Podmínkou pro vyjetí na zhruba sedmdesátikilometrovou trať po zvlněné krajině Vysočiny bylo vlastnictví veterána, vyrobeného v období od druhé světové války do sedmdesátých let minulého století. „Každá posádka dostala itinerář, podle kterého se měla orientovat v terénu. Plnili také různé úkoly, včetně slalomu na invalidním vozíku,“ přiblížil náplň závodu jeden z jeho organizátorů Jiří Karásek.

Nejelo se však na rychlost. Vítězem se stal ten, kdo nasbíral po cestě nejvíce bodů. „Poznávali jsme poslepu jídla či podle fotografií osobnosti a auta z poválečných let,“ uvedl jeden z účastníků Jan Zugar z Hodonína. K vidění byly jak postarší dámy značky Škoda či Felície, tak trabanty, žigulíky, tatry či jaguáry. Vyvrcholením dne stráveného na kolech byla soutěž elegance, při které měli majitelé vozů prokázat harmonický soulad se svým vozidlem.