VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žít Brno. Nebo Krno? Slogan města má dva roky. Vidět moc není

Žít Brno – někde jinde. Dovětek ke sloganu, který má propagovat jihomoravskou metropoli téměř nikoho nepřekvapí. Řada lidí má totiž slogan spojený s recesistickými webovými stránkami s podtitulem Úzká, Vlhká, Trnitá. Tam autoři pravidelně vydávají články o Brnu v poněkud upravených verzích.

5.7.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační.Foto: www.zitbrno.cz

Město, které za slovní spojení zaplatilo šest set tisíc korun, ho zviditelňuje pomalu. „Slogan využíváme především na materiálech k projektům Evropské unie. Využíváme ho také na propagačních materiálech, například u vily Tugendhat. V různých modifikacích je vidět i jinde. Městská policie používá při akcích propagační nápisy Žít Brno bezpečně," uvedl Žára. Potvrdila to mluvčí brněnských strážníků Denisa Kapitančiková. „Nápis vozíme na služebních autech pod státní poznávací značkou. Také ho máme ve výloze poradenského centra v Křenové ulici a na propagačních materiálech o bezpečnosti pro děti a důchodce. Slogan se nám hodí, protože sjednocuje akce pod jednu hlavičku a lidé si nás alespoň tolik nepletou se státní policií," vysvětlila Kapitančiková.

Podle Žáry má slogan propagovat město i na propagačních materiálech Turistického informačního centra Brno. To by mělo v budoucnu obsáhnout až sedmdesát procent jeho využití. Turistické informační centrum ale o ničem neví. „Slogan se objevuje na materiálech o brněnské hvězdárně a vile Tugendhat, které vydává město. O tom, že bychom ho měli tisknout i na naše propagační materiály, nic nevím," řekla mluvčí centra Helena Huláková.Logo Žít Brno.

Jak na heslo reagují Brňané, zatím magistrát neví. „Na ohlasy je ještě brzy. I reakce na logo města přišly až asi po třech letech," vysvětlil Žára. Do budoucna má ale město se sloganem další plány. „Mohli bychom ho nabídnout k použití i subjektům, které nepaří městu. Například Moravské galerii, nebo hotelům. Samozřejmě za splnění určitých podmínek," nadhodil Žára. Druhá strana si ale využitím už tolik jistá není. „Heslo je to hezké, ale dovedu si představit, co bychom si s ním počali. Co si pod ním představit. Zní to jako zážitek, který si člověk spojí spíše s kulturou nebo gastronomií, než s ubytováním," usoudila Klára Hadrabová z hotelu Grandezza na Zelném Trhu.

Slogan tak zatím žije především na recesistickém webu Žít Brno. Ten má na sociální síti facebook přes sedm a půl tisíce fanoušků. Tvůrci stránek se hesla ujali poté, co podle nich rok leželo ladem a doménu si město nezaregistrovalo. Nyní si pod jeho názvem z města i jeho představitelů utahují. „Myslím, že jsme sloganu udělali obrovskou službu. Kdybychom nezaložili tyto stránky, slogan by postupně odumřel. Díky nám žije. Lidé o něm mluví, i když občas Brno zaměňují za Krno," řekl jeden z autorů stránek, kteří město překřtili.

Tyto stránky najdou pod zadáním Žít Brno také největší internetové vyhledávače jako první. „Tak už vyhledávače fungují," brání se Žára. Zdůrazňuje, že podle něj Brno o doménu www.zitbrno.cz stejně nikdy nestálo. „Kdybychom měli mít doménu na všechno, nebudeme dělat nic jiného, než sedět a spravovat domény. Všechno máme pod jednou doménou a tak to také zůstane. Žít Brno navíc nemá být na internetu, má se prostě žít," zdůraznil mluvčí.

Že internetové stránky recesistů sloganu naopak pomáhají, si myslí ředitelka komunikační agentury Bílý medvěd Pavla Střechová. „Recesisté v podstatě vykonávají sloganu službu. Nezaregistrovat si klíčovou doménu je ovšem známkou neprofesionálního chování. Tím majitel hesla hraje recesistům do karet. Snaha udržet si jednu doménu kvůli údržbě je hloupost. Všechny se dají přesměrovat na požadované stránky," potvrdila Střechová.

Chování autorů stránek se naopak nelíbí Brňanovi Štěpánovi Hanzlovi. „Používat recesi k vyjádření svých názorů a tvářit se přitom na výši je hloupé. Nelíbí se mi ale ani samotné heslo. Mluvit lidem do toho, co mají žít, je vlezlé," myslí si Hanzl. Studentka Magda Crhová naopak nápad oceňuje. „Zní to jako reklama. Škoda, že pro většinu lidí reklama na Krno," dodala Crhová.

Autor: Anna Fajkusová

5.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vedoucí Modré linky důvěry Bohuslava Horská.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brněnská spalovna. Ilustrační foto.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

AKTUALIZOVÁNO

Ve Francouzské ulici v noci hořela tři auta. Včetně mercedesu za milion

Brno - Brněnští hasiči museli v noci po třetí hodině likvidovat požár tří osobních aut ve Francouzské ulici. „Zcela shořel mercedes a Renault Scénic, oheň navíc poškodil ještě hyundai," informoval mluvčí jihomoravských hasičů Jan Dvořák.

Vodojemy v Brně se podobají oblíbené istanbulské památce, říká znalec podzemí Svoboda

Brno /FOTOGALERIE/ – Již zanedlouho se Brňané i přespolní vyřádí na adrenalinových prohlídkách brněnského podzemí. Lidé při nich vstoupí na dosud nepřístupná, ale zato zajímavá místa, jen s helmami a čelovkami. Úzkými štolami a žebříky do podzemí, které návštěvníci zakusí, již nespočetněkrát prošel znalec brněnského podzemí Aleš Svoboda. Právě on se velkou měrou na zpřístupnění nových tras podílí.

Přetížená řečkovická pošta dostane další klienty. Jehnice ztratí výdejní místo

Brno - Fronty na vyzvednutí zásilek se na poště v Řečkovicích od začátku března ještě prodlouží. Pro odložené zásilky si sem přijdou i lidé z Jehnic a Ořešína, kteří by jinak využili výdejní místo v jehnickém obchodě. Do konce února totiž obchod zavře a s ním skončí i výdejní místo.

Soupeř? Zmuchlané košile. Nejtěžší je vyžehlit manžety, říká účastnice soutěže

Brno – Že žehlení není ryze ženská záležitost přišli v sobotu dokázat muži na mistrovství v žehlení. Týmy i jednotlivci v Nákupním centru Královo Pole poměřili síly, když jim organizátoři přichystali zmuchlané košile.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies