VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za tři dny jsem spal jen šest hodin, říká vedoucí dopravního odboru Jan Seitl

Brno /ROZHOVOR/ - Pracovat v dopravě bylo jeho dětským snem. Splnil si jej v roce 1993 a momentálně zastává funkci vedoucího dopravního odboru v Dopravním podniku města Brna. První prosincový týden Jan Seitl čelil těžké zkoušce. Musel řešit nejhorší ledovkovou kalamitu za posledních čtyřicet let a koordinovat dopravu v krizové situaci.

5.12.2014 17
SDÍLEJ:

První prosincový týden čelili na dispečinku dopravního podniku těžké zkoušce.Foto: DENÍK/Attila Racek

Kolik hodin jste v kalamitních dnech naspal?

Šest hodin, za první noc jenom dvě, za druhou čtyři. Od pondělního rána do středečního večera jsem byl v Dopravním podniku.

S nikým jste se nestřídal?

Běžní pracovníci se střídali, ale měli prodloužené směny. Všichni šli vypomáhat na dispečink. Já jsem tam byl pro koordinaci činností. Byla to mimořádná situace, která vyžadovala mimořádné nasazení. I kolegyně tisková mluvčí se mnou stále byla na dispečinku od brzkého rána. Chodila se jen na pár hodin vyspat.

Jak reagovala rodina?

Skoro automaticky s pochopením. Když viděli, co se děje, bylo jim jasné, že domů nemohu přijít.

Jak kalamitní dny probíhaly?

První den se snažíte situaci přizpůsobit a obnovit provoz standardními prostředky. Pak zjistíte, že kalamita je takového rozsahu a smíříte se s tím, že některá vozidla se do vozovny nedostanou a na některých tratích se neobnoví provoz. V průběhu první noci se chystalo opatření na druhý den, protože jsme věděli, že na spoustě tras jezdit nebudeme. Když víte, že máte pouze čtyři autobusy na linky, kde jich za normálních okolností jezdí deset, musíte to nějak řešit. Především operativně. V podstatě to bylo přesouvání vozidel po městě. Aby dopad na dopravu byl co nejmenší. Druhý den už se nám podařilo stáhnout téměř všechna stojící vozidla do vozoven. Ve středu ráno jsme vyslali zkušební tramvaje do úseků, které byly večer ještě neprůjezdné. Tehdy už to začalo vypadat optimisticky. Od páté hodiny ranní do desáté se nám podařilo zprovoznit všechny trasy a v poledne jsme jezdili podle jízdního řádu. To bylo obrovské světlo na konci tunelu.

Jak reagovali cestující?

Mile mě překvapilo, že byli chápaví. Samozřejmě přišly i stížnosti, ale více bylo pochval. Například pozitivní hodnocení za to, že někdo sice půl hodiny čekal, ale stejně se do práce díky nám dostal. Většina lidí to brala s pochopením. To všem dodalo dost síly. Snažili jsme se lidi informovat pomocí tiskové mluvčí, přes Facebook, ale také pomocí hlášek ve vozidlech.

Byl to pro Vás nejtěžší týden v kariéře?

Byl to určitě jeden z hektických týdnů. Měli jsme akce jiného typu, které byly také obtížné jako dvoudenní návštěva papeže nebo sněhová kalamita vloni 18. března. Ale tenkrát to byl jen jeden den. Tentokrát to bylo umocněno tím, že to byly tři dny za sebou.

Zaznamenali jste kvůli ledovce nějaké dopravní nehody?

Překvapivě ne. Dlouhodobě máme průměr tři nehody na den a kalamitní dny nevybočily z průměru. Provoz byl pomalejší a žádná velká nehoda nebyla.

Lze se na takovou situaci nějak připravit?

Na situaci takového rozsahu se připravit nelze. Je to velmi výjimečný jev. Za dvacet let, co pracuji v podniku, si nevzpomínám, že by byla takhle rozsáhlá ledová kalamita na trolejích. Před šesti nebo sedmi lety se stala podobná věc, ale trvalo to jen jeden den a druhý den to bylo v pořádku. Můj předchůdce Ivan Nedělka vzpomínal na podobnou kalamitu, která trvala tři nebo čtyři dny v roce 1972. Ani technicky se nedá přijít na účinnou metodu, jak se dá ledovým kalamitám předcházet. Doufáme, že se to čtyři nebo pět let opakovat nebude.

Jan Seitl
- Narozen 1973
- Vystudoval Dopravní fakultu Univerzity Pardubice
- Od roku 1993 pracuje v Dopravním podniku města Brna
- Zastává funkci vedoucího dopravního odboru
- Pracovat v dopravě bylo jeho snem od dětství
- Svobodný, bezdětný

VĚRA SYCHROVÁ

Autor: Redakce

5.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policisté pátrali po čtrnáctiletém chlapci a jeho dvouleté sestře. Obě děti nakonec vypátrala maďarská policie na letišti v Budapešti.

Pohřešované děti z Brna našla policie v Budapešti. Chtěly navštívit otce

Silničáři před časem uzavřeli nájezd na D1 na Prahu u Ostrovačic na Brněnsku.
7

Nájezd na dálnici D1 u Ostrovačic při Velké ceně zůstane uzavřený

Máte nevyžádaný hovor ze zahraničí? Nevolejte zpět, jde o podvod

Praha, jižní Morava – V pondělí a úterý se desetitisíce zákazníků všech domácích mobilních operátorů potýkaly s prozváněním ze zahraničních telefonních čísel například z Alžírska, Pobřeží slonoviny či Afghánistánu. Útočníkům jde o to, aby jim prozváněný zavolal zpět. Ten za to pak zaplatí nemalou částku za mezinárodní hovor.

Deník Rovnost fandí Zbrojovce: 24 stran ke startu fotbalové ligy

Brno – Fandíte Zbrojovce a nemůžete se dočkat startu nového ročníku nejvyšší české fotbalové soutěže? Právě brněnským fanouškům přichystal Deník Rovnost ve spolupráci s prvoligovým klubem speciální přílohu před začátkem ligy s názvem Deník Rovnost fandí Zbrojovce.

Kraj získal přes miliardu na opravu silnic

Brno – S kličkováním mezi dírami se mohou řidiči v okolí Brna na některých silnicích první a druhé třídy pomalu rozloučit. Jihomoravský kraj totiž získal více než jednu miliardu korun na jejich opravu. „Do první výzvy Integrovaného regionálního operačního programu jsme přihlásili celkem třiadvacet projektů. Dotaci nám potvrdili na všechny,“ informoval Jiří Klement z tiskového oddělení krajského úřadu.

AKTUALIZOVÁNO

Po srážce s vlakem ve Vracově zemřel řidič auta. Koleje přejížděl na červenou

Vracov /FOTOGALERIE/ – Záchranáři, hasiči i policisté vyrazili v úterý krátce před jedenáctou hodinou k železničnímu přejezdu nedaleko základní školy ve Vracově na Hodonínsku. Po srážce vlaku s osobním autem tam zahynul člověk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení