VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve volbách je rozhodnuto, přesto billboardy bojují o hlasy dál

Brno /ANKETA/ - Přestože souboj o Jihomoravský kraj i Pražský hrad už dávno zná své vítěze, v okolí brněnských silnic kampaň pokračuje dál. Řidiči denně projíždí kolem billboardů s tvářemi politiků, kteří usilují o hlasy voličů v rozhodnutých volbách. Správně mají firmy reklamní plochy po vypršení smlouvy přelepit. Buď novou kampaní nebo bílým papírem. Dělá to však málokdo.

16.3.2013 1
SDÍLEJ:

I když už své voliče ovlivnily, visí billboardy s politickými kandidáty stále kolem jihomoravských silnic.Foto: DENÍK/ Attila Racek

Od krajských voleb už uplynulo pět měsíců, ale v brněnských městských částech Černovice nebo Žabovřesky stále shlíží z billboardů kandidát občanských demokratů Jiří Crha. Jeho strana loni na podzim skončila v opozici. „Čekal bych, že agentura po vypršení smlouvy plochy přelepí. Nemám zájem viset na billboardech po volbách. Nemá to žádný efekt pro občanskou demokracii ani pro mě," podotkl Crha.

Mezi nejčastější tváře na brněnských billboardech patří nový prezident Miloš Zeman. „Asi to neměli čím přelepit. Teď už to může mít spíš negativní vliv," řekl šéf jihomoravské organizace SPO Zemanovci Marian Keremidský.

Brňané se pan billboardy často pousmějí. „Občas mi po cestě autem padnou oči na některý billboard a říkám si: Kdepak je ti, chlapče, konec? Člověk si aspoň může porovnat, co slibovali před volbami a co dělají teď," sdělil Ondřej Krmela.

Billboardy si klienti objednávají většinou na dva týdny nebo na měsíc. „Pokud nemají novou kampaň, měly by firmy plochy přelepit na bílo. Je to pro ně ale práce navíc, takže na to agentury hřeší. A hřeší na to i klienti, kteří si zaplatí měsíc a spoléhají, že budou mít další dva měsíce zdarma," vysvětlil ředitel brněnské reklamní agentury Realmedia Pavel Heide.

Podle něj se tak obchodníci s billboardy sami připravují o zisk. „Klesá hodnota reklamní plochy. S tím souvisí i špatná údržba. Plochy by měly udržovat nebo je prostě přelepit. Velké společnosti už nechtějí na billboardech příliš inzerovat, protože nechtějí být spojovány se zdevastovanou plochou, která je špinavá nebo potrhaná," upozornil Heide.

Zastaralé billboardy kritizuje i brněnský odborník na reklamu Tomáš Zindulka. „Firmy, které si reklamu objednaly, samozřejmě přivítají, pokud se na billboardech udrží déle, než měly ve smlouvě. Podobně to platí i s politickými kampaněmi. Lidé mají politiky s jejich slogany stále na očích a nezapomenou na ně. Zlom však nastává v době, kdy už jsou reklamy špinavé, nebo doplněné hanlivými nápisy. To pak má na voliče spíš negativní vliv," poznamenal.

Podle marketingového odborníka Petra Engliše je to tento problém častý hlavně u poskytovatelů nelegálních ploch a neseriozních prodejců. „Zavedené společnosti by si takový postup neměly dovolit, vystavily by se kritice ze strany klientů a zároveň by znedůvěryhodnily vlastní cenovou politiku," řekl Engliš podle kterého zastaralé billboardy poškozují image klienta.

Jiný pohled nabízí ještě iniciativa Nechceme billboardy v Brně. „Chceme prosadit, aby nebezpečné billboardy od silnic zmizely. Odvádí pozornost řidičů, při autonehodách zaviní ročně smrt až deseti lidí a navíc zaplevelují město. Začali jsme vytvářet mapu brněnských billboardů, abychom měli představu, kolik jich je. Povolení vydávají jak městské části, tak magistrát a spousta jich je nelegálních, takže nikdo přesný počet nezná," poznamenal šéf iniciativy Petr Marčišák.

Autor: Petra Kozlanská

Vadí vám politické billboardy v ulicích?

Ano

92 %

Ne

8 %

Hlasovalo: 97

Anketa byla ukončena

16.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vnitřek karmy. Ilustrační foto.

Rodina v Brně se přiotrávila oxidem uhelnatým. Ženu se nepodařilo zachránit

Nočním brnem prošel žhář. Zapaloval kontejnery a popelnice, poničil i motorku.
1 10

Žhář v noci prošel Brnem. Způsobil škodu za pětačtyřicet tisíc

Účast v Miss nás naučila větší samostatnosti, říkají finalistky soutěže

Břeclav /ROZHOVOR/ – Jen dvanáct dívek se probojovalo do finále nejprestižnější soutěže krásy v České republice s mnohaletou tradicí Česká Miss. Mezi dvanáctkou jsou i dvě dívky z Břeclavi – jednadvacetiletá Silvie Hirtová a přesně v den finále pětadvacetiletá Monika Vrágová. „Finálový večer je v sobotu v DRFG Areně v Brně od osmi hodin,“ zvou Vrágová s Hirtovou.

Bazén na Riviéře vyloží nerezem, aby zabránili úniku vody. Přibyde tam i tobogán

Brno – Plážové osušky a plavčíky vystřídali v pátek dělníci se svými sbíječkami. Na brněnském koupališti Riviéra začala rekonstrukce. Opravovat se budou bazénové stěny, skrz které prosakovalo denně zhruba 200 tisíc litrů vody za přibližně čtrnáct tisíc korun. „Bazény vyložíme nerezem. Toho bude potřeba přes deset tisíc metrů čtverečních,” uvedl oblastní ředitel firmy Metrostav, která bude mít stavbu na starosti, Zdeněk Mička.

Po deseti letech končí vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko

Brno – Vladimír Bielko řídil deset let všechny důležité kroky, které brněnští radní v dopravě podnikli. Pod jeho vedením dohlížel odbor na provoz ve městě i stavbu nejdůležitějších dopravních staveb. K poslednímu zářijovému dnu však odchází.

Mají transplantované srdce. Na společném setkání k němu dostanou i rodný list

Brno, Mikulov – Díky srdcím dárců se znovu narodili. Šedesátka lidí, kteří si v minulosti prošli transplantací nejdůležitějšího orgánu, se tento víkend uvidí v Mikulově na společném setkání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení