Název Vantage není ve světě Aston Martinu žádnou novinkou – vlastně se jedná o označení, které britská značka používá už 74 let. A tak jako před lety, jde i v současné době o klasické sportovní dvoumístné kupé se zadním náhonem. Aktuální podoba modelu Vantage je na trhu od roku 2018, facelift tedy přichází po šesti letech. A i když to na první pohled nevypadá, vůz je o 30 milimetrů širší a vlastně se změnil každý karosářský díl. Předek má výrazně větší přístup vzduchu k chladiči a taky zcela nová LED Matrix světla.

Uvnitř pak najdeme super-luxusní interiér nabitý prémiovými materiály, ale i ozvučením a poslední generací infotainmentu, která se poprvé představila v modelu DB12. Pořád to ovšem není nic proti změnám, které nejsou na první pohled vidět.

Podívejte se na parádní video, ve kterém Aston Martin virtuálně „postaví“ nový Vantage okolo Fernanda Alonsa. Je zde vidět velká spousta techniky, která jinak zůstává skryta.

Zdroj: Youtube

Konstrukce vozu, která vzniká slepením několika hliníkových dílů, nabízí perfektní rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Přepracováno bylo uložení předního zavěšení, kdy se díky vyšší tuhosti zpřesnilo řízení. Tužší je i karoserie jako celek, což znamená přesnější a citlivější ovládání vozu.

Na všech čtyřech kolech pracují nové adaptivní tlumiče, jejichž sběrnice je pětkrát rychlejší než dosud, takže by změny v chování zavěšení měly být bleskové. Kola mají průměr 21 palců a nezapomnělo se ani na pořádné brzdy. Vpředu mají kotouče 400 milimetrů a vzadu 360 milimetrů, a za příplatek můžete dostat i komplet karbon-keramické brzdy, které ušetří 27 kilogramů neodpružených hmot.

Ohromující změny zaznamenal také motor. Osmiválcový čtyřlitr se dvěma turbodmychadly dodává Aston Martinu Mercedes a přepracovány byly profily vaček, kompresní poměr, chlazení a v neposlední řadě i turba, která jsou větší. Výsledkem je 665 koní výkonu a 800 Nm točivého momentu, což znamená masivních 155 koní a 115 Nm oproti minulému modelu.

Ford Puma po faceliftu
Ford Puma má po modernizaci. Pořád se vejde do půl milionu

Síla na zadní kola putuje přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF a elektronicky řízený samosvorný diferenciál se zkráceným převodovým poměrem. Sprint z nuly na sto tedy zvládá Vantage za 3,4 sekundy a rozjede se až na 325 km/h.

Sportovní kupé bylo představeno po boku závodní varianty Vantage GT3, a hlavně nového vozu F1 AMR24 pro nadcházející sezónu, kdy do kokpitů opět usedne Fernando Alonso a Lance Stroll. Na všechna tři auta pospolu se můžete podívat v galerii. Aston Martin bohužel zatím nezveřejnil cenu novinky, první zákazníci se však nového Vantage dočkají ve druhém čtvrtletí letošního roku.