VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve volbách je rozhodnuto, přesto billboardy bojují o hlasy dál

Brno /ANKETA/ - Přestože souboj o Jihomoravský kraj i Pražský hrad už dávno zná své vítěze, v okolí brněnských silnic kampaň pokračuje dál. Řidiči denně projíždí kolem billboardů s tvářemi politiků, kteří usilují o hlasy voličů v rozhodnutých volbách. Správně mají firmy reklamní plochy po vypršení smlouvy přelepit. Buď novou kampaní nebo bílým papírem. Dělá to však málokdo.

16.3.2013 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie

I když už své voliče ovlivnily, visí billboardy s politickými kandidáty stále kolem jihomoravských silnic.Foto: DENÍK/ Attila Racek

Od krajských voleb už uplynulo pět měsíců, ale v brněnských městských částech Černovice nebo Žabovřesky stále shlíží z billboardů kandidát občanských demokratů Jiří Crha. Jeho strana loni na podzim skončila v opozici. „Čekal bych, že agentura po vypršení smlouvy plochy přelepí. Nemám zájem viset na billboardech po volbách. Nemá to žádný efekt pro občanskou demokracii ani pro mě," podotkl Crha.

Mezi nejčastější tváře na brněnských billboardech patří nový prezident Miloš Zeman. „Asi to neměli čím přelepit. Teď už to může mít spíš negativní vliv," řekl šéf jihomoravské organizace SPO Zemanovci Marian Keremidský.

Brňané se pan billboardy často pousmějí. „Občas mi po cestě autem padnou oči na některý billboard a říkám si: Kdepak je ti, chlapče, konec? Člověk si aspoň může porovnat, co slibovali před volbami a co dělají teď," sdělil Ondřej Krmela.

Billboardy si klienti objednávají většinou na dva týdny nebo na měsíc. „Pokud nemají novou kampaň, měly by firmy plochy přelepit na bílo. Je to pro ně ale práce navíc, takže na to agentury hřeší. A hřeší na to i klienti, kteří si zaplatí měsíc a spoléhají, že budou mít další dva měsíce zdarma," vysvětlil ředitel brněnské reklamní agentury Realmedia Pavel Heide.

Podle něj se tak obchodníci s billboardy sami připravují o zisk. „Klesá hodnota reklamní plochy. S tím souvisí i špatná údržba. Plochy by měly udržovat nebo je prostě přelepit. Velké společnosti už nechtějí na billboardech příliš inzerovat, protože nechtějí být spojovány se zdevastovanou plochou, která je špinavá nebo potrhaná," upozornil Heide.

Zastaralé billboardy kritizuje i brněnský odborník na reklamu Tomáš Zindulka. „Firmy, které si reklamu objednaly, samozřejmě přivítají, pokud se na billboardech udrží déle, než měly ve smlouvě. Podobně to platí i s politickými kampaněmi. Lidé mají politiky s jejich slogany stále na očích a nezapomenou na ně. Zlom však nastává v době, kdy už jsou reklamy špinavé, nebo doplněné hanlivými nápisy. To pak má na voliče spíš negativní vliv," poznamenal.

Podle marketingového odborníka Petra Engliše je to tento problém častý hlavně u poskytovatelů nelegálních ploch a neseriozních prodejců. „Zavedené společnosti by si takový postup neměly dovolit, vystavily by se kritice ze strany klientů a zároveň by znedůvěryhodnily vlastní cenovou politiku," řekl Engliš podle kterého zastaralé billboardy poškozují image klienta.

Jiný pohled nabízí ještě iniciativa Nechceme billboardy v Brně. „Chceme prosadit, aby nebezpečné billboardy od silnic zmizely. Odvádí pozornost řidičů, při autonehodách zaviní ročně smrt až deseti lidí a navíc zaplevelují město. Začali jsme vytvářet mapu brněnských billboardů, abychom měli představu, kolik jich je. Povolení vydávají jak městské části, tak magistrát a spousta jich je nelegálních, takže nikdo přesný počet nezná," poznamenal šéf iniciativy Petr Marčišák.

Autor: Petra Kozlanská

Vadí vám politické billboardy v ulicích?

Ano

92 %

Ne

8 %

Hlasovalo: 97

Anketa byla ukončena

16.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Ander.
1

Úředníci se vrací ke starému územnímu plánu. Na chvíli

Brněnský fotbalista a známý bavič Švancara (vpravo) společně se svým kamarádem, bývalým ligovým fotbalistou a nyní televizním komentátorem Luďkem Zelenkou (vlevo), odstartovali do jubilejní Jizerské padesátky, ujeli však jen dva kilometry.
3

Švancara na Jizerské padesátce ujel jen dva kilometry. Selhaly mu lyže

O stávce řidičů autobusů rozhodnou odbory ve středu

Jižní Morava – Jestli vstoupí řidiči jihomoravských autobusů do stávky, rozhodne ve středu předsednictvo odborového svazu. Vláda totiž v pondělí jednání odložila. Znovu se problémem bude zabývat příští týden.

Lamželezo i Boris Tyger. Před 70 lety se narodil silák a bavič Franta Kocourek

Brno - Franta Kocourek, jedna z legendárních postav brněnského společenského života 70. a 80. let, proslul nejen siláckými kousky, ale i jako zdatný mystifikátor a recesista. Kromě toho byl znám i jako herec, básník, spisovatel a malíř. Kdyby jej smrt nezastihla v pouhých čtyřiačtyřiceti letech, oslavil by 21. února sedmdesáté narozeniny.

Poslanec Tejc asi povede brněnskou sociální demokracii do voleb

Brno - Poslanec Jeroným Tejc zřejmě povede brněnskou sociální demokracii do voleb v Poslanecké sněmovně. V pondělí jej na pozici lídra schválilo užší vedení brněnské ČSSD. Návrh ještě musí potvrdit za týden konference okresní organizace strany, řekl Tejc.

AKTUALIZOVÁNO

Brněnské krematorium prohlásila vláda památkou. Ovlivní to opravy, tvrdí ředitel

Brno – Novou kulturní památkou v pondělí vláda prohlásila Krematorium a kolumbárium na Ústředním hřbitově v Brně. Podle Michala Tomáška, ředitele společnosti Pohřební a hřbitovní služby města Brna, která areál vlastní, to zřejmě prodlouží plánované rekonstrukce areálu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies