VYBERTE SI REGION

Vraťte zpátky spoje MHD, žádají Brňané

Brno /ANKETA/ - Už několik let jezdí Eva Nesvatbová z brněnské městské části Starý Lískovec do práce autobusem 79 každý den mezi šestou a půl sedmou hodinou ráno. Jenže po změně jízdních řádů městské hromadné dopravy, která začala platit 1. ledna, už jí autobus nejezdí. A tak se musí do práce dopravovat složitě a s přestupy.

26.1.2010 48
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí v úterý ve 20:00, najdete ve středečním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Podobně nespokojeny jsou přitom podle výsledků internetové ankety na stránkách dopravního podniku tři čtvrtiny lidí, kteří městskou hromadnou dopravou jezdí. A to je devadesát šest procent Brňanů. Dopravní podnik proto slibuje, že se jízdní řády ještě možná změní.

Omezování spojů a prodlužování intervalů se dotklo skoro všech linek. Zásadně však omezilo hlavně autobusy. „Nechápu, podle jakého klíče se ty jízdní řády sestavují. Ranní spoje linky 79 byly vždy plně obsazené, ale když jsem někdy náhodou jela až po sedmé hodině ráno, tak už byl autobus poloprázdný. O to větší bylo moje zklamání, když jsem zjistila, že autobus teď jezdí až od sedmi hodin a dvaceti minut. Můžu zaručit, že v té době tam skoro nikdo nebude, protože všichni se potřebují dostat do práce dřív,“ postěžovala si Nesvatbová.

Zklamaná je z nových jízdních řádů i Barbora Kadlčková z Medlánek. „Nové jízdní řády jsou naprosto příšerné, připadá mi, že to vymýšleli lidé, kteří městskou hromadnou dopravu vůbec nepoužívají.Zrušili většinu spojů autobusu 65 a odpoledne to pak jezdí neuvěřitelně přecpané, protože spousta lidí jede do Kuřimi nebo Lelekovic. Pak se do těch autobusů třeba vůbec nevejdou maminky s kočárky, které jedou jen do nové zástavby v Medlánkách,“ posteskla si Kadlčková. Navíc se intervaly mezi autobusy prodloužily na půl hodiny. „Teď v těch mrazech je to opravdu výborné, když vám ujede autobus před nosem, čekat půl hodiny na další,“ dodala Kadlčková.

Protesty se ozvaly i proti zrušení zastávky Kolejní na trase linky 53. Téměř čtyři tisíce studentů teď totiž musí chodit na další zastávku o asi čtyři sta metrů dál. Od prvního února se ale zastávka má vrátit zpátky. Studenti si ji vymohli. „Docházková vzdálenost je opravdu už kritická a tak je potřeba zajistit dopravu v pravidelném intervalu. V úterý se proto sejde komise dopravy a celou záležitost definitivně projedná,“ slíbil předseda komise dopravy Rady města Brna Josef Veselý.

A další změny možná budou následovat. Nespokojenost lidí je totiž opravdu velká. „Omezení spojů byla nutná, za současné situace jsme se bez toho obejít nemohli. Pokud se ukáže, že někde jsou opravdu velké problémy, je ještě určitá změna jízdních řádů možná v březnu nebo dubnu,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová. Rozsáhlý návrat k starým jízdním řádům však neslibuje. „Protože se škrtalo kvůli úsporám, je logické, že nemůžeme vyhovět každému a změnit řády ve velkém. Půjde jen o výjimečné případy,“ dodala Pohanová.

Rozšíření se tak možná dočká například autobus 57. „Musíme vyřešit dopravní spojení v městské části Brno-sever. Dřív jezdívala od vozovny v Husovicích do Útěchova, teď jezdí jen ze zastávky Merhautova do Soběšic. Chceme jí alespoň část protáhnout dál a znovu propojit s Husovicemi,“ popsal možné změny Veselý.

Autor: Markéta Forró

ANKETA

Vyhovují vám změny v jízdních řádech DPMB?

Ano

12 %

Ne

88 %

Hlasovalo: 282     Anketa byla ukončena

26.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 48
SDÍLEJ:

Dokončují nové kluziště v Řícmanicích. Dostane ho obec

Brno – Na nové ledové ploše se projedou řícmaničtí zájemci o bruslení už po Novém roce. Plánované kluziště dělníci v současnosti dokončují. Mimo zimní sezonu poslouží prostor jako víceúčelové hřiště pro volejbal, fotbal, badminton, tenis a další sporty.

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies