Největší změnu pocítí klub především v příjmech za televizní a marketingová práva. „Rozdíl mezi první a druhou ligou je přibližně sedm milionů korun,“ sdělil Brněnskému deníku Rovnost majitel brněnského fotbalového klubu Václav Bartoněk.

Méně peněz dostane Zbrojovka také z rozpočtu města, přibližně o 350 tisíc korun. „Výše dotace se odvíjí od toho, v jaké soutěži klub hraje a na jakém místě skončil v minulé sezoně,“ objasnil náměstek brněnského primátora Petr Hladík.

Sestup se dotkne také příspěvku od Jihomoravského kraje. „Je to politické rozhodnutí, o výši dotace teprve budeme jednat,“ vzkázala krajská mluvčí Monika Brindzáková.

Rozdíl v ceně vstupenek
Lístky na Zbrojovku v této prvoligové sezoně:
Permanentka: 1950 korun
Jednorázové vstupné: 150 korun, v den utkání: 200 korun

Lístky na Zbrojovku ve druhé lize 2011/2012:
Permanentky – krytá tribuna: 780 korun, nekrytá: 650
Jednorázový vstup – krytá tribuna: 60, nekrytá: 50

O žádného strategického sponzora však Zbrojovka ani po pádu z nejvyšší soutěže patrně nepřijde. „Partneři, se kterými jsme si deklarovali dlouhodobou spolupráci, nás neopouštějí. Sestup není nic příjemného, ale jedeme dál,“ uvedl Bartoněk.

Brněnský klub naopak může partnery i získat, pokud představí reálnou vizi. „Sestup Zbrojovky je marketingový průšvih. Nicméně pokud v této chvíli ukáže důvěryhodnost před fanoušky i partnery a vyvodí nějaké konkrétní kroky, bude to velmi marketingově zajímavé, protože to bude levnější. Vzniknou tím nové příležitosti,“ poznamenal marketingový specialista Petr Lesenský.

Pro zvětšení klikněte.

Na druhou ligu se určitě změní i cena vstupného, před sedmi lety na ni brněnští fanoušci chodili za padesát korun. „Nám fanouškům nezbývá než doufat, že se podaří brzo postoupit zpátky. Ale pokud neudělají razantní změny v klubu, který dlouhodobě očividně nefunguje dobře, nemusíme ani postupovat. Zase bychom hráli jenom o udržení. Ovšem na Zbrojovku nezanevřu a na druhou ligu určitě chodit budu,“ řekl dlouholetý příznivec klubu Jaromír Navara.