Ve vyprodané soupravě cestoval přes noc třeba Jaroslav Sypěna z Brna s rodinou. Vlakem jel do Chorvatska poprvé. „Celkem to uteklo, z Prahy by to bylo horší. Na rozdíl od auta se člověk může ve vlaku alespoň natáhnout. Ale spánek samozřejmě není ideální," dodal starší muž.

Dopravce již prodal na všechny své chorvatské vlaky téměř padesát tisíc jízdenek. „Velkému zájmu o spoje do Chorvatska napomáhá i to, že cestující nemusejí řešit žádná covidová opatření," uvedla za RegioJet manažerka Tereza Ptáčková.

Ilustrační snímek
PŘEHLEDNĚ: Po Německu za devět euro. Jak funguje jízdenka, kterou využijí i Češi

Cestující musí dopředu vyplnit pouze jednoduchý krátký formulář na internetu pro chorvatské úřady. Bezinfekčnost není třeba řešit. Turisty však překvapilo, že požadavek dotazníku některým přišel až v den odjezdu.

Kromě Prahy a Brna nově vlaky zastavují pro nástup a výstup také ve Žďáru nad Sázavou a Havlíčkově Brodě, stejně jako loni pak v Kolíně, Břeclavi a v Bratislavě. „Na základě poptávky od cestujících z minulých let jsme navýšili kapacitu v tichých vozech," zmínila Ptáčková.

Větší komfort a menší zpoždění

Dopravce upravil jízdní řád, který má přinést větší komfort pro cestující a zkrátit možné zpoždění. Tomu se přesto první letošní výpravná souprava nevyhnula. Kvůli výluce na Vysočině nabrala už před Brnem půlhodinu.

Návazné autobusové spoje zajišťované partnerskými dopravci ze stanic Rijeka, Split a Ogulin pokračují do významných dovolenkových destinací na chorvatském pobřeží Jadranu, jako je Zadar, Makarska, Poreč nebo ostrov Pag.

Za jednosměrnou jízdenku včetně rezervace a všech služeb pro cestu ve voze se sedačkami zaplatí cestující na trase do Rijeky v červnu nižší cenu než v hlavní sezoně, od 590 korun. Za spací vůz si připlatí další dvě stovky. Na trase do Splitu je cena za cestu v lůžkovém voze 1090 korun.