VYBERTE SI REGION

Vinaři si pohorší. Dostanou o 10 milionů korun méně

Jižní Morava - Na horší časy se blýská jihomoravským vinařům, alespoň co se týče každoroční reklamní kampaně na jejich červené, bílé či růžové víno. Vinařský fond totiž pro příští rok počítá ze zhruba sedmdesáti miliony korun na propagaci, to je asi o deset milionů méně než v tomto roce.

14.12.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

„Samozřejmě se o tom vědělo, takže v tom nevidím žádný problém. Tyto peníze půjdou opět na podporu vinařské turistiky, různých výstav, festivalů, vinobraní či přednášek,“ nastínil ředitel Vinařského fondu Jaroslav Machovec.

Každý vinař musí podle zákona odvést do společné kasy padesát haléřů z jednoho litru prodaného moku. Uplynulá sezona byla z hlediska výběru poplatků pro Vinařský fond úspěšnější než ta minulá, i přesto výdaje na reklamu sníží.

I když se pro příští rok počítá s asi desetimilionovým škrtem v rozpočtu na podporu prodeje tuzemských vín, domácí producenti nemusejí propadat panice. Vinaře, kteří přijdou podle Machovce s kvalitním nápadem na propagaci, Vinařský fond podpoří.

Vinaři mají dva termíny v roce, kdy mohou posílat Vinařskému fondu své žádosti. A to od prvního do patnáctého února a od prvního července do patnáctého srpna. „Musím říct, že jen v letošním roce jsme posuzovali stovky projektů,“ poznamenal Machovec.

Ne všichni vinaři s povinnými odvody na reklamu souhlasí. Například Miroslav Kovács, který má vinařství v Novosedlech, je přesvědčen, že vybrané peníze využívá Vinařský fond nedostatečně.

„Každoročně vyčlením přímo na marketing šest set tisíc korun, z toho asi sto tisíc jde Vinařskému fondu. Tyto peníze bych dokázal využít na propagaci svého vinařství mnohem účelněji. I když v minulosti jsme platili mnohem více,“ připomněl Machovec již zrušenou spotřební daň.

V minulých letech totiž museli vinaři do státní kasy odvádět dvě koruny padesát z litru prodaného vína. Získaná částka navíc neputovala přímo na rozvoj vinařství, jen zlomek šel na povzbuzení prodeje domácích vín, tedy na reklamu.

„Já si myslím, že naši vinaři mohou být s nynějším stavem spokojení. Ukazuje se, že jdeme správným směrem, vždyť letošního Svatomartinského vína se prodalo na osm set tisíc lahví,“ upozornil senátor Jan Hajda, který zasedá v jedenáctičlenné radě Vinařského fondu, na vzrůstající oblibu tohoto mladého vína.

Ten předpovídá domácím vinařům světlou budoucnost. Nynější roční spotřeba na obyvatele v České republice by se podle něj mohla zanedlouho zvednout z průměrných osmnácti na pětadvacet litrů.

Autor: Dagmar Fialová

14.12.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Muž blokoval tramvaj. Dal hlavičku ženě, která mu chtěla pomoci

Ilustrační foto
1

Platy v kraji? I přes navýšení jsou stále podprůměrné

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Brno /VIDEO/ – Byla to honička skoro jako z akčního filmu. Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit. Situaci po zadržení vysvětloval tím, že zákony jsou od toho, aby se porušovaly. „Dobrá honička," řekl zasahujícím policistům.

Ples jako Brno: Gejzír nápadů, hodnotí celebrity

Brno /REPORTÁŽ/ – Po červeném koberci v sobotu večer přicházejí do brněnské Fait Gallery první celebrity. V záři barevných světel se třpytí dlouhé šaty krásných dam, doprovázených pány ve smokingu s motýlkem. Pečlivě upravené stoly zdobí kytice bílých a růžových tulipánů. Nad nimi se starostlivě sklání číšníci a dohlížejí, aby skleničky nezůstávaly prázdné. Ples jako Brno začíná.

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Větší kontrola pohřebních služeb, důstojnější zacházení s mrtvými a ve výsledku větší komfort pozůstalých. Politici si od novely zákona o pohřebnictví slibují velké zlepšení. Podle majitele brněnské pohřební služby Pavla Cajzla jsou změny nadbytečné. „Většina věcí je jenom o domluvě, není třeba, aby je určoval zákon," vysvětlil majitel pohřební služby Cajzl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies