VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diskuse: Lanovka ke kampusu? Brněnští radní oživili dříve kritizovanou vizi

Lanovka ke kampusu? Brněnští radní oživili dříve kritizovanou vizi

Brno - Chceme lanovku z Pisárek k univerzitnímu kampusu, potvrdili tento týden brněnští radní. Když přitom před volbami v roce 2014 přišel se stejným plánem tehdejší primátor Roman Onderka, mnozí to považovali jen za neuskutečnitelný slib.


Diskutovat mohou pouze přihlášení uživatelé

Přihlásit se

DISKUSE OBSAHUJE 15 PŘÍSPĚVKŮ

Zastírací manévr
Pavel Vavřín (38462) 25.11.2017 reagovat
Nákladný nesmysl (i provozně), který má odvést pozornost od důležitých dopravních problémů jako je dostavba velkého městského okruhu, řešení nádraží nebo prodloužení tramvaje na Kamechy.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Zastírací manévr
Jan Kovář (32667) 25.11.2017 reagovat
Možná to není úplný nesmysl.Na této trase je kvůli studentům celodenně celkem velký provoz,díky čemuž by lanovka byla vytížena celkem elegantně.Problém je v tom, že pořád není známa kapacita,někde píšou 200 osob za hodinu, zde 2000 osob za hodinu. Pokud by platil druhý údaj tak bych byl možná i pro. Ulevilo by se trolejbusové dopravě a díky nulové čekací době by se zkrátila i doba jízdy cestujících z trasy jedničky do Bohunic. Pokud by se tam však točily jen dvě gondoly jak v Ústí, tak je to naprostá blbost
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Zastírací manévr
Petr Novák (29047) 25.11.2017 reagovat
Jakože by ti studenti, co se nacpou někde dřív do toho trolejbusu, by pak v Pisárkách přesedali na lanovku a než vůbec na ni přesednou, tak už ten stejný trolebus bude prakticky nahoře? Případně pokud jedou od nádraží, tak je jednodušší jet přímo autobusem nebo po dokončení té šaliny rovnou šalinou. Ta lanovka je na nic, zbytečně vyhozené peníze. Navíc nemá ani žádný turistický potenciál, ledaže by se nahoře z další dotace postavila nějaká (zbytečná) rozhledna ;-)
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Zastírací manévr
Jan Kovář (32667) 25.11.2017 reagovat
A co studenti co jedou z celého severu a západu Brna? Já bych chtěl vidět nejlepe nějakou studii a reálná čísla, ale selským rozumem mě vychází, že lanovka, která denně může ušetřit třeba i jen deset jízd trolejbusů, ale hlavně těm co vysedají z jedničky poskytnout vždy okamžitě navazující spoj, může být výhodná. A to se bavíme o směru do Bohunic, myslím že každá kdo potřebuje dolů na jedničku si zvolí na cestu lanovku, která jede hned, místo čekání na trolejbus.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Zásadní a kardinální problém města
Pavel Rychlík (35808) 25.11.2017 reagovat
neustálé "oživování", nikoliv řešení řady i skutečně zajímavých projektů. Myšlenka se vytáhne na světlo boží, potom se odloží a nic se neřeší aby se opět mělo co oživoval a plnit lidi nadějemi na lepší zítřky, že se něco děje. Kolik zde již je nerealizovaného, co mělo být již na dosah, nebo alespoň ve fázi posouzení proveditelnost? Tuším, že většina je k "oživování".
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
jojo
Alex Odbořil (25227) 25.11.2017 reagovat
Nejlepší jak vytáhnout pro kámoše prachy z radnice je neustále kybicování o něčem, co nikdy nebude! desítky let žvanění a vyhazování peněz za něco, co nikdy existovat nebude už jenom z jednoho prostého důvodu, na nic nejsou peníze! Jen na ty studie, které dělají kámoši radních za miliony. Omalovánky snů!
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Je to lákavé
Pavel Novák (18654) 25.11.2017 reagovat
Ale je to nesmysl.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
To bude ale fofr!!!
Miroslav Smékal (40265) 25.11.2017 reagovat
....každých 15 sec. vystřelí kabinka s 8 lidmi na palubě, za hodinu bude nahoře 2000 mrtvých pasažérů. Kde k té kapacitě 2000 za hodinu přišli?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: To bude ale fofr!!!
Pavel Vavřín (38462) 25.11.2017 reagovat
Původní Onderkova představa byla tuším (?) osmimístné kabinky a kapacita max. 1000 osob/h - ovšem v obou směrech dohromady. Takže jedním směrem 500 lidí s intervaly min. 30s (jednoduše vynásobeno by to bylo 960 osob v jednom směru). Ovšem tehdy to bylo s rozpočtem cca 250 milionů.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: To bude ale fofr!!!
Miroslav Smékal (40265) 25.11.2017 reagovat
2 kabinky po 8 lidech - jedna nahoru a druhá dolů. Takovou mají v Ústí nad Labem. Přepravní vzdálenost cca 1km a přepravní kapacita (osobně vyzkoušeno) - bídná
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: To bude ale fofr!!!
Miroslav Smékal (40265) 25.11.2017 reagovat
Opravuji...Lanovka má dvě stanice, dolní OC Forum (ve věži stejnojmenného obchodního centra) a horní Větruše, přičemž obě jsou bezbariérově přístupné.[9] Dráha překračuje ulice Malou hradební a U Trati, železniční spojku mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem hlavní nádraží, řeku Bílinu, ulici Žižkovu (silnici II/603, E442), východní zhlaví a rozplet železniční stanice Ústí nad Labem západ a ulici Na Větruši.[10][11] Šikmá (skutečná) délka lanové dráhy činí 330 m, vodorovná délka 327 m, převý
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: To bude ale fofr!!!
Miroslav Smékal (40265) 25.11.2017 reagovat
převýšení je 50 metrů. Na lanovce jsou v kyvadlovém provozu dvě kabiny pro maximálně 10 sedících a 5 stojících cestujících, doba jízdy je 1,8 min a přepravní kapacita jedním směrem 390 osob za hodinu. V horní stanici je dále uschován záchranný koš pro devět osob.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
...
Vlastibor Pružinský z Padowy a Morawy (26269) 25.11.2017 reagovat
a co lanovka na špilberk?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: ...
Petr Novák (29047) 25.11.2017 reagovat
Ze Špilasu na Petrov.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: ...
Jan Kovář (32667) 25.11.2017 reagovat
Na Špilas jezdí bus. V Brně by se lanovka uživila možná tři měsíce v sezoně, Špilas hold není Petřín.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT