„Předložím tuto variantu do skupiny pro přestavbu brněnské železnice. Tento plán řeší největší nedostatek přesunu nádraží. A to je delší cesta do centra Brna. Takto by mohli lidé z okolních měst i nadále vystupovat v centru a na dálkové spoje by čekali v novém nádraží,“ vysvětlil Veselý. Podle něj by starou budovu nádraží s novou spojovala nadzemní rychlodráha ve výšce sedmi metrů nad povrchem.

„Rychlodráha by vedla středem bulváru v jižním centru a nahrazovala by zčásti tramvajovou linku. Takže by ušetřil i dopravní podnik,“ zdůraznil klady plánu Veselý.

A tvrdí, že vyřešil i problém s penězi na dosud neplánovaný visutý tubus pro rychlodráhu. Kvůli nižší zátěži nového nádraží by stavby mohly být méně robustní a tedy levnější. A některé mosty by vůbec nemusely vzniknout.

Primátor Roman Onderka chce Veselého nápad zvážit. „Promyslím každé řešení, které může zlepšit nádraží v jižním centru. Hlavně mě zajímá, jestli by to nebránilo rozvoji tohoto území,“ řekl Onderka. Chce proto, aby návrh posoudili odborníci.

Onderkův náměstek a odpůrce odsunu nádraží Martin Ander nový plán vidí skepticky. „Je to takový snový námět, který se snaží otupit průšvih při přesunu. Na takový projekt bychom museli udělat nové územní rozhodnutí,“ upozornil na nové problémy Ander.

Podobně mluví i další kritik odsunu senátor Jiří Zlatuška. „Starou budovu bychom také museli modernizovat. Je nepravděpodobné, že by mohla fungovat dvě tak velká nádraží,“ dodal Zlatuška.

Správa železniční dopravní cesty zatím o nápadu neví. „Budeme o tom jednat. Už teď ale přemýšlíme o tom, že snížíme rozlohu kolejí v novém nádraží na jihu,“ řekl Jiří Mlynář z olomoucké pobočky, která bude nové nádraží stavět. Kvůli přesunu se v Brně už konalo referendum. Většina hlasujících byla proti odsunu.

Odpor proti projektu byl také jedním z hlavních témat před loňskými volbami. Ačkoliv v nich strany žádající nádraží v centru uspěly, koalice nakonec rozhodla v projektu odsunu pokračovat. Obává se totiž, že by mohla přijít o evropské peníze.