VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vídeňská se dnes otevírá. Po dvou letech

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ - Řidiči, kteří pravidelně jezdí z Brna Vídeňskou ulicí a využívají sjezdů na dálnici D1 v brněnských Heršpicích, si mohou konečně oddychnout. Po téměř dvou letech oprav se dnes odpoledne otevře úsek silnice R52 mezi Brnem a Rajhradem. Stane se tak o tři dny dříve, než stavaři plánovali.

27.10.2010 8
SDÍLEJ:

Dopravní zácpa ve Vídeňské ulici v Brně.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Řidiči už se nemohou dočkat. „Je tam omezená rychlost a ve špičce i několikakilometrové kolony. Jsem ráda, že to skončí,“ uvedla Hana Šestáková, která místem jezdí každý den.

Od dnešního rána budou průjezdné dva pruhy v obou směrech. „Ještě nás čekají menší úpravy, které potrvají do konce listopadu příštího roku,“ řekla Věra Hoderová z Ředitelství silnic a dálnic, které má opravy na starosti.

Stavba, která trvala od března loňského roku, stála více než sedm set milionů korun. „Na desetikilometrovém úseku směrem z centra se opravovaly silnice, mosty, podchody a také tramvajové koleje,“ upřesnila Hoderová.

Na rekonstrukci silnice v Modřicích, které leží asi v polovině opravovaného úseku, si stěžovali také cestující hromadné dopravy. „Bylo to tam absolutně nevyzpytatelné. Někdy autobusy projely svou trasu včas, jindy jim to trvalo i dvojnásobně dlouho,“ uvedl Jiří Horský ze společnosti Kordis, která koordinuje dopravu na jižní Moravě. Nejčastěji podle něj nabírala zpoždění linka číslo 505, která jede z Brna do Židlochovic.

Potíže sanitek

Opravy komplikovaly práci i jihomoravským záchranářům. „Průjezd Vídeňskou ulicí se sanitkou byl skoro nemožný. Museli jsme kličkovat mezi auty a několikrát se nám stalo, že jsme v koloně uvízli,“ uvedl řidič sanitky Michal Kočár.

Společnosti sídlící v okolí Vídeňské ulice musely prodloužit svoji provozní dobu. „To proto, aby k nám zákazníci stihli přijet pro objednané zboží. Mívali jsme otevřeno i o hodinu déle,“ postěžoval si jednatel společnosti, která půjčuje přívěsy, Igor Benda.

Pro brněnské řidiče mají silničáři ještě jednu dobrou zprávu: do konce týdne skončí omezený provoz ve Sportovní ulici v úseku Křižíkova–Porgesova. Nyní je tam doprava svedena do jednoho pruhu pro každý směr.

Řidičům se v této části města ale uleví jen dočasně. Desátého listopadu totiž stavaři ukončí provoz úplně. „Dopravu odkloníme po silnici, která se nyní připravuje pod rozestavěným mostem. Lidé se tak po tři měsíce nedostanou ze Sportovní ulice na brněnskou Lesnou a budou muset úsek objíždět přes Drobného a Provazníkovu ulici,“ uvedl hlavní inženýr stavby Radim Bárta.

Cestující z Lesné se do města nedostanou tunelem z Husovic. Nájezd na Svitavskou radiálu v Porgesově ulici bude totiž na dva měsíce také zavřený. „Řidiči stavbu objedou kolem královopolského nákupního centra, přes most, kterým se opět napojí na novou silnici ve Sportovní ulici,“ řekl Bárta.

Už se to nedá vydržet, říkají lidé o opravách


Brno - Neúnosná. Tak hodnotí dopravní situaci na Žerotínově náměstí nejen lidé cestující hromadnou dopravou, ale i řidiči. Život jim komplikují opravy Joštovy ulice a Komenského náměstí.

Řidičům začíná docházet trpělivost. „Na křižovatce s ulicí Veveří je to čím dál horší. V jednom místě se tam do sebe sbíhají čtyři jízdní pruhy – dva od Koliště, jeden od Veveří a jeden z Komenského náměstí,“ řekl Aleš Dvořák, který místem projížděl včera odpoledne.

Už tak obtížnou situaci podle něj navíc komplikuje to, že mezi auty pobíhají lidé, kteří se potřebují dostat z provizorní zastávky ve Veveří ulici na Českou. A naopak.

Za měsíc se uleví alespoň chodcům. Tramvaje v zastávce Česká se totiž vrátí do provozu. Mělo se tak stát už na konci října, práci stavařům ale zkomplikovaly nečekané archeologické nálezy pod povrchem kolejiště. „Uděláme vše pro to, abychom neočekávané zdržení dohnali. Počítáme s tím, že Českou znovu otevřeme nejpozději na konci listopadu,“ slíbila již dříve mluvčí stavební společnosti Skanska Kamila Havlínová.

Na návrat tramvají do normálního provozu se už těší student Petr Novotný. Každé ráno jezdí tramvají z Černovic na stavební fakultu VUT na konci Veveří ulice. „Před přestavbou jsem nastoupil do třináctky a vystoupil skoro před školou. Teď přestupuji dvakrát. Nejhorší je přitom přesun z České na Veveří,“ posteskl si Novotný.

Na Veveří se totiž lidé prodírají mezi auty a nerespektují přechody. Podobnou zkušenost má i Vojtěch Ondříček z Brna. „Když přijedu tramvají ze směru od právnické fakulty a chci se pak dostat pěšky do centra, nemůžu přejít cestu. Čekám tu i několik minut, protože mám strach se motat mezi auty jako ostatní,“ vysvětlil Ondříček.

Žádné stížnosti?

Mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová, ale popírá, že je situace v okolí České komplikovaná. „Nezaznamenali jsme žádné stížnosti lidí a ani jsme se nesetkali třeba s tím, že by lidé chtěli vrátit jízdné. O velké výluce v Joštově ulici jsme informovali předem všemi možnými prostředky, takže s ní lidi počítali,“ řekla Pohanová.

Vedoucí dopravního odboru brněnského magistrátu Vladimír Bielko tvrdí pravý opak. Podle něj si lidé stěžují často. „Některým navíc vadí, že se Joštova opravovala před několika lety o prázdninách a teď se tam kope znovu. Jiní kroutí hlavou nad tím, že je v Brně tolik uzavírek současně,“ řekl Bielko.

Kromě cestujících dělají opravy starosti také majitelům obchodů v České a Joštově ulici. „Neustále se nám tady práší a musíme poslouchat hluk strojů. Navíc se k nám někdy lidi skoro nemohou dostat přes plechové ploty. Na druhou stranu chápu, že se to udělat musí,“ řekl vedoucí knihkupectví na rohu České a Joštovy.

I prodavačka z trafiky na České přiznala, že jí opravy vadí. „Zákazníci k nám nechodí zdaleka tak často, jako když byla zastávka otevřená,“ řekla prodavačka.

Najdou se však i výjimky, kterým výluka tramvají pomohla k většímu zisku. Patří mezi ně prodejna zdravé výživy na začátku Veveří ulice. Sídlí přímo u provizorní zastávky tramvají. „Od té doby, co tady lidé postávají a čekají na tramvaj, se nám zvedly tržby až o osmdesát procent. Mnohé cestující napadne, že si zkrátí čas v našem obchodě. Přijdou se k nám podívat a něco si většinou koupí,“ řekla vedoucí prodejny Lucie Kobzílová. S nadsázkou dodala, že by ji potěšilo, kdyby provizorní zastávka zůstala na svém místě napořád.

Naopak restaurace, která sídlí u dočasné zastávky, má problémy. „Skoro každé ráno je tu spousta odpadků. A chodníky znečištěné od opilců,“ řekla číšnice Jarmila Skřivánková s tím, že nejhorší jsou ale davy cestujících.

KATEŘINA SMOLOVÁ

Autor: Helena Čtvrtečková

Místo události:
27.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zbrojovka porazila v prvním domácím zápase jarní části ligy Slovan Liberec těsně 1:0.
AKTUALIZOVÁNO
1 20

Zbrojovka zvládla domácí premiéru, spasila ji vítězná hlavička Řezníčka

Masopust v brněnských Kníničkách.
16

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

AKTUALIZOVÁNO

Legendární baron Trenck se projde Špilberkem. Vědci tvoří 3D model podle mumie

Brno – Přesnou podobu jednoho z nejznámějších vězňů držených v brněnské pevnosti Špilberk, legendami opředeného barona Trencka, uvidí lidé již za dva roky. Trojrozměrný model baronova těla i obličeje připravuje vědecký tým. V sobotu baronovu mumii, která se nachází v Kapucínské hrobce, poprvé skenovali a měřili. Výzkum zatím ukázal, že jedna z legend je lživá. Baron totiž nemá v těle žádnou uvízlou střelu.

AKTUALIZOVÁNO

Na dálnici u Popůvek se srazilo několik aut. Tvořily se kolony

Popůvky – Se zdržením museli počítat řidiči, kteří chtěli jet dálnicí D1 ve směru na Brno v sobotu odpoledne. Nedaleko Popůvek se totiž stala dopravní nehoda, kvůli které se tvořily kolony.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

V parku na bývalém hřbitově v Líšni rozkvetou magnólie

Brno – Dříve tam k odpočinku ukládali mrtvé, dnes tam nachází klid živí. Park v líšeňské Trnkově ulici se už na podzim možná dočká rekonstrukce. Růst v něm mají nové stromy a návštěvníkům posvítí lampy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies