Život na zemi vznikl díky asteroidům, říká nová studie brněnských vědců

Brno – Podle českých vědců můžou za vznik života na Zemi asteroidy. Výzkum sloučil metody výpočetní chemie a laserových experimentů. „Mnozí badatelé se domnívají, že dopady cizích těles ze Země odstranily život. Náš výzkum ukazuje, že to mohlo být jinak," řekla Judit Šponerová z Biofyzikálního ústavu. Na výzkumu se podíleli vědci z pražského Ústavu fyzikální chemie, brněnského Biofyzikálního ústavu a Středoevropského institutu Ceitec. Simulovali v experimentech podmínky, které na Zemi panovaly před čtyřmi miliardami let.

15.12.2014 2

Laboratoře CEITECu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Redakční rada časopisu PNAS, kde práci publikují, označila studii jako vědecký výsledek mimořádného významu. „Právě toto období mohlo být klíčovým momentem pro vznik látek nezbytných pro vývoj života na naší planetě," zdůvodnila Šponerová.

Autor: Veronika Gecová

15.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 2

Průkopnické Vranovice. Obyvatelé vybírají, koho obec odmění. Až padesáti tisíci

Ilustrační mapa povodňové situace. V Jihomoravském kraji jsou kromě chybného měření ve Vereské Bítýšce všude zelené puntíky znamenající klid.

Druhý stupeň povodňové aktivity v Bítýšce? Jen chyba měření, ujišťuje Povodí

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Last minute posila. Ofenzivu Zbrojovky doplní Tashchy s osmi starty v Bundeslize

Brno – Ještě rozšiřují řady ofenzivních záložníků. K fotbalistům brněnské Zbrojovky na poslední chvíli přichází na půlroční hostování ukrajinský hráč Borys Tashchy z německého Stuttgartu.

Útok mačetami: Zranění jinak než velkým nožem vzniknout nemohlo, tvrdí znalec

Brno – Obžalovaného nikdo nerdousil, nikdo ho nepraštil násadou od krumpáče a zranění poškozeného nemohlo vzniknout jinak než mačetou, rozhodl ve středu u Krajského soudu v Brně lékař Martin Šindler. Pokračovalo tam soudní jednání se sedmatřicetiletým Vladimírem Švačukem, který obžalovaný z pokusu o vraždu a těžkého ublížení na zdraví z loňského června v Říčanech na Brněnsku.

Srna skočila do zahrady, uvízla v ní. Ven pomohl vyplašenému zvířeti až myslivec

Brno /VIDEO/ - Únik z obezděné zahrady v líšeňské Podhorní ulici v pondělí bezradně hledala mladá srnka. Strážníky na ni upozornila jedna z obyvatelek domu. Vyplašené zvíře se podařilo chytit až myslivci.