Může za to změna jízdních řádů, při níž brněnský dopravní podnik sloučil autobusové linky číslo 59 a 509. „Jezdí tady pod regionální linkou 509," řekla Jílková.
Kromě matek s kočárky změna ztěžuje život i vozíčkářům. Hodně jich žije v chrlickém centru sociálních služeb pro zrakově postižené. „Před změnou jezdil bezbariérový autobus každých čtyřicet minut. Teď jsou tady i dvouhodinové mezery," zkritizoval situaci ředitel centra Miloš Paleček. Dodal, že pacientům změna komplikuje život a při čekání mrznout.
Regionální dopravu na jižní Moravě zajišťuje společnost Kordis. Její ředitel Jiří Horský tvrdí, že na trase do Komárova jezdí minimálně jeden nízkopodlažní autobus za hodinu. „Ten garantuje jízdní řád. Druhý jezdí nepravidelně a není v řádu označený," poznamenal Horský.
hromadná doprava v Chrlicích
Dopravní podnik sloučil linky číslo 59 a 509 v jednu regionální. Na trase jezdí podle jízdního řádu téměř každou hodinu nízkopodlažní autobus. Původně tam však jezdil každých čtyřicet minut. Změna se dotkla především lidí s kočárky nebo vozíčkářů. Změnily se také další přepravní podmínky. Lidé vlastnící roční tramvajenku už nemůžou na této lince zdarma přepravovat zvířata nebo jízdní kola.
Stížnosti zaznamenal místostarosta chrlické městské části Leopold Šrom. „Před dvěma lety nám zrušili spojení na hlavní nádraží a teď dopravní podnik omezil autobusy do Komárova. Trpí tím také starší lidé, kterým se špatně chodí do schodů. Nemocní tady čekají hodinu na autobus jako v době kamenné," postěžoval si Šrom.
Ti, kteří mají zakoupenou roční tramvajenku, nemůžou v regionálních linkách převážet psy nebo jízdní kola. „V linkách nad číslo sto to není možné. Jednáme s vedením města a Kordisem o úpravě tarifu. Je to řešitelné," řekl Jan Seitl z brněnského dopravního podniku.
Dodal, že na konci ledna bude v Chrlicích jezdit víc nízkopodlažních autobusů ve spojích dopravního podniku. „Obnovujeme vozový park, takže to nebude problém," informoval Seitl. Ředitel Kordisu Horský přiznal, že zaznamenal několik stížností. „Všechno je otázka domluvy. Chceme lidem především vyhovět," řekl.
Podle Šroma jsou lidé v Chrlicích na dopravní podnik nazlobení. „Chtěli bychom přímou linku do centra. Za tu si připlatíme," upozornil. Dále mu vadí, že když lidé jedou do okrajové části, musejí nastupovat jen předními dveřmi.
EMA ZEZULOVÁ