VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlakové nádraží v centru Brna? Blíž na tramvaj, ale víc zplodin

Brno /INFOGRAFIKA/ - Tři sta či osm set metrů. Taková je vzdálenost dvou variant budoucího nádraží od toho současného.

6.10.2016 8
SDÍLEJ:

Pohled na hlavní budovu nového nádraží na lokalitě pod Petrovem. Ilustrační foto.Foto: UNIT architekti

Pod Petrovem, nebo u řeky? Takové otázky si kladou v posledních dnech čím dál častěji Brňané. Nemyslí tím místo setkání, ale polohu nového hlavního vlakového nádraží. Už v pátek a v sobotu totiž zamíří k referendu, ve kterém rozhodnou, zda chtějí modernizovat nádraží v centru. „Neznamená to zachovat stejnou podobu nynějšího nádraží, ale rozšířit jej pod Petrov," vysvětlil náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan.

Nádraží by se tak posunulo ze současného místa o tři sta metrů. „Modernizace v centru znamená uchování vynikajícího systému hromadné dopravy, který by odsun podle odborníků rozvrátil," připomněl zastánce zachování dopravního uzlu v centru a člen přípravného výboru pro referendum Josef Patočka. Od nádraží nyní jezdí sedm tramvajových linek a trolejbusy.Pro zvěětšení klikněte.

Tuto výhodu připouští i předseda spolku Brno+ Robert Kotzian. „V případě odsunu nádraží by bylo nutné vytvořit nové připojení na tramvajový okruh v centru. Na druhou stranu do středu města bude se zachováním dopravního uzlu v centru jezdit víc autobusů, které budou mít nové vlastní nádraží vedle vlakového," upozornil Kotzian, který se jinak kloní k variantě u řeky. Odsunuté nádraží by stálo o osm set metrů jižněji od současného, v oblasti Jižního centra.

Aby si Brňané mohli lépe představit, jak může Brno třeba za pětadvacet let vypadat, město nechalo zpracovat vizualizace obou možností. „Starší návrhy už nejsou aktuální," vysvětlil dřív primátor Petr Vokřál.

Definitivně rozhodnou o umístění nového nádraží až závěry studie proveditelnosti Správy železniční dopravní cesty. Až ta určí, jestli je možné vůbec ve vybraných lokalitách rozsáhlý železniční uzel stavět. „Bude zcela hotová do konce letošního roku, rozhodně to ale nebude dřív než v listopadu," sdělil mluvčí státní organizace Marek Illiaš.

Autor: Alžběta Nečasová

6.10.2016 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Společnost Thermona v Rapoticích vyrábí plynové a elektrické kotle.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Historické bitvy: možná beze zbraní. Kvůli nové směrnici Evropské unie

Jižní Morava - Místo divácky atraktivních rekonstrukcí slavných bitev pouze hudba z reproduktorů a pokládání květin na hromadný hrob. Takový scénář podle mnohých nadšenců vojenské historie hrozí tradičním živým připomínkám historických událostí. Může za to nová směrnice Evropské unie, která zakazuje používat některé typy historických zbraní.

Manželství v kostce? S herci Kronerovou a Navrátilem v brněnské premiéře

Brno – Divadlo Komediograf uvede v brněnské premiéře inscenaci Manželství v kostce, v níž autor a režisér Luboš Balák vsadil na komediální talent Zuzany Kronerové a Oldřicha Navrátila.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies