Život na zemi vznikl díky asteroidům, říká nová studie brněnských vědců

Brno – Podle českých vědců můžou za vznik života na Zemi asteroidy. Výzkum sloučil metody výpočetní chemie a laserových experimentů. „Mnozí badatelé se domnívají, že dopady cizích těles ze Země odstranily život. Náš výzkum ukazuje, že to mohlo být jinak," řekla Judit Šponerová z Biofyzikálního ústavu. Na výzkumu se podíleli vědci z pražského Ústavu fyzikální chemie, brněnského Biofyzikálního ústavu a Středoevropského institutu Ceitec. Simulovali v experimentech podmínky, které na Zemi panovaly před čtyřmi miliardami let.

15.12.2014 2

Laboratoře CEITECu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Redakční rada časopisu PNAS, kde práci publikují, označila studii jako vědecký výsledek mimořádného významu. „Právě toto období mohlo být klíčovým momentem pro vznik látek nezbytných pro vývoj života na naší planetě," zdůvodnila Šponerová.

Autor: Veronika Gecová

15.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 2

Matěj Hollan.

Hollan vysvětloval jízdy. Kontrolní výbor chce metodiku používání služebních aut

Na úřadě našli projekt akvaparku za Lužánkami. Díky tomu bude stát dřív

Třídní ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Brno – Zatímco ostatní žáci už mají diktát hotový, zůstává jeden z chlapců v lavici i přes přestávku. Psaní mu ztěžuje ochrnutá ruka po úrazu. Místo pochopení se však u vyučující setkává s neochotou a občasnými nadávkami, stěžují si rodiče. Přestože některé jejich výtky potvrdila i Česká školní inspekce, brněnská škola v Labské ulici problém podle nich neřeší.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Poprask u strážníků: žena přišla odevzdat výbušku, část stanice vyklidili

Brno – Evakuaci z budovy a čekání na pyrotechniky zažili v pondělí ráno strážníci na svém ředitelství ve Štefánikově ulici. Osmdesátiletá žena jim přišla odevzdat nález ze svého sklepa. „V igelitové tašce měla vojenskou výbušku. Při kontaktu s lidským tělem přitom může způsobit vážná zranění a jak ukázaly případy z minulosti, dokonce i smrt," popsal případ mluvčí strážníků Jakub Ghanem.

Poškozený orloj? Vše napovídá tomu, že video je falešné

Brno - Někdo šikovně narušil hodinový mechanismus a z orloje vypadly desítky kuliček. Tato zpráva se v neděli večer šířila českým internetem. Vše však napovídá tomu, že jde o hoax.