VYBERTE SI REGION

Žít Brno: web ožil politickou satirou

Brno – Webovou adresu www.zitbrno.cz koupili recesisté. Pod heslem Levná sranda na účet drahého sloganu parodují heslo Žít Brno, které chce magistrát využít k propagaci města.

15.8.2011 15
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Michal Mikulenka

Z Brna chceme udělat značku jako Brno. Město plánuje naklonovat brněnského draka a astronaut Andrew Feustel plánuje, že příště poletí do kosmu z Brna. I takové zprávy čekají na návštěvníky webových stránek www.zitbrno.cz, které připomínají chystanou oficiální kampaň brněnského magistrátu s heslem Žít Brno. Stránky však vlastní recesisté a utahují si na nich z dění v Brně.

Zatímco radnice se na spuštění reklamní kampaně Žít Brno teprve chystá, satirickému webu roste návštěvnost. „Nekoupit tuto adresu byla školácká chyba magistrátu. Teď se musí dívat, jak je na stránkách zesměšňován a ostouzen,“ zhodnotil Jan Šmikmátor z brněnské reklamní agentury Marco BBN.

Radnici se sice satira nelíbí, nehodlá na ni ale nijak reagovat. A nepřipouští ani to, že by bylo dobré doménu získat. „Jaký je můj názor na tento web? Jeho autoři předvádí, že je jednodušší bořit a ničit, než dlouho promyšleně projektovat a stavět. Seriózní a objektivní informace o městě najdou lidé i nadále na oficiálním webu města www.brno.cz,“ zhodnotil brněnský primátor Roman Onderka.

Recesistické webové stránky ožily před několika týdny. Aktuálně komentovaly například návštěvu amerického astronauta Andrewa Feustela. „Ačkoli je přesun nádraží stále odkládán a vlaky tak pořád staví v centru místo polí, Brno již připravuje další velký dopravní projekt. A to rovnou vesmírných rozměrů – chystá se stavba městského kosmodromu,“ oznamuje článek z minulého týdne.

Kosmodrom bude prý stát buď u současného letiště v Tuřanech, nebo v Kohoutovicích. „S podobnými projekty máme velké zkušenosti. Například nádraží přesouváme už sto let a pořád věříme, že se nám to jednou podaří,“ komentoval údajně projekt náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Právě smyšlené citace skutečných politiků a odkazy na oficiální stránky města návštěvníky webu matou. „Toto je vážně míněná věc nebo si z nás někdo dělá srandu? Nevím jestli se mám smát, nebo mám plakat,“ ptá se třeba čtenář webu Jirka Tomek. Podobně reagují i lidé, kteří odkaz na stránky doporučují na sociální síti Facebook.

Například článek o kosmodromu totiž odkazuje na oficiální web města, kde je sepsaná historie přesunu nádraží. A ta opravdu začala téměř před sto lety. „Příští rok oslavíme sto let příprav odsunu nádraží,“ glosuje kulaté výročí další satirický text.

Právě nápodoba oficiálních zpráv z magistrátu je podle jeho autorů největším kouzlem webu. „Jazykem radnice se snažíme ukázat na bezradnost těch, kteří stojí v čele města a za naše peníze vytvářejí například nesmyslné slogany,“ vysvětlil majitel webové adresy Michal Kašpárek.

Internetovou doménu koupil před rokem, když radnice poprvé představila nový reklamní slogan Žít Brno. Do něj město investovalo nejméně šest set tisíc korun. „Kdyby se někdo z města ozval, rád bych adresu zadarmo převedl na město. Nic se však nedělo, tak jsem se letos rozhodl, že web oživím,“ popsal Kašpárek.

Dal proto dohromady skupinu přibližně deseti lidí, kterým nechal při psaní satirických článků volnou ruku. „Rozhodně je to lepší, než kdybych adresu nyní prodal. Hned by ji totiž koupili spekulanti, kteří by se na kontroverzním sloganu snažili vydělat,“ myslí si Kašpárek.

Autor: Zuzana Taušová

ANKETA

Hlasujte: Líbí se Vám slogan Žít Brno?

ANO

3 %

NE

97 %

Hlasovalo: 66     Anketa byla ukončena

15.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 15
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies