VYBERTE SI REGION

Za Lužánkami vyroste aquapark

Brno - Budoucnost padesátimetrového bazénu za brněnskými Lužánkami získává čím dál pevnější obrysy. A ty neohraničují jen obdélník s několika plaveckými drahami, ale také další bazény, budovy a atrakce. Na místě současné chátrající stavby má totiž v příštích letech vzniknout aquapark.

5.1.2010 11
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Drahomír Stulír

Město už je téměř rozhodnuté, že bazén, jehož majitel je od října v konkurzu, odkoupí za devatenáct milionů korun. Poslední slovo bude mít zastupitelstvo.

Brno kromě stanovené ceny zaplatí jen v prvním roce minimálně pět milionů korun, aby dostalo bazén ze současného havarijního stavu. „Rozsáhlejší rekonstrukce přijdou až později. A právě s nimi přijdou nejpodstatnější změny. Na místě bazénu totiž máme v úmyslu postavit aquapark,“ přiblížil záměry města náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil.

Na nové venkovní bazény, vířivky a podobné atrakce se však můžou Brňané těšit až za několik let. „Uvažujeme o financování formou PPP projektu, tedy spolupráce města a soukromé firmy. Letošní rok tedy chceme využít hlavně na přípravu koncesního projektu a příští rok by se tak mohl vybrat vhodný zájemce,“ dodal Pospíšil.

Cenu stavby si zatím netroufá odhadnout. Za podobný projekt, aquapark v Kohoutovicích, který má otevřít letos na jaře, město zaplatí kolem dvou set milionů korun. Areál za Lužánkami zřejmě čeká něco podobného.

Vyškovský aquapark? Konkurence

V Brně tak pomalu vyrůstají soupeři vyškovskému aquaparku, kterému zatím konkuroval jen jeden na brněnské Kraví Hoře. Přesto se ve Vyškově nebojí, že přijdou o návštěvníky. „Konkurence to samozřejmě je, nějaké vážné ohrožení ale ne. My hodně stavíme na lidech, kteří k nám chodí přes týden, takže odliv víkendových návštěvníků nás zase tak nezasáhne,“ je přesvědčený vedoucí vyškovského aquaparku Jaroslav Hastík.

Podle něj nové brněnské atrakce navíc moc vydělávat nebudou. „Zařízení tohoto typu nejde dělat jako čistě výdělečná. My jsme vcelku malí, takže máme výhodu. Čím větší areál a víc atrakcí, tím je to náročnější jak na stavbu, tak na údržbu a energii,“ podotkl Hastík.

Souhlasí s ním i ekonom Marek Hatlapatka. „Posoudit takovou investici na dálku je téměř nemožné, přesto předpokládám, že město to má pečlivě spočítané. Nemyslím si však, že by to znamenalo výrazný příliv lidí do Brna nebo výrazný růst tržeb,“ pokrčil rameny ekonom.

S nápadem postavit další aquapark souhlasí i opoziční občanští demokraté. Jenže s výhradami. „Myšlenka je to dobrá, jenže mi připadá jako těšínská jablíčka. Dokud totiž město nebude přesně vědět, kde na to vezme peníze, je zbytečné se o tom bavit,“ myslí si občanský demokrat Petr Paulczyňski.

Trochu na rozpacích je z chystaného projektu i Brňan Michal Matula. „Je fajn, že město se o ten bazén chce postarat a spravit ho, protože ten si to zasluhuje. Jen nevím, jestli je nutné stavět další aquapark. Aby jich pak nebylo příliš,“ bojí se Matula.

Autor: Markéta Forró

5.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

Česká hlava pro brněnský tým. Mikroskop pomůže s léčbou rakoviny

Brno – Vynalezl mikroskop, který v budoucnu pomůže s nádorovou léčbou. Padesátiletý Radim Chmelík se svým týmem z Fakulty strojního inženýrství a CEITEC Vysokého učení technického v Brně obdržel minulý týden ocenění vědecké soutěže Česká hlava.

Kníničská Panna Marie? Řezbář ji vyřezal motorovou pilou

Brno /FOTOGALERIE/ – Zvuk motorové pily slyšeli v neděli dopoledne lidé z brněnských Kníniček. Před místní mateřskou školou totiž započal letošní advent v městské části. Jedním z největších lákadel programu byla řezbářská show, při níž řezbář vytvořil postavu Panny Marie.

Nehod motorkářů ubylo. Jsou lépe připravení, tvrdí odborník

Jižní Morava – Devět životů vyhaslo od začátku roku při nehodách motocyklů na silnicích v Jihomoravském kraji. Oproti loňsku je to o jednoho mrtvého méně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies