Model Golf je nepochybně v dějinách automobilky Volkswagen zapsán zlatým písmem. Nabízí se již padesát let a během té doby vzniklo osm generací.

Nynější verze se lehce odlišuje o dřívější například díky tenčím světlometům. Ve vyšších výbavových stupních se pak na přídi objeví světelná lišta procházející napříč mezi světly. Ty dostávají také nové technologie a ty nejdražší mají dosvit půl kilometru.

Na novinky, které má Golf 8 po faceliftu, se podívejte do fotogalerie:

V interiéru jsou nové centrální displeje (s úhlopříčkami 10,4 nebo 12,9 palců), konečně podsvícená lišta pro ovládání klimatizace a hlasitosti audiosystému a využít lze služby hlasové asistentky Idy.

Co najdete u Golfu pod kapotou

Nabídka motorizací zůstává velmi široká. Vypadla z ní však základní motorizace, kterou býval litrový přeplňovaný zážehový tříválec. Nahrazuje ho čtyřválcová patnáctistovka, která je kromě běžné verze s výkonem 150 koní k dispozici rovněž s nižším potenciálem - 115 koní.

Volkswagen Passat se opět vylepšil. Škoda, že bude poslední.
Test Volkswagen Passat: Trošku změkl, ale za předními sedadly je mnohem lepší

Dále si lze pod kapotu nechat namontovat dvě verze dvoulitrového turbodieselu s výkonem buď 115 nebo 150 koní a pak také nový plug-in hybrid. Díky téměř dvojnásobné kapacitě baterie ujede na jedno nabití a bez zapojení spalovacího agregátu sto kilometrů čistě na elektřinu.

Všechny generace Volkswagenu Golf:

Varianta GTI má nyní výkon zvětšený na 265 koňských sil. Na rozdíl od větších modelů jako jsou Tiguan nebo Passat ještě zůstává možnost spojení motorů s manuální šestistupňovou převodovku.


Nahrává se anketa ...

ID. Buzz Long je větší o 25 centimetrů a dostal velkou baterii

Tuzemské zastoupení značky již zveřejnilo také základní obrysy ceníku nové verze. Startuje se na úrovni 544 900 korun. Za karosérii kombi se připlácí 25 000 korun. Nejlevnější provedení s automatickou převodovkou přijde na 743 900 korun.

Nový ID. Buzz GTX - světová premiéra:

Zdroj: Youtube

Kromě nového Tiguanu a Passatu Volkswagen na slavnostním večeru představil rovněž prodlouženou verzi elektrického minivanu ID. Buzz. Ten se proti běžnému provedení prodloužil o čtvrt metru.

Volkswagen ID.7 je zatím v nabídce jako liftback, ale kombi přijde zanedlouho
Test Volkswagenu ID.7: S takovým elektromobilem budete jezdit rádi

Jelikož je i v důsledku toho samozřejmě těžší, dostal větší vysokonapěťovou baterii. Její kapacita činí 86 kWh a dojezd na jedno nabití by měl být podle předběžných měření 470 kilometrů. Navíc ji půjde hodně rychle nabíjet - výkonem až 200 kW.

V interiéru naleznou uživatelé buď šest nebo sedm míst k sezení. Nad jejich hlavami se může nalézat obří panoramatická skleněná střecha s možností jejího zatmavení pomocí tekutých krystalů.

Tento Volkswagen ID. Buzz Long budou vyrábět rovněž ve výkonné sportovní verzi GTX. Ceny zatím známé nejsou. Prodej má u nás začít na podzim.