VYBERTE SI REGION

Ve volbách je rozhodnuto, přesto billboardy bojují o hlasy dál

Brno /ANKETA/ - Přestože souboj o Jihomoravský kraj i Pražský hrad už dávno zná své vítěze, v okolí brněnských silnic kampaň pokračuje dál. Řidiči denně projíždí kolem billboardů s tvářemi politiků, kteří usilují o hlasy voličů v rozhodnutých volbách. Správně mají firmy reklamní plochy po vypršení smlouvy přelepit. Buď novou kampaní nebo bílým papírem. Dělá to však málokdo.

16.3.2013 1
SDÍLEJ:

I když už své voliče ovlivnily, visí billboardy s politickými kandidáty stále kolem jihomoravských silnic.Foto: DENÍK/ Attila Racek

Od krajských voleb už uplynulo pět měsíců, ale v brněnských městských částech Černovice nebo Žabovřesky stále shlíží z billboardů kandidát občanských demokratů Jiří Crha. Jeho strana loni na podzim skončila v opozici. „Čekal bych, že agentura po vypršení smlouvy plochy přelepí. Nemám zájem viset na billboardech po volbách. Nemá to žádný efekt pro občanskou demokracii ani pro mě," podotkl Crha.

Mezi nejčastější tváře na brněnských billboardech patří nový prezident Miloš Zeman. „Asi to neměli čím přelepit. Teď už to může mít spíš negativní vliv," řekl šéf jihomoravské organizace SPO Zemanovci Marian Keremidský.

Brňané se pan billboardy často pousmějí. „Občas mi po cestě autem padnou oči na některý billboard a říkám si: Kdepak je ti, chlapče, konec? Člověk si aspoň může porovnat, co slibovali před volbami a co dělají teď," sdělil Ondřej Krmela.

Billboardy si klienti objednávají většinou na dva týdny nebo na měsíc. „Pokud nemají novou kampaň, měly by firmy plochy přelepit na bílo. Je to pro ně ale práce navíc, takže na to agentury hřeší. A hřeší na to i klienti, kteří si zaplatí měsíc a spoléhají, že budou mít další dva měsíce zdarma," vysvětlil ředitel brněnské reklamní agentury Realmedia Pavel Heide.

Podle něj se tak obchodníci s billboardy sami připravují o zisk. „Klesá hodnota reklamní plochy. S tím souvisí i špatná údržba. Plochy by měly udržovat nebo je prostě přelepit. Velké společnosti už nechtějí na billboardech příliš inzerovat, protože nechtějí být spojovány se zdevastovanou plochou, která je špinavá nebo potrhaná," upozornil Heide.

Zastaralé billboardy kritizuje i brněnský odborník na reklamu Tomáš Zindulka. „Firmy, které si reklamu objednaly, samozřejmě přivítají, pokud se na billboardech udrží déle, než měly ve smlouvě. Podobně to platí i s politickými kampaněmi. Lidé mají politiky s jejich slogany stále na očích a nezapomenou na ně. Zlom však nastává v době, kdy už jsou reklamy špinavé, nebo doplněné hanlivými nápisy. To pak má na voliče spíš negativní vliv," poznamenal.

Podle marketingového odborníka Petra Engliše je to tento problém častý hlavně u poskytovatelů nelegálních ploch a neseriozních prodejců. „Zavedené společnosti by si takový postup neměly dovolit, vystavily by se kritice ze strany klientů a zároveň by znedůvěryhodnily vlastní cenovou politiku," řekl Engliš podle kterého zastaralé billboardy poškozují image klienta.

Jiný pohled nabízí ještě iniciativa Nechceme billboardy v Brně. „Chceme prosadit, aby nebezpečné billboardy od silnic zmizely. Odvádí pozornost řidičů, při autonehodách zaviní ročně smrt až deseti lidí a navíc zaplevelují město. Začali jsme vytvářet mapu brněnských billboardů, abychom měli představu, kolik jich je. Povolení vydávají jak městské části, tak magistrát a spousta jich je nelegálních, takže nikdo přesný počet nezná," poznamenal šéf iniciativy Petr Marčišák.

Autor: Petra Kozlanská

ANKETA

Vadí vám politické billboardy v ulicích?

Ano

92 %

Ne

8 %

Hlasovalo: 97     Anketa byla ukončena

16.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Bída na závěr chabého podzimu. Zbrojovka remizovala s Karvinou

Brno /FOTOGALERIE/ – Fotbalisté Zbrojovky v posledním podzimním utkání nejvyšší soutěže remizovali na domácím trávníku s Karvinou 1:1. Skórovali Jan Šisler a v nastavení Lukáš Vraštil.

EXKLUZIVNĚ

Kempný si zvyká na dril v NHL: I na rozbruslení před zápasem se jedou bomby

Chicago, Brno /ROZHOVOR/ - Nasedl na vysněný kolotoč nejprestižnější hokejové soutěže světa, z kterého ani na chvíli nesmí vyskočit. Bývalý obránce brněnské Komety Michal Kempný vstřebává první zápasové dávky v NHL. Zatím odehrál dvacet utkání a už si vyzkoušel i dril tří zápasů v pěti dnech.

AKTUALIZOVÁNO

Policie obvinila souzeného Íránce Zadeha z ovlivňování svědka

Brno – Policie v sobotu obvinila podnikatele Sharama Abdullaha Zadeha, který je souzený za daňové úniky, že se měl podílet na ovlivňování svědka. Nyní ještě probíhají výslechy. Po poledni to sdělil Zadehův mediální konzultant Jan Jetmar. Zadeh je obžalován z daňových úniků, hlavní líčení se koná u brněnského krajského soudu. V současné době je na svobodě díky vysoké kauci, kterou složil na začátku roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies