Život na zemi vznikl díky asteroidům, říká nová studie brněnských vědců

Brno – Podle českých vědců můžou za vznik života na Zemi asteroidy. Výzkum sloučil metody výpočetní chemie a laserových experimentů. „Mnozí badatelé se domnívají, že dopady cizích těles ze Země odstranily život. Náš výzkum ukazuje, že to mohlo být jinak," řekla Judit Šponerová z Biofyzikálního ústavu. Na výzkumu se podíleli vědci z pražského Ústavu fyzikální chemie, brněnského Biofyzikálního ústavu a Středoevropského institutu Ceitec. Simulovali v experimentech podmínky, které na Zemi panovaly před čtyřmi miliardami let.

15.12.2014 2

Laboratoře CEITECu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Redakční rada časopisu PNAS, kde práci publikují, označila studii jako vědecký výsledek mimořádného významu. „Právě toto období mohlo být klíčovým momentem pro vznik látek nezbytných pro vývoj života na naší planetě," zdůvodnila Šponerová.

Autor: Veronika Gecová