Karanténa spojená s pandemií koronaviru ovlivnila sbírkovou kampaň neziskové organizace v mnoha směrech. Koupi bezbariérového auta jsme zvažovali už delší dobu, v období karantény se ale jeho potřeba projevila naplno. Pracujeme s klienty s vážným postižením, kteří patří k rizikovým skupinám, zároveň ale potřebují cestovat k lékaři, na úřady nebo k rodině. Vlastní auto, kterým by asistent klienta jednoduše převezl, by tak pro všechny znamenalo velkou úlevu.
Automobilů, do kterých se pohodlně vejde elektrický vozík, není mnoho, standardní typ vozidla bude navíc nutné speciálně upravit do jeho bezbariérové varianty. „Auto musíme opatřit nájezdovou plošinou i speciálními prvky pro zajištění bezpečnosti klienta. I proto je finální částka, kterou potřebujeme vybrat, tak vysoká,“ říká Jarmila Vokálová, výkonná ředitelka organizace.
Ze shánění nemalých finančních prostředků se však v Domově pro mne od začátku snaží udělat zábavu a zapojit do něj i samotné klienty. Nechceme pouze žádat o peníze, ale nabídnout lidem něco na oplátku. Pohlednice už se v dnešní době moc neposílají a najít optimistický, ručně psaný pozdrav ve schránce podle nás potěší každého. Ve spolupráci s fotografem a grafičkou jsme proto vytvořili dva originální pohledy, které se jinde koupit nedají.
Za minimální částku sto korun si tak zájemce může koupit pohlednici nebo ji poslat někomu jinému. Na každý Dobropohled pak připíší vzkaz klienti Domova pro mne, například účastníci příměstských táborů nebo zájmových kroužků pro osoby s postižením. Společně už napsali vzkaz na více než šest desítek pohlednic.
Podrobné informace o kampani i aktuální vybranou částku najdou zájemci na https://www.domovpromne.cz/dobropohled/.
LENKA ROMPORTLOVÁ
Domov pro mne, Brno