VYBERTE SI REGION

Změny v dopravě: tramvaje 13 a 7 končí, Brno šetří

Brno /INFOGRAFIKA/ – Brněnský dopravní podnik plánuje na příští rok řadu změn. Deník Rovnost čtenářům exkluzivně nabízí jejich kompletní přehled.

3.11.2012 94
SDÍLEJ:

ILUISTRAČNÍ FOTO: Tramvajovou linku číslo 13 brněnský dopravní podnik úplně zrušil.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Tramvajové linky 7 a 13 už Brňané od příštího roku v ulicích zřejmě nepotkají. Dopravní podnik totiž podle zjištění Deníku Rovnost plánuje změny, díky kterým má ušetřit padesát milionů korun. Úpravy čekají i noční rozjezdy, které ráno v nepracovní dny nahradí stávající běžné spoje.

Brněnský odbor dopravy oslovil nedávno radnice městských částí, aby se k plánovaným změnám vyjádřily. „Své připomínky nám zaslaly do konce října. V současnosti je zpracováváme do připravovaných změn. Zastupitelé města o nich mají rozhodovat na prosincovém zasedání," sdělil Brněnskému deníku Rovnost vedoucí odboru Vladimír Bielko. Změny tak mohou začít platit už na začátku příštího roku.

Pro úpravy se město rozhodlo na základě nezávislého auditu linek městské hromadné dopravy. Plánuje třeba omezení některých tramvají. Například polovina spojů linky číslo šest má v pracovní dny dopoledne končit už ve smyčce Švermova. „S tímto záměrem nesouhlasíme. Lidé, kteří dojedou až na tuto konečnou, by museli jít pěšky několik desítek metrů od točny k zastávce. A nejkratší cesta je přímo kolejištěm, a to je nebezpečné. Nelíbí se nám ani nahrazení některých trolejbusů autobusy," sdělila například starostka Nového Lískovce Jana Drápalová.

Plánované změny v brněnské hromadné dopravě.
PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE!

Podobný problém řeší i v Líšni, kde má polovina spojů linky číslo 8 končit dopoledne v pracovních dnech v zastávce Novolíšeňská. „Se změnami nesouhlasíme. Výrazně se tak zhorší možnosti našich obyvatel. Vadí nám i zrušení autobusu číslo 45," sdělil tamní starosta Břetislav Štefan.

Plánované opatření se nelíbí ani některým obyvatelům tamního sídliště. „Dopoledne jezdívám s dcerou k rodičům do centra města. Prodlouží se mi tak doba, kdy budu čekat na zastávce," sdělila třeba Pavla Bezděková, která je na mateřské dovolené.

Naopak spokojení mohou být lidé z brněnského Juliánova. Magistrát sice neupustil od nahrazení linky 13 tramvají číslo 9, ta však pojede i přes uzel na Hlavním nádraží i zastávku Česká. „Původně se jí měla vyhnout, stejně tak na nádraží měla zastavovat ve směru k Malinovskému náměstí. S tím jsme nesouhlasili, zejména kvůli omezeným možnostem přestupů. Varianta, která je na stole nyní, nám už nevadí," sdělil starosta Židenic Roman Vašina.

Brněnský dopravní podnik nechtěl plánované změny komentovat. „Zatím ještě nejsou definitivní. V případě, že je město posvětí, budeme o nich včas informovat," sdělila mluvčí podniku Linda Škrancová.

VÍCE ČTĚTE V SOBOTNÍM VYDÁNÍ BRNĚNSKÉHO DENÍKU ROVNOST

Autor: Jan Spěšný

3.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 94
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies