Život na zemi vznikl díky asteroidům, říká nová studie brněnských vědců

Brno – Podle českých vědců můžou za vznik života na Zemi asteroidy. Výzkum sloučil metody výpočetní chemie a laserových experimentů. „Mnozí badatelé se domnívají, že dopady cizích těles ze Země odstranily život. Náš výzkum ukazuje, že to mohlo být jinak," řekla Judit Šponerová z Biofyzikálního ústavu. Na výzkumu se podíleli vědci z pražského Ústavu fyzikální chemie, brněnského Biofyzikálního ústavu a Středoevropského institutu Ceitec. Simulovali v experimentech podmínky, které na Zemi panovaly před čtyřmi miliardami let.

15.12.2014 2

Laboratoře CEITECu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Redakční rada časopisu PNAS, kde práci publikují, označila studii jako vědecký výsledek mimořádného významu. „Právě toto období mohlo být klíčovým momentem pro vznik látek nezbytných pro vývoj života na naší planetě," zdůvodnila Šponerová.

Autor: Veronika Gecová

15.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 2

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Oblohu nad Špilberkem v sobotu prozářil závěrečný nesoutěžní ohňostroj festivalu Ignis Brunensis. Podívaná nesla název Nebe na zemi podle slov známé skladby Jaroslava Ježka.
7 18

Jubilejní ohňostroje: ekologové chtějí raději světelnou show

Farmářské trhy? Málo problematické. Loni inspektoři zjistili jen dva nedostatky

Jižní Morava /ANKETA/ – Místní produkty, čerstvé ovoce a zelenina, vonící pečivo. Jihomoravané na farmářských trzích hledají především kvalitní potraviny.

Zamaštěná dálnice blokovala provoz 7 hodin. Při nehodě se vysypaly prasečí kůže

Rousínov /FOTOGALERIE/ – Kovové výlisky a vepřové kůže v úterý po čtvrté hodině odpoledne zkomplikovaly provoz na dálnici D1 u Rousínova. Vysypaly se ze dvou nákladních aut, která se tam srazila.

OBRAZEM: Nové hodiny v ulicích Brna konečně ukazují správný čas

Brno – Konec zmatků a nepřesného ukazování času. Nefunkční hodiny na deseti místech v Brně nahradily od úterního dopoledne nové. Zařízení nainstalovali zaměstnanci Technických sítí Brno.

Olomoucký vrchní soud zrušil předběžné opatření. Uber v Brně může jezdit

Olomouc, Brno – Vrchní soud v Olomouci v úterý zrušil takzvané velké předběžné opatření proti Uberu, které společnosti zakazovalo poskytovat své služby na území Brna. „Mohu potvrdit, že jej soudce zrušil. Vyjet do ulic ale mohou až ve chvíli, kdy rozhodnutí dostane společnost Uber písemně," řekl mluvčí soudu Vladimír Lichnovský.