VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zelný trh se změní. Podle toho, jak budou chtít lidé

Brno - Symbol města. Zelný trh. Měl by se změnit a rozhodující slovo mají mít lidé. Myslí si to náměstek Martin Ander.

15.1.2008 1
SDÍLEJ:

Zelný trh v BrněFoto: DENÍK/Drahomír Stulír

„Vyhlásili jsme anketu, v níž nám o tom, jak si Zelný trh představují, odpovědělo víc než šest set lidí. I na dnešní besedu jich přišlo dost,“ poznamenal včera náměstek Ander.

Zelný trh je nyní v rukou architektů. Ti by měli připravovat od února soutěžní návrhy, které budoucí podobu oblíbeného místa Brňanů zobrazí. Ze „Zelňáku“ by neměly zmizet trhy, Brňané ale zároveň na tomto místě chtějí stromy a odpočinkovou zónu.

„Je tady zoufale málo stromů. Přece není možné, aby Zelný trh byl jen samá dlažba,“ navrhovala například jedna z účastnic debaty Kamila Horníková. Zelný trh je pro ni částečně symbolem Brna. „Je to přece krásné místo a do jeho budoucnosti by lidé měli mluvit,“ podotkla.

Lidé chtějí stromy

Přednášející na její i další dotazy reagovali podobně. Zelný trh by se měl víc zazelenat, na jeho území by měla vzniknout místa k odpočinku. Zpřístupnit by se podle zástupců města mělo i podzemí pod tímto brněnským náměstím.

Vítězný projekt soutěže architektů bude známý koncem září. Potom ho radnice představí lidem. Původně to sice mělo být už na konci prázdnin, ale náměstek Ander a další radní od záměru ustoupili.

„Nebylo by to nejlepší řešení. Raději jsme rozhodnutí posunuli až na podzimní měsíce, aby Brňané měli dost času říct si k návrhům své připomínky,“ pokračoval Ander.

Už teď je jasné, že Brňané chtějí otevřít i podzemní prostory pod náměstím. Už před časem o tom mluvil také primátor města Roman Onderka. „Kritizované věci se objevily i mezi návrhy, jak by měl trh vypadat do budoucna. Lidé chtějí více toho, co tam podle nich chybí. Často v anketě psali, že by chtěli zpřístupnit brněnské podzemí. Mohu jim už teď slíbit, že na tom v následujícím roce začneme pracovat,“ řekl primátor Onderka.

Budoucí podoba Zelného trhu zajímá stále více lidí. Mnohým vadí i auta, která tam projíždí a stojí. Někteří mají naopak obavy, že nebudou mít při obchodních jednáních, kde s auty zaparkovat.

„Už teď jsou tam problémy. Nevím, co bude dál. Chápu, že je to místo, kdy by chtěli lidé hlavně odpočívat, ale s auty stejně musí počítat,“ zamyslel se jeden z diskutujících Miroslav Ebr.

Bez konfliktů

I na jeho otázku ale odpoví až architektonické studie a návrhy lidí. „Neznám lepší cestu, než aby si lidé o podobě své ho oblíbeného místa rozhodli sami. Samozřejme počítáme i s negativními reakcemi, ale všeobecnou diskusí se jim snažíme předejít,“ uvedl Martin Ander.

Zelený trh se začne měnit v příštím roce. Do té doby mají architekti i Brňané stále možnost o jeho podobě rozhodnout. „Historické náměstí by se mělo stát místem, kde si většina lidí najde to své,“ shodli se v pondělí besedující.

15.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
3 5

Čtyři velké letní uzavírky potrápí Brňany. Největší omezení se čeká v Křenové

Český reprezentant a bývalý hráč brněnské Komety Michal Kempný.

Proti Finsku už za českou reprezentaci naskočí i obránce Chicaga Kempný

Pršet bude dál. Počasí se zlepší až o víkendu

Jižní Morava – Ani ve čtvrtek Jihomoravané neodloží deštníky a bundy. Podle meteorologů bude dál pršet a nejvyšší teploty vystoupají jen k deseti stupňům.

Sebevrah skočil z mostu na D1. Náraz přežil, je ale těžce zraněný

Brněnsko – O sebevraždu skokem z mostu se ve středu v osm hodin večer pokusil starší muž na dálnici u Devíti křížů na Brněnsku. „Jednalo se o muže, který se narodil v roce 1962," uvedla mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová. Dodala, že auta místem projedou jedním pruhem a velké kolony se na místě netvoří.

Naše práce lidi hřeje, zní z výrobny kotlů. Ročně jich zhotoví 15 tisíc

Rapotice /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Všechno, co děláme, hřeje. Výstižné motto používá společnost Thermona v Rapoticích, které patří další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Šnečí tempo budování dálnic? Hlavně kvůli zpožděnému územnímu plánu, tvrdí

Jižní Morava – Hlavní příčinou současných průtahů při přípravě stavby nových dálnic a silnic první třídy v Jihomoravském kraji je zrušení schválených zásad územního rozvoje před téměř pěti lety. Shodují se na tom zástupci Ředitelství silnic a dálnic i poslanec a místopředseda sněmovního podvýboru pro dopravu Jaroslav Klaška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies