, nebo z městské části. Přitom když jsme se o tomto úseku loni bavili na komisi dopravy, s přechodem se normálně počítalo," řekl šéf zastupitelského klubu zelených Martin Ander.

Podle architekta Osamu Okamury je trend v moderních městech spíše upřednostnit pěší dopravu. „I na frekventovaných místech se přechody spíše přidávají. V některých městech dokonce ruší obrubníky mezi vozovou a chodníkem, aby se hranice mezi nimi jakoby rozostřila a řidiči jezdili více jako ve městě, ne jako na výpadovce," komentoval architekt.

Podle urbanistky Jany Benešové je potřeba u křižovatek vždy posuzovat hledisko chodců i řidičů. „Musí se propočítat zátěž. Sama bych dala přednost chodcům, ale nemůže to být za cenu velkých dopravních problémů," podotkla.

Podle Bielka se dopravní odbor přechody pro chodce důkladně zabývá. „Nebezpečné přechody jsme zrušili nebo změnili. Letos technické sítě hodně investují, aby se zvýšila jejich bezpečnost. Na důležitých tazích může zrušení přechodu přispět k plynulejší dopravě a snižuje se prašnost a hlučnost," dodal Bielko.

Autor: Petra Kozlanská

Mají centra měst sloužit víc chodcům než řidičům?

ANO

90 %

NE

10 %

Hlasovalo: 629

Anketa byla ukončena

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 67
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na panelovou diskuzi už dorazil hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek.
SLEDUJEME ON-LINE
3

Sledujte ONLINE zpravodajství ze setkání s jihomoravským hejtmanem Šimkem

Ilustrační foto.

Fakultní nemocnice? Univerzita odpovědnost převezme až bez dluhů

Věnoval se klimatizaci a vjel na přejezd. Vzápětí musel prorazit závoru

Brno – Na větší opatrnost řidičů při projíždění železničními přejezdy upozorňují jihomoravští policisté. V pondělí proto připomněli nebezpečnou situaci z loňského prosince. Řidič nákladního auta se tehdy v brněnské Kaštanové ulici směrem na Tuřany věnoval nastavení klimatizace a nepostřehl, že se blíží k přejezdu i přes to, že přejezdové signalizační zařízení blikalo červenými světly. „Zvonku si řidič všiml až v době, kdy bylo pozdě," popsal případ policejní mluvčí Pavel Šváb.

Před 140 lety se narodil jihomoravský badatel Absolon

Brno /FOTOGALERIE/ - Manažer i strůjce velkých vizí. Karel Absolon. Život i dílo jedné z nejvýznamnějších postav evropské archeologie první poloviny 20. století připomíná na nové výstavě Moravské zemské muzeum v Brně. Výstavu hostí Dietrichsteinský palác na Zelném trhu v Brně, a to u příležitosti letošního 140. výročí Absolonova narození.

Brno dnes začíná vyplácet příspěvky na levnější roční jízdné MHD

Brno - Brno začíná dnešním dnem vyplácet příspěvek 1425 korun na roční jízdné městskou hromadnou dopravou. V tiskové zprávě to sdělila Zuzana Taušová z tiskového centra brněnského magistrátu. Roční jízdenka stojí 4750 korun. Brňané platící řádně za odpad mohli letos nově zažádat město o příspěvek, díky němuž se jim třetina peněz vrátí. V konečném součtu je tak roční jízdenka vyjde na 3325 korun. Podle Taušové od začátku roku zažádalo o příspěvek přes 19.000 lidí.

Takový zápas nám určitě zvedne sebevědomí, věří Čiliak

Liberec - Sezona Komety Brno sice neprobíhá zcela v souladu s vysokými očekáváními a představami vedení klubu, přesto může mužstvo vedené kapitánem Leošem Čermákem hřát výtečná bilance ze zápasů proti obhájci titulu Liberci. Kometa z nich vytěžila deset bodů z 12 možných a díky nedělní výhře 2:1 pod Ještědem drží těsně šestou příčku před dotírajícím Chomutovem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies