VYBERTE SI REGION

Vlakem z Brna do Ostravy? Do deseti let za 77 minut, tvrdí ministerstvo dopravy

Jižní Morava - Odvážná varianta železničního spojení z Brna do Přerova uvažovala ještě o vyšší rychlosti. Při modernizaci nakonec vznikne trať, po jejíž celé délce vlaky pojedou maximálně dvě stě kilometrů za hodinu.

6.9.2015 20
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Iva Valentová

I tento kompromis výrazně uspíší spoje. „Cesta z Brna do Přerova potrvá půl hodiny, do Ostravy sedmasedmdesát minut," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Ministerstvo projekt potvrdilo na základě studie, podle které má nová trať stát víc než pětatřicet miliard korun. V provozu bude podle plánu do deseti let. Už jako dvoukolejná. „Umožní to zvýšit počet dálkových vlaků z Brna do Ostravy, Olomouce a Zlína. Na trať se může vrátit i regionální doprava mezi Rousínovem a Vyškovem," dodal Neřold.

Jde o první schválenou trať budoucího systému rychlých spojení. „Očekáváme i nárůst počtu přepravených cestujících," podotkl Neřold. A to ze sedmi až na víc než sedmnáct tisíc lidí denně v nejzatíženějším úseku.

Pro dvojnásobně rychlejší trať oproti současné mají České dráhy připravené soupravy. „Přesto kvůli modernizaci počítáme s další obnovou vozového parku," sdělil mluvčí firmy Petr Šťáhlavský.

Variantu vysokorychlostní trati až na 350 kilometrů v hodině studie nedoporučila kvůli vyšším nákladům a menšímu přínosu.

Jde tedy o kompromis mezi nynějšími koridory, kde se jezdí nanejvýš 160 kilometrů v hodině, a vysokorychlostními tratěmi, jakými jsou například ty v Německu.

Dokument se zabýval pouze úsekem od Ponětovic do Přerova, úsek z Brna je součástí komplexní přestavby železničního uzlu Brno. „O její podobě se rozhodne nejdřív za rok," poznamenal Neřold.

Součástí stavby bude řada přeložek, které jsou podle ministerstva v souladu s územními plány dotčených obcí. Trať je podle vyjádření ministerstva navíc ve špatném technickém stavu.

S plánovanými úpravami na dráze mezi Brnem a Přerovem nemá problém ani jihomoravský hejtman Michal Hašek. „Rozhodnutí ministerstva dopravy vítám," nechal se slyšet.

K menšímu zkrácení délky cesty, zato v blízké době, dojde i na trase Praha Brno u některých mezistátních spojů. Od poloviny letošního prosince. „Jízdní doba by se měla dostat na dvě a půl hodiny. To je zkrácení zhruba o sedm minut," spočítal mluvčí drah Šťáhlavský. O několik minut dřív než doposud se podle něj dostanou také cestující do Vídně nebo Bratislavy.

Autor: Přemysl Spěvák

6.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:
Ilustrační fotografie.

Muž blokoval tramvaj. Dal hlavičku ženě, která mu chtěla pomoci

Ilustrační foto
1

Platy v kraji? I přes navýšení jsou stále podprůměrné

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Brno /VIDEO/ – Byla to honička skoro jako z akčního filmu. Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit. Situaci po zadržení vysvětloval tím, že zákony jsou od toho, aby se porušovaly. „Dobrá honička," řekl zasahujícím policistům.

Ples jako Brno: Gejzír nápadů, hodnotí celebrity

Brno /REPORTÁŽ/ – Po červeném koberci v sobotu večer přicházejí do brněnské Fait Gallery první celebrity. V záři barevných světel se třpytí dlouhé šaty krásných dam, doprovázených pány ve smokingu s motýlkem. Pečlivě upravené stoly zdobí kytice bílých a růžových tulipánů. Nad nimi se starostlivě sklání číšníci a dohlížejí, aby skleničky nezůstávaly prázdné. Ples jako Brno začíná.

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Jižní Morava /ROZHOVOR/ – Větší kontrola pohřebních služeb, důstojnější zacházení s mrtvými a ve výsledku větší komfort pozůstalých. Politici si od novely zákona o pohřebnictví slibují velké zlepšení. Podle majitele brněnské pohřební služby Pavla Cajzla jsou změny nadbytečné. „Většina věcí je jenom o domluvě, není třeba, aby je určoval zákon," vysvětlil majitel pohřební služby Cajzl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies