Celosezonní vstupenku si koupilo 5700 fanoušků. „To je asi o dvě stě permanentek víc než loni. A počty se stále mění, protože prodej pokračuje," sdělil majitel klubu Libor Zábranský.

Kometa zdražila pouze jednorázové lístky, v průměru o deset korun. Jejich cena se pohybuje od 150 do 260 korun. Za celosezonní vstupenky zaplatí brněnští příznivci stejně jako loni, od tří do šesti tisíc. „Především o místa na sezení jsme zaznamenali obrovský zájem. Převyšuje možnou nabídku téměř dvojnásobně. Bohužel nelze všem lidem vyhovět," doplnil šéf klubu.

Do Kajot Areny se vejde 7200 fanoušků, ve volném prodeji bude na jednotlivé zápasy zbývat přibližně čtrnáct stovek lístků na stání.

Příznivci dostali od nového ročníku možnost nákupu vstupenek také přes internetovou síť Ticketportal. „Navíc si mohou vstupenku doma vytisknout a nemusí pro ni nikam chodit," řekl už dříve jednatel společnosti Ticketportal Martin Lokaj.

Brňané zahájí ročník ve čtvrtek v Chomutově. Na první domácí zápas s Kladnem, který je na programu v neděli, byla včera na internetu k dispozici už jen stovka lístků.

Brněnské hokejisty znovu požene modrobílý dav.

Na premiéru proti Rytířům už se fandové pečlivě chystají. V hale znovu budou vlát vlajky a znít chorály. Fandové složili dokonce dva nové. Inspirovali se skotskými a polskými příznivci. „Hodně se díváme po internetu. Celtic Glasgow a britské ostrovy jsou svojí atmosférou velmi známé. V Polsku teď postavili nové stadiony pro Euro, takže tam fanouškovská základna taky roste," prohlásil Michal Jimramovský ze sdružení Ultra Patriots Brno, které se stará o atmosféru v kotli.

Na startu sezony čeká příznivce modrobílých dlouhý výjezd na led chomutovských Pirátů. Na sever Čech je doprovodí okolo 120 věrných fanoušků. „Vypravujeme dva autobusy, jeden pro fanklub, druhý pro skupinu Ultra Patriots Brno," sdělila Jarmila Horáková, která zařizuje výjezdy na venkovní zápasy.

Na utkání by zamířilo ještě víc fandů, ale odradilo je přeložení termínu z pátku na čtvrtek 14. září. „Dost lidí si bralo dovolenou, ale potom se museli odhlásit," uvedla Horáková.

Kometa startuje čtvrtou sezonu po návratu do nejvyšší soutěže a modrobílá hokejová horečka znovu ozvláštní extraligu. „Na hokej v Brně chodili lidi i v první lize a nevidím důvod, proč by měl zájem ustat zrovna teď," zdůraznil hokejový expert Martin Hosták.

Dresy z fanshopu? Nejvíc se prodávají Divíšek nebo Žižka

Brno – Slabší období pomalu končí, obchody se zase začínají roztáčet. Nejde o světovou ekonomiku, ale o trh s modrou a bílou. S blížícím se startem extraligy se zvětšuje zájem o oblečení v barvách brněnské Komety. A prodavači ve fanshopu se musejí otáčet. „Přes léto se víc nakupuje přes internet. Teď už lidi začínají zase chodit do obchodu. Když shánějí oblečení, tak výhradně z nové kolekce," upozorňuje prodavač Michal Krivda.

Kometa se po edici pro play off vytasila s další várkou i na sezonu 2012/2013. „Moc se mi líbí. V designu se zase udělal velký krok vpřed," libuje si Krivda.

Jak se budou obchody hýbat, nezáleží na schopnostech prodejců, ale na výkonech hráčů v extraligové sezoně. „Když se daří, všichni si najednou vzpomenou, že fandí Kometě, a jdou si koupit dres," tvrdí.

Nejsilnější období jsou tradičně vánoční svátky. Před nimi mají ve fanshopu největší shon. „Objednáváme spoustu dárků, většinou dresy. Co se týče jmenovek a čísel, v posledních měsících patřily k nejpopulárnějším Tomáš Divíšek, Tomáš Žižka a Jaroslav s Tomášem Svobodou," jmenuje Krivda nejvýznamnější obchodní artikly.

Do kasy Komety jde jen část tržeb. Obchod totiž patří soukromé firmě. „Ale třeba šéf brněnského klubu Libor Zábranský je u nás docela často," dodává.

Kam pro dresy

Fanshop Komety

Adresa: Střední 26, Brno

Otevírací doba: pondělí až pátek: 12–20, sobota: 10–18, neděle: 10–16

Internetové stránky: http://fanshop.hc-kometa.cz/