VYBERTE SI REGION

Ministerstvo nakázalo: Na D1 jen se zimními gumami

Vysočina - Na D1 musí řidiči při plus pěti stupních nasadit zimní pneumatiky. Nakáže jim to nová značka.

31.10.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační foto Foto: DENÍK/David Taneček

K projetí dálnice D1 na Vysočině už řidičům nebude stačit pouze dálniční známka. Mezi Humpolcem a Jihlavou musí mít od 1. listopadu do konce dubna i zimní pneumatiky, případně sněhové řetězy. Upozorňovat je na to bude nová dopravní značka. Ta se na dálnici objeví do týdne.

Na poslední chvíli o tom rozhodlo Ministerstvo dopravy, které ještě před několik dny tvrdilo, že na dálnici žádné takové značky nebudou. „Přehodnotili jsme všechny argumenty pro i proti a došli jsme k závěru, že značka na dálnici bude. Hlavním důvodem je bezpečnost. Nemůžeme v tomto směru podporovat pohodlnost řidičů,“ řekl Deníku Jakub Ptačinský z tiskového odboru Ministerstva dopravy.

Řidiči si ale budou muset přibalit na cesty také teploměr, protože nová značka platí při teplotách pod pět stupňů Celsia, na což bude upozorňovat dodatková tabulka. Za nerespektování značky hrozí řidičům pokuta dva tisíce korun a ztráta jednoho trestného bodu.
Komplikace na objízdných trasách

Schválení nového značení překvapilo hejtmana Vysočiny Miloše Vystrčila, který je od začátku ostře proti tomuto kroku. „Budeme na to teprve reagovat. Je to velmi čerstvá informace. Musíme se připravit na to, že řidiči, kteří nebudou po dálnici chtít jet, tak budou sjíždět na silnice nižších tříd, kde může docházet ke komplikacím. Doufám, že ministerstvo má promyšlen i systém informovanosti řidičů, kteří po dálnici pojedou, aby mohli na značku včas reagovat,“ poukazuje na možné problémy hejtman Vystrčil.

Mluvčí Ptačinský tvrdí, že k informování poslouží mimo jiné proměnlivé dopravní značky, které na dálnici upozorňují na různá nebezpečí. „Na variantu případného umístění nových značek byly kraje včas upozorněny,“ podotýká Ptačinský.

A co pro řidiče znamená zimní výbava? Především jde o zimní pneumatiky. Osobní auta musejí mít vzorek nejméně čtyři milimetry na všech kolech. Auta nad tři a půl tuny musejí mít minimální hloubku vzorku šest milimetrů na hnacích kolech.

Podle ministerstva dopravy byl dvaadvacetiki­lometrový úsek na Vysočině vyhodnocen v zimním období jako nejnebezpečnější na celé dálnici. Letos v březnu se tu například stala největší hromadná nehoda, při které se srazilo desítky aut a dálnice byla neprůjezdná celý den.

Autor: Roman Martínek

31.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Libor Zábranský, majitel a trenér Komety Brno v jedné osobě.
5

Nová hala za Lužánkami? O aréně rozhodneme podle studie, povídá Zábranský

Architekti Michal a Lea Mačudovi vsadili na hravost barev, forem a materiálů. Svůj styl pojmenovali „nová bohatost“ a staví jej do protikladu k brněnskému funkcionalismu.
18

Čtyři pokoje, devět jídelníčků. Brno má nový proměnlivý bar

Zbrojovka smetla v Tipsport lize Znojmo pěti góly, dvakrát se trefil Litsingi

Brno /FOTOGALERIE/ – Pohlednou ofenzivní podívanou nabídli fotbalisté Zbrojovky divákům v jihomoravském derby zimní Tipsport ligy. Ve svém druhém duelu skupiny C zvítězili Brňané nad Znojmem 5:1.

Město podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy v Brně

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Propadli se pod led. Záchrana? Hasiči házejí pytle nebo se plazí po žebřících

Brno /VIDEO/ – Topící se lidi vytahovali hasiči ve středu z ledové vody Brněnské přehrady. Nešlo však o bruslaře, kteří vjeli na příliš tenký led, ale o figuranty ve speciálních úborech, kteří do díry vysekané v ledu vlezli dobrovolně. Věděli totiž, že záchrana od kolegů, kteří se učili, jak tonoucího z vody zachránit, přijde téměř okamžitě. „První možnost je většinou házení speciálních pytlů, kterých se tonoucí chytí. Funguje to ale jen zhruba do patnácti metrů, málokdo dohodí dál," vysvětlil instruktor hasičů Alexandr Ficek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies