Život na zemi vznikl díky asteroidům, říká nová studie brněnských vědců

Brno – Podle českých vědců můžou za vznik života na Zemi asteroidy. Výzkum sloučil metody výpočetní chemie a laserových experimentů. „Mnozí badatelé se domnívají, že dopady cizích těles ze Země odstranily život. Náš výzkum ukazuje, že to mohlo být jinak," řekla Judit Šponerová z Biofyzikálního ústavu. Na výzkumu se podíleli vědci z pražského Ústavu fyzikální chemie, brněnského Biofyzikálního ústavu a Středoevropského institutu Ceitec. Simulovali v experimentech podmínky, které na Zemi panovaly před čtyřmi miliardami let.

15.12.2014 2

Laboratoře CEITECu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Redakční rada časopisu PNAS, kde práci publikují, označila studii jako vědecký výsledek mimořádného významu. „Právě toto období mohlo být klíčovým momentem pro vznik látek nezbytných pro vývoj života na naší planetě," zdůvodnila Šponerová.

Autor: Veronika Gecová

15.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 2

Výpadek internetu zavřel restaurace v Brně. Problém s kabelem už vyřešili

Brno /ANKETA/– Cedule s nápisem „Kvůli technických potížím zavřeno" se v úterý objevily na některých restauracích v Brně. Pokračoval totiž problém s nefunkčním internetem od společnosti UPC. Kvůli přeseknutému optickému kabela přišlo už v pondělí o internet zhruba padesát tisíc domácností. I přesto, že firma dokázala připojení u většiny zákazníků v pondělí obnovit, v úterý ještě stále některé domácnosti a podniky internet neměly.

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.