VYBERTE SI REGION

Vlaky pojedou jinudy. Kvůli opravám tří nástupišť na hlavním nádraží

Brno – Několikrát týdně jezdí Marek Kotvrda z Tišnova na Brněnsku do Brna na přednášky na vysoké škole a zpět. Z kterého nástupiště mu jezdí vlak, už většinou dokáže odhadnout. „Často se ani nedívám na informační tabuli a rovnou zamířím k vlaku," vysvětluje. Od letošního června si ale bude muset nástupiště vždy kontrolovat. Správa železniční a dopravní cesty plánuje opravit čtyři ze šesti nástupišť na brněnském hlavním vlakovém nádraží.

5.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Nový vzhled mají nejpozději do roku 2019 získat druhé, třetí a čtvrté nástupiště, která jsou v majetku správy. První, které vlastní České dráhy, se opravovat nebude. „Letos se však stihne pouze druhé a třetí. Se čtvrtým počítáme buď příští rok nebo až v roce 2019, kdy se bude rekonstruovat zabezpečovací zařízení v celé stanici," informoval mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Marek Illiaš.

Pátého a šestého nástupiště, která jsou kusá, se opravy nedotknou vůbec. Oproti ostatním jsou totiž modernější. „V blízké době se také připravuje rekonstrukce železničního mostu za těmito nástupišti. Je proto zbytečné je rozkopávat dvakrát," zdůvodnil mluvčí.

Opravy podle plánu začnou jedenáctého června. Hotovo má být přesně o tři měsíce později. „Pracovat se bude po etapách. Oprava každého zúseku zabere vždy pětačtyřicet dní. Vyloučené tedy budou vždy dvě nástupní koleje," upřesnil Illiaš.

Opravy mají zajistit cestujícím větší komfort a bezpečí. Nástupiště tedy dostanou nový lepší povrch a železničáři počítají s podbíjením kolejí.
Kvůli tomu bude třeba upravit jízdní řády vlaků. „Zatím jsme nedostali oficiální stanovisko, počítáme však, že budeme muset částečně změnit organizaci dopravy. V jakém rozsahu, se rozhodneme až podle plánu oprav," řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Zdůraznila, že cestující se o změnách dozví s předstihem.

Jedna z možných variant je třeba přesun mezinárodních vlaků na Dolní nádraží v Brně ležící za autobusovým terminálem Zvonařka. „Není to však definitivní rozhodnutí. Konkrétní podobu uspořádání dopravy budeme teprve řešit," zdůraznil Illiaš.

V provizorních podmínkách se budou cestující pohybovat i v podchodech. Dělníci je opraví po podélně rozdělených polovinách.

Hlavní nádražní budova je chráněná kulturní památka. Stejnou ochranu mají přístřešky nad nástupišti. Železničáři se proto při opravách poradí i s památkáři. „Pokud jde o chráněný objekt, je takový postup běžný. V tomto případě jsme však zatím žádný podnět nedostali," poznamenal ředitel brněnské pobočky Národního památkového ústavu v Brně Zdeněk Vácha.

Už před několika lety podnikli památkáři průzkum, podle kterého je třeba při opravách postupovat. V posledních letech ho však správa nemusela využít. Omezila se totiž jen nejnutnější opravy, protože čekala, zda nastane přesun nádraží. „Rekonstrukci nástupišť je potřeba udělat za každou cenu. I v případě, že by se později rozhodlo o přesunu," uzavřel Illiaš.

Autor: Hana Florianová

5.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Jízdárna u rybníku Srpek? V rozporu se stavebním zákonem, tvrdí členové spolku

Kuřim – Záměr postavit v rekreační oblasti poblíž rybníka Srpek jezdecký klub vzbuzuje už více než rok nevoli některých Kuřimanů. Snahu zachovat v okolí rybníka rekreační prostředí teď obnovil ekologický spolek Nechceme uložiště Kraví hora a poslal na stavební úřad dokument s mnoha připomínkami.

Podzim? Nastává doba pivních speciálů. Sládci chystají novinky

Brno - Nejvíc piva se vypije v horkém létě, s podzimními měsíci a chladnějším počasím přichází propad. Sládci však chystají speciály.

Fotbalový stadion: na parkoviště nejsou peníze, termín otevření se posouvá

Brno - Soudní spory o pozemky, jejich výkup a vyvlastňování. Komplikace, které vedení města zná třeba ze stavby velkého městského okruhu. U stadionu za Lužánkami jim chce předejít odkoupením podzemních garáží v sousedství. Přesto podle primátora Petra Vokřála je původní termín otevření stadionu v roce 2020 spíše nepravděpodobný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies