VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vinaři si pohorší. Dostanou o 10 milionů korun méně

Jižní Morava - Na horší časy se blýská jihomoravským vinařům, alespoň co se týče každoroční reklamní kampaně na jejich červené, bílé či růžové víno. Vinařský fond totiž pro příští rok počítá ze zhruba sedmdesáti miliony korun na propagaci, to je asi o deset milionů méně než v tomto roce.

14.12.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

„Samozřejmě se o tom vědělo, takže v tom nevidím žádný problém. Tyto peníze půjdou opět na podporu vinařské turistiky, různých výstav, festivalů, vinobraní či přednášek,“ nastínil ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec.

Každý vinař musí podle zákona odvést do společné kasy padesát haléřů z jednoho litru prodaného moku. Uplynulá sezona byla z hlediska výběru poplatků pro Vinařský fond úspěšnější než ta minulá, i přesto výdaje na reklamu sníží.

I když se pro příští rok počítá s asi desetimilionovým škrtem v rozpočtu na podporu prodeje tuzemských vín, domácí producenti nemusejí propadat panice. Vinaře, kteří přijdou podle Machovce s kvalitním nápadem na propagaci, Vinařský fond podpoří.

Vinaři mají dva termíny v roce, kdy mohou posílat Vinařskému fondu své žádosti. A to od prvního do patnáctého února a od prvního července do patnáctého srpna. „Musím říct, že jen v letošním roce jsme posuzovali stovky projektů,“ poznamenal Machovec.

Ne všichni vinaři s povinnými odvody na reklamu souhlasí. Například Miroslav Kovács, který má vinařství v Novosedlech, je přesvědčen, že vybrané peníze využívá Vinařský fond nedostatečně.

„Každoročně vyčlením přímo na marketing šest set tisíc korun, z toho asi sto tisíc jde Vinařskému fondu. Tyto peníze bych dokázal využít na propagaci svého vinařství mnohem účelněji. I když v minulosti jsme platili mnohem více,“ připomněl Machovec již zrušenou spotřební daň.

V minulých letech totiž museli vinaři do státní kasy odvádět dvě koruny padesát z litru prodaného vína. Získaná částka navíc neputovala přímo na rozvoj vinařství, jen zlomek šel na povzbuzení prodeje domácích vín, tedy na reklamu.

„Já si myslím, že naši vinaři mohou být s nynějším stavem spokojení. Ukazuje se, že jdeme správným směrem, vždyť letošního Svatomartinského vína se prodalo na osm set tisíc lahví,“ upozornil senátor Jan Hajda, který zasedá v jedenáctičlenné radě Vinařského fondu, na vzrůstající oblibu tohoto mladého vína.

Ten předpovídá domácím vinařům světlou budoucnost. Nynější roční spotřeba na obyvatele v České republice by se podle něj mohla zanedlouho zvednout z průměrných osmnácti na pětadvacet litrů.

Autor: Dagmar Fialová

14.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hráči Komety Brno Martin Zaťovič (vlevo) a Marcel Haščák.

Dlouhé volno? Můžeme si za něj sami, culí se Zaťovič

Jednání u olomouckého vrchního soudu v případu čtyřnásobné vraždy s obviněným Kevinem Dahlgrenem.
1

Rozsudek doživotí pro Dahlgrena? Místo překládání tlumočnice odešla na procházku

Corea, Bona i Diana Krall. Na brněnský JazzFest míří světoznámé hvězdy

Brno – Swingující Joe Lovano, afrokubánský Richard Bona i inteligentně popový Dan Bárta. Šestnáctý ročník mezinárodního hudebního festivalu JazzFestBrno nabídne jazz mnoha podob a v interpretaci těch nejlepších hudebníků.

Národní divadlo Brno láká do Reduty na jednorožce se ztopořeným penisem

Brno - Národní divadlo Brno chystá v Divadle Reduta na Zelném trhu novou inscenaci Strach jíst duši a vyzývá diváky: "Pokud Vás už nebaví fronty na selfie pod Joštem na Moraváku, stavte si udělat fotku k nám. V Redutě to vidíme růžově!" Tato krátká výzva doplňuje snímky zveřejněné na sociální síti Facebook, na nichž je nahý muž s hlavou jednorožce. Rekvizita je zabarvená do růžova a diváka upoutá zejména zvýrazeněním penisu.

Hošnova vila v duchu podnikatelského baroka je na prodej. Hrozí jí i zbourání

Brno – Připomínku porevolučního kapitalismu v podobě vily podnikatele Rudolfa Hošny nabízí k prodeji realitní kancelář. Známou stavbu nad Pisáreckými tunely možná čeká demolice, na jejím místě může vyrůst bytový dům.

Pomohou s jazykem, děláním úkolů, výběrem školy. Brno dá na doučování 50 milionů

Brno – Cizinci, kteří neovládají dobře český jazyk, školáci ze sociálně slabších rodin i děti, kterým nejde třeba matematika. Škála žáků, kteří potřebují doučování, je široká. Vedení města Brna je od srpna plánuje podpořit. Na doučování a kariérové poradenství získalo v pondělí od ministerstva školství dotaci padesát milionů korun.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies