VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za černé billboardy Brnu chybí miliony. Změna musí přijít z magistrátu

Brno - Kníničská ulice v brněnském Komíně je obsypaná billboardy. Na přibližně dva a půl kilometru dlouhém úseku je jich víc než šedesát. „Řádné povolení má ale asi jen půlka z nich," upozornila starostka městské části Milada Blatná.

4.4.2015 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Jak už Brněnský deník Rovnost dříve informoval, většina reklamních poutačů ve městě stojí načerno. Podle vyhlášky přitom například právě v Komíně vyjde pronájem billboardu na městském pozemku na třicet tisíc korun ročně. Majitelé parcel tak jen v Kníničské ulici přijdou za rok odhadem téměř o čtyři miliony korun. V některých městských částech jsou částky za pronájem ještě vyšší.

O peníze přichází stát, soukromí vlastníci a hlavně Brno a městské části. Blatná přesto tvrdí, že pro boj s rozmísťováním dalších reklam nemá pravomoc. „Na stavebním úřadě nám řekli, že pokud reklamu schválí odbor dopravy, policie, Brněnské komunikace, případně drážní úřad, povolení musejí vydat. Změna je potřeba z magistrátu," poznamenala.

Náměstkyně brněnského primátora Klára Liptáková, která má městský majetek na starost, se zatím problému nevěnovala. „Vím o něm a chci ho řešit, zatím na to ale nebyl čas," uvedla. Po zájmu Rovnosti se v pátek sešla se zástupci magistrátního odboru správy majetku, do jehož kompetencí dohled nad městskými pozemky patří.

Podle mluvčího magistrátu Pavla Žáry město v současnosti pronajímá jen čtyři billboardy, s těmi nelegálními se snaží bojovat. „Nepovolené reklamy na vlastní náklady odstraňujeme, za každý dáváme tisíce korun," řekl.

Jednou z těch, která za reklamní plochy platí řádně, je agentura Realmedia. Prostory dále pronajímá. „Právě kvůli velké konkurenci s nelegálními billboardy je musíme nabízet za neúměrně nízkou cenu. Dlouhodobá obsazenost ploch je přitom méně než padesát procent. Nájemné se navíc neustále zvyšuje, bohužel často přesahuje reálnou prodejní cenu reklamního prostoru. Vítězem je pak majitel černé plochy, který nikomu nic neplatí," sdělil Marcel Heide z agentury.

Právě majitelé černých ploch billboardy dávají průměrně za poloviční cenu běžného nájmu. Minulý týden v Kníničské ulici dělníci odstranili nelegální billboard firmy Avalanche Poster, která ho nabízela na internetových stránkách k pronájmu za šedesát tisíc korun ročně.

Manažer společnosti mojeBillboardy, která inzerát na svých stránkách publikovala, tvrdí, že o problému nevěděl. „Není možné, abychom obcházeli všechny billboardy, které nabízíme, a žádali něco jako jejich rodný list. Je jich příliš mnoho," vysvětlil Martin Chytrý. Právě to je ale po-dle Petra Marčišáka ze spolku Nechceme billboardy potřeba. „Kolik je v Brně nelegálních reklamních poutačů, nejde zjistit bez toho, aniž by je někdo po celém městě fyzicky spočítal," podotkl Marčišák.

ALŽBĚTA NEČASOVÁ

Autor: Redakce

4.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Básník Ivan Blatný.

V ulicích se objeví další básně o Brně. Nejsložitější je umísťování v centru

Jak reklamovat koupený dům či byt

Sexuálně se uspokojoval u Brněnské přehrady. Při onanování ho viděly i děti

Brno – Kvůli sexuálnímu uspokojování na veřejnosti vyjížděla v pátek odpoledne hlídka brněnských strážníků. Na pláži u Brněnské přehrady onanoval čtyřiatřicetiletý cizinec.

AKTUALIZOVÁNO

Na křižovatce nedal přednost. Zabil sebe i spolujezdce, dalších pět zranil

Znojemsko /FOTOGALERIE/ - U Bantic zemřeli v neděli dva lidé. Od pátku policie registruje na Znojemsku čtyři mrtvé a šest těžce zraněných včetně čtyř dětí.

Ženy na kandidátkách do voleb? Na jižní Moravě stále vzácnost

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Šestadvacet politických stran a hnutí chce na podzim kandidovat v Jihomoravském kraji ve volbách do poslanecké sněmovny. Brněnský deník Rovnost zanalyzoval kandidátky desítky stran, které mají podle posledních průzkumů šanci získat alespoň tři procenta hlasů.

Zábava v plastové kouli? Lide v ní hrají fotbal nebo se promenádují po vodě

Jižní Morava /LÉTO V POHYBU, INFOGRAFIKA/ - Koho by nelákalo chodit po vodě? I na jižní Moravě si zájemci mohou aspoň vzdáleně vyzkoušet, jaké to je. Na čtyřech místech v regionu lze otestovat aquazorbing, tedy pohyb v nafouknuté plastové kouli na hladině. Věnuje se mu sedmý díl seriálu Deníku Rovnost Léto v pohybu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení