Vyhnout se na cestě z Brna do Prahy nespolehlivé a často ucpané dálnici D1 a dívat se na kolony aut z letadla. Dosud mohli Brňané tuto možnost využít třikrát denně a od pondělí šestadvacátého října ji budou moci využít dokonce čtyřikrát za den. České aerolinie budou totiž měnit letový řád z letního na zimní a týdně přidají šest letů z brněnského letiště v Tuřanech do pražské Ruzyně. A stejný počet opačným směrem. „Zimní letový řád bude platit od šestadvacátého října letošního roku do třiadvacátého března přístího roku. Počet letů se oproti letnímu řádu zvýší ze sedmnácti na třiadvacet týdně. To je dvojnásobný počet letů než v loňském roce,“ uvedla mluvčí českých aeroliníí Daniela Hupáková.

Lepší dostupnost

České aerolinie přidávají nové lety proto, aby se lidé lépe dostali na pražské letiště. Odtud pak míří do celého světa. „Posilujeme spoje do Brna a z Brna kvůli lepší návaznosti na mezinárodní lety z Prahy. Zhuštěním provozu na těchto linkách výrazně zkvalitníme služby cestujícím,“ vysvětlila záměry aerolinií Hupáková.

Tuto taktiku vítá ředitel brněnského letiště Tomáš Plaček. Podle jeho slov jsou lety mezi Prahou a Brnem zaplněny ze dvou třetin a využívají je hlavně lidé, kteří v Praze v cestování pokračují. „Měsíčně na letech mezi Brnem a Prahou přepravíme asi tři a půl tisíce lidí. Pětadevadesát procent z těch, kteří odletí od nás z Brna, přitom pak cestuje dál,“ řekl Plaček.

Vídeň nebo Praha?

Jihomoravané pro létání do zahraničí často využívají letiště ve Vídni a tím pádem i zahraniční letecké společnosti. České aerolinie se proto snaží tuto situaci změnit. S tím, aby počet letů mezi Brnem a Prahou narůstal, souhlasí i brněnský primátor Roman Onderka. „Tlačíme na to, aby bylo z Brna co nejvíce letů jak do Prahy, tak do světa. Linku do hlavního města využívám, když mi dobře navazuje na další lety do zahraničí. Na jednání bych tam ale neletěl,“ uvedl Onderka.

I ostatní Brňané cestující do centra Prahy dávají před letadlem přednost cestě po zemi. „Za dobu, kterou trvá odbavení, let a cesta z Ruzyně do centra budu v Praze vlakem,“ řekla například brněnská advokátka Hana Krejčí.

Loni použilo letadlo na cestu mezi Brnem a Prahou o pětinu lidí víc než v roce 2006, celkem přes dvaatřicet tisíc. Za prvních devět měsíců roku 2008 to bylo už 24 629 pasažérů. „Celkový počet tak zřejmě opět vzroste,“ myslí si Hupáková. Let trvá pětačtyřicet minut a cena zpáteční letenky je 1 080 korun.