„Peníze, které ročně dáváme na odstraňování škod po vandalech ani zdaleka nedosahují jejich skutečné výše. Opravujeme totiž jen to skutečně nejhorší,“ upozornil vedoucí technického odboru dopravního podniku Zdeněk Jarolín.

Podnik opravuje to nejnutnější. „Například prokopnutá střecha, nebo poškrábané čelní okno, kterým by jinak řidič neviděl. Naopak nevyměňujeme poškrábaná okna z míst pro cestující. V poslední době dokonce je dokonce nacházíme poleptaná,“ řekl dopravní odborník.

Posprejované tramvaje či autobusy podle něj nejsou to nejhorší. „Pokud je malůvka čerstvá, lze ji odstranit lehce. Horší to je, když někdo počmárá umakart uvnitř. Ten lze očistit jen za cenu porušení struktury,“ uvedl Jarolín.

Sobotní akce se setkala s průměrným zájmem mladých. „Mohl jsem na autobus zkusit něco namalovat sprejem. Ale čištění není žádná sranda,“ svěřil se jeden z nich Emil Bílý.