Každý kilometr, který bude během happeningu zdolán, promění partneři v konkrétní pomoc. V loňském roce se do charitativní akce zapojilo více než dvacet tisíc lidí a výtěžek akce dosáhl rekordních 12 251 680 korun. Virtuální podoba akce s sebou nese několik změn. Například, oproti uplynulým ročníkům, je dopředu znám výtěžek akce – 10 000 000 Kč. Co není dopředu možné určit je skutečnost, za jak dlouho se částka pohybem získá. Termín ukončení happeningu je tudíž otevřen.

„Letošní rok přinesl mnoho nečekaných změn a nejistot, které se dotkly každého z nás. Nejinak tomu bylo i s TERIBEARem. Díky tomu, že se loni sešlo přes 20 tisíc lidí v Praze a přes 3 tisíce lidí v Mladé Boleslavi, což v tomto roce není možné, jsme navrhli virtuální podobu této oblíbené akce. Letos se díky tomu může účastnit každý, ať je v ČR nebo ve světě. Stačí se zaregistrovat, stáhnout aplikaci Strava a od 10. září chodit či běhat pro dobrou věc. Věřím, že i tento model pomoci si najde své příznivce a společně pomůžeme mnoha dětem a rodinám,“ říká patronka nadace, Tereza Maxová.

Jak se zapojit

Dobrou zprávou je, že zapojit se v letošním roce může kdokoliv. Stačí si zdarma stáhnout běžeckou aplikaci Strava, zaregistrovat se na www.teribear.cz a spárovat aplikaci s „teribear leaderboardem“. Postup jak na to, je krok po kroku uveden na www.teribear.cz. I v tomto roce bude zachován princip podpory ze strany veřejnosti prostřednictvím registračního poplatku. Ten půjde, jako v uplynulých ročnících, formou veřejné sbírky na pomoc dětem a umožní získat více podpory pro aktivity nadace. Výše příspěvku veřejnosti se oproti

předešlým rokům nemění, zůstává jednorázově 200 Kč. Účastníci letošního virtuálního happeningu se můžou registrovat v kategoriích muž, žena a dítě do 15 let. Je možné zúčastnit se také pod hlavičkou týmu nebo rodiny. Okruhů pomoci je celkem 11, jedná se o 10 konkrétních oblastí, 11. okruh pomoci je bez preferencí. Nadace pamatovala i na školy, které se pravidelně v hojném počtu zapojovaly. Letos se mohou ve zjednodušeném módu opět přidat a jednorázově každá třída svým pohybem přispět 500 korun.

„Věřím, že letošní virtuální premiéra TERIBEARa přiláká spoustu nadšených sportovců. Zdaleka není tak důležitý předchozí trénink a fyzička, jako snaha pomoci. Rozjeďte to letos virtuálně na svých oblíbených běžeckých nebo procházkových trasách. Každým zdolaným kilometrem pak pomůžeme znevýhodněným dětem úspěšně vyběhnout do života,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za lidské zdroje.

Rodinné a firemní týmy

Také do virtuálního charitativního happeningu se mohou, stejně jako v předchozích ročnících, registrovat i rodinné a firemní týmy. Firemní tým, který bude sbírat kilometry pomoci, sestaví i jeden z partnerů akce, banka ING: "Banka ING je partnerem TERIBEARa od jeho počátku. Loni naběhalo 200 členů týmu ING více než 3700 kilometrů. Běhat budeme i letos, i když každý někde jinde. Zvládneme to i na dálku a týmového ducha tím neztratíme. Ostatně, i stále velká část našich zaměstnanců pracuje z domova, takže jsme na vzdálenou spolupráci zvyklí," říká Radek Sedlář, ředitel retailové sekce banky ING.

Tisková konference a zároveň zahájení charitativního happeningu se uskutečnilo v byznys klubu Opero, který usiluje o propojování lidí, vzájemné obohacení a rozvoj potenciálu svých klientů. Nejen, že funguje jako coworkingový prostor, ale pořádá mnoho zajímavých akcí na různá témata. Je to místo pro vzdělávání a setkávání činorodých osobností, které se chtějí neustále posouvat.

LINDA VOJANCOVÁ