VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vadí jim zrušený přechod, tak zablokovali ulici

Brno /ANKETA/ – Zatímco v moderních městech dostávají chodci přednost před auty, v Brně je to naopak. Magistrát změnil pruhy v křižovatce ulic Údolní a Úvoz a zrušil jeden z tamních přechodů. Trpě­livější chodci tak při přestupu trolejbusu na tramvaj musí nově přes tři přechody a ti otrlejší si cestu zkracují mezi auty stojícími na červenou. Na nesmyslnost nového řešení křižovatky upozornil v pondělí happening, kdy v dopravní špičce na pět minut lidé přecházeli ulici v místě bývalého přechodu a blokovali tak auta.

1.9.2014 67 AKTUALIZOVÁNO 1.9.2014
SDÍLEJ:

Na nesmyslnost nového řešení křižovatky upozornil v pondělí happening, kdy v dopravní špičce na pět minut lidé přecházeli ulici v místě bývalého přechodu a blokovali tak auta.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Protestu se účastnila i Ivana Lhotáková. „Chápu, že je to vytížená křižovatka. Má však sloužit nejen autům, ale i lidem. Nevěřím, že zdržení dopravy je tak velké, aby kvůli tomu lidé museli chodit okolo," podotkla.

Proti zrušení přechodu vzniká petice, na které je už několik desítek podpisů. „Oslovujeme lidi co bydlí v Brně-středu. Očekáváme, že do příštího týdne jich budeme mít asi pětistovku," řekl organizátor petice Vladislav Kruta, který včera také protestoval.

Vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko přiznává, že podoba křižovatky ještě není definitivní. „Tento týden to budeme řešit, ale přechod vrátit nemůžeme, protože by se zastavila doprava na Úvoze. Přechod je dlouhý, přecházení trvá a pokud by tam doprava odbočoval trolejbus jedoucí od Medlova náměstí, zablokoval by auta jedoucí za ním," popsal Bielko. S řešením křižovatky nesouhlasí ani brněnská policie. „Nejsilnější dopravní zátěž byla a je od Mendlova náměstí přes křižovatku rovně a doprava. Tento směr je nově sloučený do jednoho jízdního pruhu. Při zrušení přechodu nevyhodnotili intenzitu pohybu chodců přes ramena křižovatky. Mimo to jsme upozorňovali na riziko přebíhání v původním místě. I když tomu by podle posledních informací mělo zabránit zábradlí," sdělil policejní mluvčí Pavel Šváb.

Křižovatku v úterý budou řešit i brněnští zastupitelé, na jednání toto téma vynese Strana Zelených. „Velkou vadu vidím v tom, že toto opatření vzniklo za zády volených zástupců ať už z města, nebo z městské části. Přitom když jsme se o tomto úseku loni bavili na komisi dopravy, s přechodem se normálně počítalo," řekl šéf zastupitelského klubu zelených Martin Ander.

Podle architekta Osamu Okamury je trend v moderních městech spíše upřednostnit pěší dopravu. „I na frekventovaných místech se přechody spíše přidávají. V některých městech dokonce ruší obrubníky mezi vozovou a chodníkem, aby se hranice mezi nimi jakoby rozostřila a řidiči jezdili více jako ve městě, ne jako na výpadovce," komentoval architekt.

Podle urbanistky Jany Benešové je potřeba u křižovatek vždy posuzovat hledisko chodců i řidičů. „Musí se propočítat zátěž. Sama bych dala přednost chodcům, ale nemůže to být za cenu velkých dopravních problémů," podotkla.

Podle Bielka se dopravní odbor přechody pro chodce důkladně zabývá. „Nebezpečné přechody jsme zrušili nebo změnili. Letos technické sítě hodně investují, aby se zvýšila jejich bezpečnost. Na důležitých tazích může zrušení přechodu přispět k plynulejší dopravě a snižuje se prašnost a hlučnost," dodal Bielko.

Autor: Petra Kozlanská

Mají centra měst sloužit víc chodcům než řidičům?

ANO

90 %

NE

10 %

Hlasovalo: 629

Anketa byla ukončena

1.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 67
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Tvrdost, důraz. Zbrojovka čelí záchranářskému střetu na hřišti poslední Jihlavy

Motoráček zvaný Hurvínek.

Historický vlak Hurvínek se v pondělí vrátí zpátky na koleje

Soutěžilo muzeum i studio televize. Kraj rozdával ceny za stavby

Jižní Morava – Jihomoravané se ve čtvrtek dozvěděli, kdo z nich postavil nejlepší a nejužitečnější stavbu.

Přišel o nohu a nechtěl, aby ho zachránili. Svůj příběh říká začínajícím řidičům

Brno - Přestože při dopravní nehodě před třemi lety přišel o pravou nohu, třiačtyřicetiletý Aleš Eger se své lásky k motorkám nevzdal a jezdí dál. Vozí s sebou batoh, který měl při nehodě. „Je to takový můj talisman. Připomíná mi, že už se nemusím vrátit domů," říká Eger. Ve čtvrtek o svých zkušenostech vyprávěl na Integrované střední škole automobilové v Brně na akci pro nezkušené a začínající řidiče Jezdím cool.

Děti neponižuji. Nabádali je proti mně, oponuje učitelka. Někteří rodiče ji hájí

Brno - Po stížnosti rodičů na učitelku základní školy Labská se Brněnskému deníku Rovnost ozvali jiní, kteří ji naopak hájí. Pochybení odmítá i dotyčná vyučující.

Videokouči Komety přijde zlatá medaile poštou. Při předávání na něj nezbyla

Brno – Motto, kterého se snaží držet, se mu vymstilo. Na videokouče hokejové Komety Jiřího Horáčka totiž nezbyla zlatá medaile pro vítěze extraligy. „Razím heslo, že je lepší makat, než se někam cpát. Při předávání medailí jsem tak šel na led až poslední a už na mě žádná nezbyla. Musím si na ni počkat, doobjednávala se a dorazí poštou," usmívá se devětadvacetiletý Horáček, další část skládačky, která brněnský tým dovedla k vytouženému titulu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies