VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o plavby po Brněnské přehradě byl letos vysoký

Brno - Výletní lodě letos přepravili na Brněnské přehradě bezmála 180.000 turistů. Zájem lidí o projížďky tak ani po loňské přestávce, kdy bylo vodní dílo kvůli boji se sinicemi vypuštěné, neklesl.

1.11.2010
SDÍLEJ:

Brněnská přehrada. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Zatímco hrady a zámky zaznamenaly až pětinový pokles návštěvníků, počty přepravených na přehradě se drží na stejných číslech.

Turisty vozilo od května do poloviny října šest lodí. Nováčkem v ní je moderní plavidlo Lipsko. Má dvě paluby. Jedna je krytá, druhá částečně otevřená. Jde o první parník na Brněnské přehradě, který má komín. Loď pohání elektromotor.

Pořízení Lipska přišlo podnik na 15,5 milionu korun. Je to první ozvučené plavidlo. Technika umožňuje kapitánovi podávat cestujícím výklad o zajímavostech v okolí přehrady. V příštím roce se počítá s obměnou dalších dvou výletních plavidel.

Nejúspěšnějším měsícem sezony byl červenec, kdy na výlet na přehradu vyrazilo 52.000 turistů. Mnozí využili i nabízených kombinovaných vstupenek. Lístek na loď, který lze použít také jako vstupenku na hrad Veveří, si koupilo 6500 a lístek na loď kombinující vstup do nedaleké zoologické zahrady si pořídilo 8500 lidí. Zájem o tyto vstupenky se postupně stále zvyšuje.

Přehrada se stala atraktivní nejen po vyčistění od sinic, ale i díky tomu, že v přístavišti v Brně-Bystrci byla vztyčena 11 metrů vysoká papežská kotva. Je to symbol naděje, který zdobil loni prostor na letišti v Brně-Tuřanech, kde se konala bohoslužba s papežem Benediktem XVI. Účastnilo se jí přes 120.000 věřících.

Na Brněnské přehradě zahájila lodní doprava provoz v roce 1946. Parníky vozí turisty z Brna-Bystrce k hradu Veveří a pak dál až do Veverské Bítýšky. Trasa je dlouhá 9,3 kilometru.

Autor: ČTK

1.11.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Společnost Thermona v Rapoticích vyrábí plynové a elektrické kotle.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Konec červených v noci na semaforech? Rozhodne analýza. Jedou kvůli bezpečnosti

Brno /ANKETA/ - Část řidičů i brněnských politiků chce prověřit celonoční provoz křižovatek řízených semafory. V Brně jich je čtyřiadvacet a zpomalují provoz. Semafory se nevypínají kvůli bezpečnosti.

Historické bitvy: možná beze zbraní. Kvůli nové směrnici Evropské unie

Jižní Morava - Místo divácky atraktivních rekonstrukcí slavných bitev pouze hudba z reproduktorů a pokládání květin na hromadný hrob. Takový scénář podle mnohých nadšenců vojenské historie hrozí tradičním živým připomínkám historických událostí. Může za to nová směrnice Evropské unie, která zakazuje používat některé typy historických zbraní.

Manželství v kostce? S herci Kronerovou a Navrátilem v brněnské premiéře

Brno – Divadlo Komediograf uvede v brněnské premiéře inscenaci Manželství v kostce, v níž autor a režisér Luboš Balák vsadil na komediální talent Zuzany Kronerové a Oldřicha Navrátila.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies