V době, kdy nebylo jisté, že budova Brnu skutečně zůstane, do ní totiž investovalo jen nezbytné minimum. Po letech chátrání tak dnes začnou opravy.

Jako první se rekonstrukce dočkají kotelna a střecha. „Střecha potřebuje opravit lepenkový povrch a v kotelně se jedná o výměnu kotlů ústředního topení,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Výměna dvou kotlů z pěti přijde město na dva miliony a 360 tisíc korun. „S ukončením prací počítáme k poslednímu prosinci tohoto roku,“ nastínila Eva Duřpektová z technického úseku brněnského magistrátu.

Oprava střechy bude podle ní levnější a město ji také dříve dokončí. „Cena bude necelých 888 tisíc korun. Práce budou hotové do patnáctého prosince,“ řekla Duřpektová.

Podle náměstka brněnského primátora Olivera Pospíšila jsou současné opravy důsledkem deset let trvajícího sporu o to, zda vozovna za 600 milionů korun patří městu, nebo je součástí konkurzní podstaty po společnosti Stavex. Ta ji postavila a o dva roky později zkrachovala. „Příliš se proto do budovy neinvestovalo. Vzhledem k tomu, jak Stavex dopadl, nebylo ani kde uplatnit reklamace,“ upozornil Pospíšil.

Trolejbusová vozovna v Komíně je nejmladší vozovna v Brně. Stavex ji dokončil v roce 1997. V závěru stavby ale požadoval peníze za práce navíc. Město je odmítlo zaplatit. I proto v roce 1999 správce konkurzní podstaty Pavel Blažek prohlásil vozovnu za majetek společnosti, který městu nepatří. Spory o určení majitele se pak táhly deset let. Definitivně přiznal budovu městu až Vrchní soud loni v říjnu.