Vagónky táhnou parní i dieselové mašiny a pro odvážnější je k dispozici i pravý důlní vlak, který vám vytřepe duši z těla, ale za to si uděláte obrázek, jakou cestu museli a leckde stále podnikají horníci, kteří jeli/jedou na šichtu. Ve vozovém parku najdete například „páru“ Henschel z roku 1913 nebo elektrickou lokomotivu Siemens z roku 1908. Jízdenky pro je možné rezervovat na rezervace@mpz.cz.

V muzeu si užijí malí i velcí a půlden je často málo. Pánové a dámy se na letošní sezonu moc těší, my hlavně na 17. července. a 14. srpna., kdy společně pořádáme akci S párou za horníky. Železničním nadšencům se podařilo shromáždit a postupně vymazlit na sto drážních vozidel, z toho pětačtyřicet lokomotiv. Členové Muzea průmyslových železnic  mají před sebou pro letošek velkou výzvu - dostat staré mašinky pod novou střechu. Staré depo dosluhuje a je malé. A tak se odhodlali k akci, kdy na jeho stavbu mohou přispět fanoušci dráhy.

Můžete poslat peníze na cihlu, na maltu k ní, na beton, anebo se na den stát mašinfírou. Vše o projektu Nový domov pro staré mašinky najdete zde

Vše o muzeu a úzkokolejce čtěte na webu muzea

HALKA HORKÁ

Mikroregion Kahan

Za příspěvek děkujeme paní Halce Horké. Přivítáme i vaše texta a fotografie na e-mailu brnensky@denik.cz.