Nehoda si sice nevyžádala žádné zranění, přesto patří k největším, jaké se letos v Česku na železnici staly. Škody se odhadují na deset milionů korun. Do konce listopadu by měly být upřesněny.

Vagon s cisternou byl součástí vlakové soupravy, která jela v noci na 10. září ve směru z Blanska do Brna, tedy po páteřní železniční trati Děčín-Břeclav.

Jedno kolo vyskočilo z kolejí v Adamově na Blanensku. Lokomotiva ale vagon dále vlekla. Zůstal zapojen mezi dalšími vagony a nevyvrátil se. Pak kolo naskočilo zpět. Jenže situace se opakovala o několik kilometrů dále v Brně-Maloměřicích. Celkem vagon poškodil čtyři kilometry tratě. Její oprava trvala týden.

Inspektoři už vědí, že se poškodilo ložisko kola, které se přehřálo. Vedlo to k upadnutí tzv. ložiskového domku. "Chceme zjistit, zda byl vagon důsledně, řádně a včas kontrolován. Zajímají nás, kdy se konaly jeho prohlídky," uvedl Drápal.

Nejde přitom pouze o preventivní prohlídky, ale i kontroly soupravy ve stanicích při zastávkách v jízdě. Ložiskový domek, tedy součástka ukrývající ložisko, byl rozžhavený, což muselo být v noci vizuálně patrné, protože součástka jasně svítila. "Jde nám i o to, zda se souprava nedala zastavit dříve, popřípadě zda k tomu byly potřebné nástroje," uvedl mluvčí.