Oprava kolejí vyjde na 242 milionů, 180 miliony má přispět Evropská unie. „Úsek s maximální možnou rychlostí se přiblíží o dva kilometry blíž Brnu. To v budoucnu zvýší rychlost dopravy i komfort cestujících," vyjmenoval náměstěk ministra dopravy Kamil Rudolecký.

oprava trati
- práce vyjdou na 242 milionů
- cestující musí počítat s několikaminutovým zpožděním
- vlaky budou trať objíždět přes Brno-Jih
- opravy zlepší bezpečnost a spolehlivost vlakové dopravy

Výluka na trati se má cestujících dotknout minimálně. „Vlaky kolej objedou přes dopravnu v Brně-jih, trať nebude úplně zavřená. Cestující by měli počítat pouze s drobným zpožděním do několika minut," ujistil Miroslav Konečný ze Správy železniční dopravní cesty.

Opravy mají skončit patnáctého srpna, až do listopadu budou pokračovat drobné práce na trati. Výraznou úsporu času dojíždějící hned nepocítí. „Cestující ušetří nanejvýš pár vteřin. Jde spíš o investici do budoucna, kdy bude opravený celý železniční uzel v Brně," dodal Konečný.

Výluk na Brněnsku přibývá. Minulý týden začali dělníci opravovat trať mezi Brnem a Kuřimí, kde až do září namísto vlaků přepravují cestující autobusy. Příští pátek začnou železničáři pracovat na koridoru mezi Židenicemi a Maloměřicemi.

JAN ČAMBORA