VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve strojovně se dřív saunovalo, zjistili lidé na prohlídce husovické vozovny

Brno /REPORTÁŽ/ – Dlouhá řada až za roh, ve které čeká na otevření bran okolo čtyři sta lidí. Nečekají na žádnou celebritu. Jejich cílem je prozkoumat každý kousek vozovny trolejbusů v brněnských Husovicích. Brány vozovny se otevírají v úterý přesně ve čtyři hodiny odpoledne. „Přišli jsme půl hodiny před začátkem, abychom v areálu byli mezi prvními," přiznává Jakub Hromek, zatímco táhne svou přítelkyni dovnitř areálu.

12.1.2016 AKTUALIZOVÁNO 12.1.2016
SDÍLEJ:

Prohlídka vozovny trolejbusů v brněnských Husovicích.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Dělníci husovickou vozovnu dostavili v roce 1928. „Původně tady parkovaly tramvaje. V roce 1971 se přestěhovaly do Medlánek. Nyní si zde řidiči vyzvedávají trolejbusy," vypráví davu provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jiří Valníček.

Jakmile dokončí výklad, dav nadšenců do hromadné dopravy pádí do hlavní haly. Jen aby jim nic neuniklo. V hale, kde nocují trolejbusy, se o ně technici čtyřiadvacet hodin denně starají, aby vozy byly v nejlepší formě. Pro opravu podvozku je v hale vyhloubeno několik prohlubní, aby technici mohli vozy pohodlně opravovat.

Opravářem se chce stát také čtyřletý syn Marie Klimkové. „Teď sejdu po schodech dolů a budu se starat o trolejbusky, aby nebyly nemocné," upozorňuje svou matku.

O kousek dál si povídá zeť se svým tchánem. „Takže ty staré tady neuvídíme. Musíme počkat až otevřou vozovnu v Komíně. Dneska si alespoň důkladně prohlédneme nové jedenatřicítky," pochvaluje si moderní trolejbusy Martin Procházka.

Dav nyní z haly přechází ke strojovně, před kterou parkuje vůz se zdvižnou plošinou. Na tu se drápe také Roman Kabelka se svým synem. „Vcítil jsem se do role techniků, kteří nahazují spadlé troleje. Musí to být nádherná práce," kochá se výhledem po areálu Kabelka.

Na závěr exkurze lidé procházejí strojovnou, kde se v minulosti pracovníci dopravního podniku v zimě dokonce saunovali. „Prošli jsme na Dačického ulici. V minulosti na ni projížděly tramvaje, dokud tady ještě parkovaly," doplňuje další nadšenec Milan Boháč.

Autor: Ema Zezulová

12.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Libor Zábranský.

Zábranský pokračuje jako kouč Komety a slibuje: Udělám vše, aby Erat zůstal

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno získá pozemky pro stavbu stadionu za Lužánkami

Brno – Úspěch brněnských hokejistů opět upozornil na potřebu nového stadionu, který město slibovalo postavit za Lužánkami. Po skoro ročním jednání nyní Brno uzavřelo dohodu s vlastníkem potřebných pozemků firmou Eiskon Devepol.

AKTUALIZOVÁNO

Příspěvek na roční šalinkartu se musí zdanit. Magistrát o povinnosti netušil

Brno /ROZHOVORY UVNITŘ/ – Dotace na dopravu? Ano. Ale zaplať, Brňane, daň! Příspěvky na nákup roční elektronické šalinkarty, které letos začal vyplácet magistrát, podléhají podle zjištění Brněnského deníku Rovnost zdanění. Redakci to potvrdil finanční úřad.

Zahrádky v historickém centru? Rozhodnutí Brna-středu uleví restauratérům

Brno – Méně práce pro podnikatele, kteří chtějí chtějí v létě otevřít restaurační zahrádku v centru, znamená rozhodnutí radních Brna-středu. Tamní rada zrušila současnou metodiku pro zařizování zahrádek.

DOTYK.CZ

Většina úvěrových firem jsou predátoři. Exekucím čelilo 843 tisíc lidí

Lidé by si měli dávat pozor nejen na úvěrové společnosti, z nichž je predátorských či lichvářských přes devadesát procent, tvrdí tvůrci Mapy exekucí.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies