Do regionálního kola ankety Zlatý Ámos učitele nominují jejich žáci. Ti je měli za úkol i neotřele představit. Dále už rozhoduje porota. Jakuba Machalu, bývalého žáka Hrubé, její vítězství nepřekvapilo: „Takových cen by už měla mít doma víc, zaslouží si je," tvrdí.

Z vítězství má oblíbená učitelka radost. „Beru ho jako zpětnou vazbu přímo od žáků, to je pro mě ta nejlepší motivace," říká Hrubá, která na druhém stupni v Základní škole Gajdošova učí dějepis a český jazyk.

Cenou pro vítěze finále, které se koná v březnu, je výlet do Legolandu pro učitele i žáky. „To je odměna pro děti, ale trest pro učitele coby dozor," žertuje  Hrubá. Do finále postoupí skrz regionální kola a semifinále šest kantorů z nominovaných šedesáti pěti. Pokud Hrubá zvítězí, bude první učitelkou z Brna, která cenu Zlatý Ámos získá.

Recept na úspěch je dle Hrubé jednoduchý. Učení ji zkrátka baví. Svým žákům umí hodiny zpestřit. „Aby děti snadno pochopily učivo, musí si ho osahat. Když probíráme historii knihtisku, žáci si ho vyzkouší pomocí speciální sady razítek. Posledně jsme hráli scénky v hippies kostýmech," vypočítává exkurze do historie Hrubá a zároveň přiznává, že se inspirovala zásadami Jana Amose Komenského, patrona ankety.

Pětatřicetiletá učitelka vystudovala pedagogickou fakultu a v praxi zjistila, že ji učitelské povolání naplňuje. „Od dětí se mám stále co učit. Komunikace s nimi mi dodává energii. I proto nejsem zastánce poznámek, raději si s žákem či jeho rodičem pohovořím," říká učitelka.

Hrubá učí dvanáct let a za tu dobu zažila spoustou humorných situací „Největší zážitky mám při opravování písemek. Nedávno jsem se dočetla, že válka mezi Spartou a Athénami skončila 2:1," dodává s úsměvem.

VLADIMÍRA KREJSOVÁ