VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ze značení cyklopruhu jsou Brňané zmatení

Brno - Brněnský deník Rovnost otestoval cyklopruh, který spojil Nové Sady s Novým Lískovcem. Výsledek testu ukázal, že řidiči aut ani cyklisté mnoha značkám nerozumí.

7.8.2010 48
SDÍLEJ:

Cyklopruh v Brně.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Kdo navrhnul přechod pro cyklisty na čtyřproudé silnici? A co znamenají červené pruhy před semaforem, které končí v polovině silnice? Takové připomínky se ozývají z řad řidičů i cyklistů, kteří se už projeli po šestikilometrové trase z Nových Sadů do Nového Lískovce. Brněnský deník Rovnost proto na nově vyznačený koridor vyrazil s dopravními odborníky a trasu ve směru z města otestovat. Za většinu problémů může podle zjištění Rovnosti neznalost pravidel silničního provozu.

Nový koridor pro cyklisty je prvním ve městě, který je z velké části vyznačený přímo v hlavním prostoru silnice. „Výstavba cyklostezek je totiž velice náročná nejen na množství potřebných peněz, ale i na prostor. A silnice jsou tu i pro cyklisty,“ vysvětlil dopravní odborník Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu v Brně.

Novinka však vyvolává rozpaky a nejasnosti na mnoha místech, kterým řidiči ani cyklisté nerozumí. Už po prvních desítkách metrů na ně čeká rarita, se kterou se dosud nikde v Brně nesetkali. Na silnici vedoucí po Nových Sadech k hale Rondo je totiž společný pruh pro cyklisty a autobusy, kde nemají jiné dopravní prostředky co dělat. „Osobní doprava sice v těchto místech přišla o jeden pruh, cyklisté a městská hromadná doprava však má naopak cestvání snažší,“ pochvaluje si Skládaný.

Řidiči s tím však příliš spokojeni nejsou. „Připadá mi jako hloupost vymezit speciální pruh pro kola a autobusy, když tu i bez něj bývaly často zácpy,“ myslí si například Roman Vodrážka.

Podle odborníků je jeho názor jen ukázkou toho, jaké mínění mezi řidiči převládá. „Většina má pocit, že silnice je postavená pro auta a kolo je na ní něco jako otravný hmyz. To však není pravda, cyklista je plnohodnotným účastníkem silničního provozu,“ zdůraznil brněnský projektant a odborník na cyklistickou dopravu Adolf Jebavý.

Autor: Zuzana Taušová

7.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 48
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Brněnské letiště v Tuřanech - ilustrační foto.
3

Linka z Brna do Eindhovenu končí. WizzAir ji v říjnu zruší

Ilustrační foto.
6

Důchodkyně našla na chodníku 200 tisíc korun. Brašnu s penězi odnesla strážníkům

Muž se chtěl otrávit výfukovými plyny. Policista mu zachránil život

Brno – Napsal dopisy na rozloučenou, připojil hadici k výfuku, posadil se do auta a nastartoval. Muže, který se rozhodl ukončit život, si ve středu nad ránem všiml na obchůzce v parku na Kraví hoře psovod se svým čtyřnohým pomocníkem. V poslední chvíli ho z auta vytáhl a tím mu zachránil život.

Začíná souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Brno /FOTOGALERIE/ – Zelená či žlutá, to je oč tu běží. Dosud dominantní brněnský dopravce RegioJet dostává těžkou konkurenci na trase z Brna do Prahy. Flixbus, charakteristický zelenými autobusy, od čtvrtka zvyšuje počet spojů do a z hlavního města. Celkem jich bude jezdit osmadvacet párů denně. Dosud přes Brno provozoval jen mezinárodní linky.

RegioJet zlevnil autobusové jízdenky do Prahy. Reaguje na FlixBus

Brno – V den, kdy narostla konkurence na autobusové lince z Brna do Prahy, se rozhodl brněnský dopravce RegioJet snížit ceny jízdného. „Od čtvrtka nabízíme jízdenky od 149 korun,“ informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Kotzian: Výstava aut v centru Brna obrala město o miliony korun

Brno – Při konání červencové prodejní výstavy ojetých aut Mototechna mělo město přijít o peníze z místních poplatků. S takovou kritikou pořadatelů přišel ve středu Robert Kotzian ze spolku Brno+.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení