Brno zápasem s Libercem potvrdilo specifické fanouškovské prostředí. Do Kajot Areny zklamané neúspěchem v základní části nepřišly méně než čtyři tisíce diváků. V prvních dvou duelech play out ale viděly podprůměrné představení. „Zklamaly mě výkony i nasazení. Myslela jsem, že klub bude chtít napravit, co pokazil. Šlo vidět, že má problémy," přiznala fanynka Komety Michaela Smutná.

Kometa. Infografika

Přesto dorazila na všechny tři domácí zápasy. Podobně uvažovaly další spousty lidí, většinou držitelé permanentek. „Někteří ji možná půjčili kamarádům. Na zápasy základní části se nedostali, tak se podívali aspoň na play out," uvedl šéf fanklubu Komety Pavel Jeřábek.

Hokejový hlad

Zápasy skupiny o umístění ukázaly, že v Brně stále vládne hokejový hlad. Ten podpořila hlavně loňská jízda do extraligového finále. Však také na letošní duely s Chomutovem, Karlovými Vary a Libercem přišlo skoro tolik lidí jako na šestici duelů předloňského play out. Změna herního systému tak prospěla i hledišti. „Klubu fandím, i když se mu nedaří. Jako věrná fanynka vím, že právě v tomto období potřebuje podporu nejvíc," doplnila Smutná.

Věrných fanoušků chodilo dost. Třeba víc, než přišlo do českobudějovické arény na rozhodující pátý duel předkola play off s Vítkovicemi.

Brněnský klub těží i z toho, že je v posledních letech fandění Kometě „in". Stačí se projít v den zápasu po Brně. „Dneska je to taková móda, možná povinnost. Chybí mi spontánnost," sdělil před časem Deníku Rovnost legendární brněnský brankář Vladimír Nadrchal.

Boom značky Kometa bude pokračovat i v následující sezoně. Přinejmenším díky tomu, že klub nezdraží vstupenky. „Velikost Komety je i zásluha lidí, kteří chodí na hokej pravidelně. Za to jim děkuju," pronesl majitel klubu Libor Zábranský

Rozhovor s šéfem fanklubu Petrem Jeřábkem čtěte v pátečním vydání deníků Rovnost