VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za černé billboardy Brnu chybí miliony. Změna musí přijít z magistrátu

Brno - Kníničská ulice v brněnském Komíně je obsypaná billboardy. Na přibližně dva a půl kilometru dlouhém úseku je jich víc než šedesát. „Řádné povolení má ale asi jen půlka z nich," upozornila starostka městské části Milada Blatná.

4.4.2015 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Jak už Brněnský deník Rovnost dříve informoval, většina reklamních poutačů ve městě stojí načerno. Podle vyhlášky přitom například právě v Komíně vyjde pronájem billboardu na městském pozemku na třicet tisíc korun ročně. Majitelé parcel tak jen v Kníničské ulici přijdou za rok odhadem téměř o čtyři miliony korun. V některých městských částech jsou částky za pronájem ještě vyšší.

O peníze přichází stát, soukromí vlastníci a hlavně Brno a městské části. Blatná přesto tvrdí, že pro boj s rozmísťováním dalších reklam nemá pravomoc. „Na stavebním úřadě nám řekli, že pokud reklamu schválí odbor dopravy, policie, Brněnské komunikace, případně drážní úřad, povolení musejí vydat. Změna je potřeba z magistrátu," poznamenala.

Náměstkyně brněnského primátora Klára Liptáková, která má městský majetek na starost, se zatím problému nevěnovala. „Vím o něm a chci ho řešit, zatím na to ale nebyl čas," uvedla. Po zájmu Rovnosti se v pátek sešla se zástupci magistrátního odboru správy majetku, do jehož kompetencí dohled nad městskými pozemky patří.

Podle mluvčího magistrátu Pavla Žáry město v současnosti pronajímá jen čtyři billboardy, s těmi nelegálními se snaží bojovat. „Nepovolené reklamy na vlastní náklady odstraňujeme, za každý dáváme tisíce korun," řekl.

Jednou z těch, která za reklamní plochy platí řádně, je agentura Realmedia. Prostory dále pronajímá. „Právě kvůli velké konkurenci s nelegálními billboardy je musíme nabízet za neúměrně nízkou cenu. Dlouhodobá obsazenost ploch je přitom méně než padesát procent. Nájemné se navíc neustále zvyšuje, bohužel často přesahuje reálnou prodejní cenu reklamního prostoru. Vítězem je pak majitel černé plochy, který nikomu nic neplatí," sdělil Marcel Heide z agentury.

Právě majitelé černých ploch billboardy dávají průměrně za poloviční cenu běžného nájmu. Minulý týden v Kníničské ulici dělníci odstranili nelegální billboard firmy Avalanche Poster, která ho nabízela na internetových stránkách k pronájmu za šedesát tisíc korun ročně.

Manažer společnosti mojeBillboardy, která inzerát na svých stránkách publikovala, tvrdí, že o problému nevěděl. „Není možné, abychom obcházeli všechny billboardy, které nabízíme, a žádali něco jako jejich rodný list. Je jich příliš mnoho," vysvětlil Martin Chytrý. Právě to je ale po-dle Petra Marčišáka ze spolku Nechceme billboardy potřeba. „Kolik je v Brně nelegálních reklamních poutačů, nejde zjistit bez toho, aniž by je někdo po celém městě fyzicky spočítal," podotkl Marčišák.

ALŽBĚTA NEČASOVÁ

Autor: Redakce

4.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dvě stě čtyřicet balónků se ve čtvrtek vzneslo k nebi před brněnskou Katedrálou svatého Petra a Pavla na počest stejného počtu let od založení biskupství.
19

Nebe nad Petrovem zaplnily balónky. Brněnské biskupství oslavilo 240. výročí

Ilustrační foto.

Účet za tropický červen? Osm set kolapsů, jeden skončil dokonce smrtí

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Skvosty Metalexu. Tato česká firma stavěla skvělá auta, i za socialismu

Metalex, společnost později známá jako MTX, si za více než čtyřicet let vydobyl zvláštní místo v historii českého motorsportu a automobilového průmyslu. Za socialismu v tomto podniku vznikla řada podivuhodných aut, krátce po revoluci se firma zase proslavila přestavbou škodovek na kabriolety.  Dokonce postavila i supersport.

Abraham zažívá obrození. Jezdecky se nezměnil, ale lidsky vyspěl, říká expert

Brno – Škarohlídi se mu v minulosti posmívali, že padá a závody často nedokončí. V letošní sezoně mistrovství světa brněnský motocyklista Karel Abraham všechny umlčel. Výsledky, jaké předvádí, od něj nemohl nikdo očekávat. A nečekal je ani sám.

Výročí povodní. Podělte se s námi o vzpomínky!

Jižní Morava – V roce 1997 i pět let nato zasáhly jižní Moravu ničivé povodně. Stoletá voda na mnoha místech v kraji napáchala stamilionové škody a zabíjela. Podělte se s námi o své vzpomínky. Redakce jihomoravských Deníků Rovnost hledá fotografie a svědectví z letních povodní v letech 1997 a 2002.

Příští sezona? V plánu bylo pokračovat v Kometě, sen je hrát NHL, povídá Nečas

Raleigh, Brno /ANKETA/ – Vstupenku do slavné NHL mu může zajistit tým, který má přízvisko Hurricanes. Hned po draftu, v němž si hokejistu Martina Nečase vybrala z dvanácté pozice Carolina, talentovaný útočník s vtipem podotkl, že jeho jméno v češtině také připomíná špatné počasí. „Téměř jako hurikán," culil se osmnáctiletý extraligový mistr s brněnskou Kometou. Nečas doufá, že také časem vletí do NHL jako hurikán.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies