VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žít Brno. Nebo Krno? Slogan města má dva roky. Vidět moc není

Žít Brno – někde jinde. Dovětek ke sloganu, který má propagovat jihomoravskou metropoli téměř nikoho nepřekvapí. Řada lidí má totiž slogan spojený s recesistickými webovými stránkami s podtitulem Úzká, Vlhká, Trnitá. Tam autoři pravidelně vydávají články o Brnu v poněkud upravených verzích.

5.7.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační.Foto: www.zitbrno.cz

Město, které za slovní spojení zaplatilo šest set tisíc korun, ho zviditelňuje pomalu. „Slogan využíváme především na materiálech k projektům Evropské unie. Využíváme ho také na propagačních materiálech, například u vily Tugendhat. V různých modifikacích je vidět i jinde. Městská policie používá při akcích propagační nápisy Žít Brno bezpečně," uvedl Žára. Potvrdila to mluvčí brněnských strážníků Denisa Kapitančiková. „Nápis vozíme na služebních autech pod státní poznávací značkou. Také ho máme ve výloze poradenského centra v Křenové ulici a na propagačních materiálech o bezpečnosti pro děti a důchodce. Slogan se nám hodí, protože sjednocuje akce pod jednu hlavičku a lidé si nás alespoň tolik nepletou se státní policií," vysvětlila Kapitančiková.

Podle Žáry má slogan propagovat město i na propagačních materiálech Turistického informačního centra Brno. To by mělo v budoucnu obsáhnout až sedmdesát procent jeho využití. Turistické informační centrum ale o ničem neví. „Slogan se objevuje na materiálech o brněnské hvězdárně a vile Tugendhat, které vydává město. O tom, že bychom ho měli tisknout i na naše propagační materiály, nic nevím," řekla mluvčí centra Helena Huláková.Logo Žít Brno.

Jak na heslo reagují Brňané, zatím magistrát neví. „Na ohlasy je ještě brzy. I reakce na logo města přišly až asi po třech letech," vysvětlil Žára. Do budoucna má ale město se sloganem další plány. „Mohli bychom ho nabídnout k použití i subjektům, které nepaří městu. Například Moravské galerii, nebo hotelům. Samozřejmě za splnění určitých podmínek," nadhodil Žára. Druhá strana si ale využitím už tolik jistá není. „Heslo je to hezké, ale dovedu si představit, co bychom si s ním počali. Co si pod ním představit. Zní to jako zážitek, který si člověk spojí spíše s kulturou nebo gastronomií, než s ubytováním," usoudila Klára Hadrabová z hotelu Grandezza na Zelném Trhu.

Slogan tak zatím žije především na recesistickém webu Žít Brno. Ten má na sociální síti facebook přes sedm a půl tisíce fanoušků. Tvůrci stránek se hesla ujali poté, co podle nich rok leželo ladem a doménu si město nezaregistrovalo. Nyní si pod jeho názvem z města i jeho představitelů utahují. „Myslím, že jsme sloganu udělali obrovskou službu. Kdybychom nezaložili tyto stránky, slogan by postupně odumřel. Díky nám žije. Lidé o něm mluví, i když občas Brno zaměňují za Krno," řekl jeden z autorů stránek, kteří město překřtili.

Tyto stránky najdou pod zadáním Žít Brno také největší internetové vyhledávače jako první. „Tak už vyhledávače fungují," brání se Žára. Zdůrazňuje, že podle něj Brno o doménu www.zitbrno.cz stejně nikdy nestálo. „Kdybychom měli mít doménu na všechno, nebudeme dělat nic jiného, než sedět a spravovat domény. Všechno máme pod jednou doménou a tak to také zůstane. Žít Brno navíc nemá být na internetu, má se prostě žít," zdůraznil mluvčí.

Že internetové stránky recesistů sloganu naopak pomáhají, si myslí ředitelka komunikační agentury Bílý medvěd Pavla Střechová. „Recesisté v podstatě vykonávají sloganu službu. Nezaregistrovat si klíčovou doménu je ovšem známkou neprofesionálního chování. Tím majitel hesla hraje recesistům do karet. Snaha udržet si jednu doménu kvůli údržbě je hloupost. Všechny se dají přesměrovat na požadované stránky," potvrdila Střechová.

Chování autorů stránek se naopak nelíbí Brňanovi Štěpánovi Hanzlovi. „Používat recesi k vyjádření svých názorů a tvářit se přitom na výši je hloupé. Nelíbí se mi ale ani samotné heslo. Mluvit lidem do toho, co mají žít, je vlezlé," myslí si Hanzl. Studentka Magda Crhová naopak nápad oceňuje. „Zní to jako reklama. Škoda, že pro většinu lidí reklama na Krno," dodala Crhová.

Autor: Anna Fajkusová

5.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Při ukázkách policejních zákroků zazněl štěkot psů i výstřely z pistole.
23

VIDEO: Při ukázkách policejních zákroků zazněl štěkot psů i výstřely z pistole

Takhle to vypadá, když mají policisté den blbec.
AUTOMIX.CZ
45

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

Podvodníci zneužili důvěřivosti starší ženy. Slíbili jí opravu hroby jejího muže

Brno, Brněnsko – Muž zvoní na zvonek a o chvilku později mu otevírá devadesátiletá žena. Sympatický mladík se představuje jako pojišťovák a důchodkyně ho pozve dál. „Požádal ji o sklenici vody, pak využil nepozornosti a ukradl jí obálku s penězi. Důchodkyně přišla o dvě stě tisíc korun," popsala případ policejní mluvčí Andrea Cejnková.

OBRAZEM: Vincent nebo Picasso? Lidé vyberou jméno malé lamy

Brno - Zatím je bezejmenný, to se ale brzy změní. Malému lamímu samci s modrýma očima, který se narodil začátkem června v brněnském Lamacentru Hády, mohou nyní vybrat jméno lidé na webu centra. Možnosti jsou Vincent, Picasso, Orion, Bruno, Leonardo nebo Drak.

Hasiči zveřejnili fotky nabouraného supersportu, ve kterém se zranil Kruliš

Brno /FOTOGALERIE/ – Fotky nabouraného BMW za čtyři miliony, které měli zapůjčené na testování jihomoravští policisté, zveřejnili po několika týdnech jihomoravští hasiči. Auto nabouralo v noci na třicátého května. Nehoda se stala na Brněnsku, podle policie za ní mohl kolaps policisty za volantem. V autě se zranil i zástupce šéfa hradního protokolu Vladimír Kruliš, kterého policista vezl. Kruliš v kraji doprovázel prezidenta Miloše Zemana. Případ řeší Generální inspekce bezpečnostních sborů.

AKTUALIZOVÁNO

Kvůli bouřce museli pryč lidé ze tří bytů, stromy spadly na auto i hroby

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Práci na desítkách míst jižní Moravy měli hasiči v noci na pátek. Silný vítr polámal téměř osmdesát stromů. Nejvíce zásahů řešili hasiči na Hodonínsku. „Po něm následovaly okresy Brno-venkov a Břeclavsko," sdělil mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies