S dalšími čtyřmi brněnskými studenty se začátkem srpna vrátil ze sedmnáct dní dlouhé cesty přes osm států. „Většina z nás jezdí i na silnějších motorkách. Chtěli jsme ale zjistit, jestli takovou vzdálenost překonáme na babettě. Je to jeden z nejnespoleh­livějších strojů, co se u nás vyrobil. Byla to výzva," vysvětluje muž.

Protože mopedy nedoprovázelo žádné pomocné auto, museli si náhradní díly vézt sami. „Většinou jsme pro jistotu vezli náhradních dílů hned několik. Jen motor jsme měli pouze jeden, takže to byla sázka do loterie. Dostal by ho ten, komu by se první zadřel. Ti ostatní už by pak měli smůlu. Naštěstí jsme ho ale nakonec nepotřebovali," vypráví muž.

Zbytečně ale díly nevezli. „Projížděli jsme českou osadou v rumunském Banátu, kde nás vítali a byli z naší návštěvy nadšení. O to víc, když jsme jednomu muži s využitím našich dílů pomohli opravit jeho vlastní babettu," usmívá se Vávra.

Sami žádnou vážnější opravu řešit nemuseli. „Nejhorší byly poruchy spojek a upadlý výfuk," dodává.

Problém nebyl ani s policií. „Stopli nás jen v Maďarsku, když zrovna dva z nás jeli bez helmy. Většinou si z nás ale spíše utahovali," říká Vávra. Dodává, že už pomalu plánuje další cesty.