VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Venclík: Stravenky se vždy dají prodat

BRNO - Šéfovi radnice městské části Brno–sever Leo Venclíkovi přezdívají brněnský Čunek. Před nedávnem totiž přišel snápadem rozestěhovat Romy do jednotlivých městských částí. Narazil však na odpor místních.

18.2.2008
SDÍLEJ:

Desítky sociálně slabých rodin, které žijí v ubytovně v ulici Markéty Kuncové mají z domu začátkem února odejít. Nemají kam.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Čekal jste podobné reakce?
Ano. Bylo mi to jasné. Chtěl jsem hlavně poukázat na to, že všichni o tomhle problému mluví, aniž by ho znali zblízka. Pokud se na věc dívám zdálky a nepálí mě, tak se všechna řešení hledají snadno. Ale mohu zodpovědně prohlásit, že jednoduchá řešení neexistují.

Ve vaší městské části leží jedno z ghett, na které upozorňuje před rokem a půl zveřejněná ministerská mapa.
Nemám rád, když se o těchto oblastech říká ghetta. Tento pojem má totiž zcela specifický význam. Tohle ghetta nejsou, spíše sociální čtvrti.

Nechme slovíčkaření. Jak byste problém těchto komunit řešil?
Rozestěhování samo o sobě by nepomohlo. Tito lidé mají problém se soužitím s ostatními a s platební morálkou. Nakonec by se stejně k sobě znovu dostali. Pokud Romové nezmění historický přístup, že přechytračit gadža je symbol frajerství a hrdinství, tak se jejich situace ve společnosti zlepšit nemůže.

Může většinová společnost tohle jejich vidění světa ovlivnit a změnit?¨
Řešení vidím v komplexu věcí, které budou tyhle lidi postihovat, pokud se nebudou chovat v normě. Když budou žít jako většina, pak teprve mohou dostávat dávky. Je to metoda cukru a biče známá už stovky let.

Mohou být určitým řešením zneužívání sociálních dávek stravenky, které by úřady vydávaly místo peněz?
Není to samospasitelné. Pokud nebudou přímo na jméno, tak se vždycky dají prodat. určitě se v tomhle etniku najdou chytráci, kteří je budou vykupovat například za sedmdesát procent ceny. Určité znepříjemnění to ale jistě je.

Nedávno jste kritizoval práci terénních pracovníků. Proč?
Kritizoval jsem hlavně organizaci jejich práce a její výsledky. Musíme jim dát konkrétní úkoly, které budou kontrolovatelné. To tu zatím chybí a mám–li být upřímný, tak žádné výsledky práce terénních pracovníků v tuhle chvíli nejsou.

Autor: Filip Sušanka

18.2.2008
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Ilustrační foto.
2

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Kvůli horku v kraji lekly tisíce ryb

Jižní Morava - Nekvalitní voda a tisíce uhynulých ryb. To je bilance letošního léta v rybnících nejen na Brněnsku. Kromě extrémních veder a nedostatku vody bojovali rybáři se zamořením nádrží sinicemi.

AKTUALIZOVÁNO

Tři obdržené góly za šest minut. Zbrojovku stáhl výprask na dno tabulky

Olomouc, Brno /ANKETA/ – Už po čtrnácti minutách se pro fotbalisty Zbrojovky stala vidina bodového zisku na stadionu Olomouce prakticky utopickou záležitostí. Právě po tomto časovém úseku totiž Brňané prohrávali na hřišti prvoligového nováčka 0:3. Se stavem do konce utkání nepohnuli a po čtvrtém kole soutěže zůstávají na zisku jediného bodu.

V ulicích se objeví další básně o Brně. Nejsložitější je umísťování v centru

Brno – Co mají společného Cejl, Petrov, Obilní trh a hlavní nádraží? Všechna tato místa inspirovala básníky. Brněnské lokality opředené verši mapuje webový projekt Brno poetické. Do konce prázdnin přibude osm básní přímo v ulicích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení