Brněnské Kometě budou v pondělí ve finále hokejové extraligy fandit lidé ze všech koutů jižní Moravy. Podporu mnozí čerpají také z projektu Království Komety. Díky němu si Jihomoravané třeba koupí šály a trička s logem klubu přímo na obecních nebo městských úřadech. Klub navíc členům projektu nabízí možnost zarezervovat si určitý počet lístků na domácí zápasy.
Jedním z partnerů projektu je i město Adamov na Blanensku. Tamním fanouškům Komety se členství v Království líbí. „Je skvělé, že můžeme přes městský úřad získat nějaké lístky. Do Brna na stadion jezdíme vlakem většinou alespoň v patnácti lidech. Po cestě se k nám připojí ještě několik dalších fandů z Babic a Bílovic nad Svitavou,“ řekl Petr Kos z Adamova, který už má koupené lístky na finálové zápasy v Pardubicích. Modrobílou šálu, kterou nosí na krku, koupil právě na městském úřadě v Adamově.
Fandí i starosta
Dobré pocity má z partnerství i starosta města Roman Pilát. „Lidé tu jezdí s vlajkami Komety na autech. Všechny restaurace mají velké obrazovky, na kterých fanoušci zápasy play off sledují. I já jsem velký fanda. Občas jezdím na zápasy přímo na stadion do Brna,“ svěřil se adamovský starosta.
Restaurace jsou díky hráčům v modrobílém plné i v Bošovicích na Vyškovsku. „Zápasy pouštíme v televizi. Můj malý podnik je kvůli tomu při každém utkání plný k prasknutí. Myslím, že jinak na tom nejsou ani další místní restaurace. Hokeji příliš nerozumím, ale to nadšení mi rozhodně nevadí. O Království Komety jsem doteď vůbec neslyšela. Ani nevím, že je naše obec členem. Určitě takovou informaci předám dál,“ slíbila třeba majitelka jedné z bošovických restaurací Lenka Ševčíková.
Do Bzence na Hodonínsku je to z Brna asi dvakrát dál než do Bošovic. Přesto se do projektu bez váhání zapojil. „Je tady hodně lidí, kteří Kometě fandí a mají k ní silný vztah. Proto jsme před třemi lety do Království vstoupili v podstatě bez rozhodování,“ vzpomíná starosta města Pavel Čejka.
Sám viděl všechny zápasy brněnských hokejistů, do Kajot Areny ale nejezdí. „Je to přes osmdesát kilometrů,“ připomíná.
Marketingový odborník Petr Lesenský z Brna považuje projekt za dobrý tah hokejového klubu. „Spolupráce je výhodná pro obě strany. Klub získává prostřednictvím partnerů zajímavé cesty k publiku a rozšiřuje svůj sportovní vliv v regionu,“ konstatoval Lesenský.
Pro obce a města je podle něj zase výhodné spojit své jméno s historicky dobře vnímaným a v současnosti viditelným partnerem, který funguje a vyvolává v regionu pocit hrdosti. „Spolupráci samozřejmě nahrává, že je aktuálně Kometa špička hokejové pyramidy v Jihomoravském kraji. Doufám, že brzy bude kralovat i celé republice, “ dodal Lesenský.
Projekt Království Komety vznikl v roce 2009. V současné době zahrnuje devětapadesát obcí a měst z jižní Moravy.
Majitel klubu Zábranský: Díky Kometě jsou obce vidět
Brno - Projekt Království Komety vymyslel majitel hokejového klubu Libor Zábranský. Možnosti členů jsou podle něj neomezené. „Zajistíme jim třeba besedu s brankářem Jiřím Trvajem pro školáky,“ tvrdí.
Proč jste se rozhodl Království Komety vytvořit?
Chtěl jsem, aby bylo jasné, že Kometa má podporu na celé jižní Moravě. Množství pozitivních reakcí mě samotného překvapilo.
Jak projekt vznikal?
Na začátku jsme obce oslovili s nabídkou partnerství. Reagovalo jich asi pětadvacet. Starostové potom podle mě o projektu řekli svým kolegům z okolí.
Jaké možnosti a výhody partnerské obce mají?
Kromě toho, že si objednávají lístky na domácí zápasy Komety, jde například o propagaci. Jsou vidět. Naše internetové stránky jsou nejsledovanější sportovní stránky v České republice. Přes naše partnery jim navíc můžeme zajistit například projekt Energeticky úsporná obec. Možnosti jsou prakticky neomezené. Vše záleží na komunikaci.
Co dalšího pro členy Království Komety připravujete?
Na konci této sezony dostanou všechny obce z Království speciální knížku s podpisy hráčů. Pokud bude mít někdo zájem, zajistíme například, že brankář Jiří Trvaj přijede na besedu za dětmi do školy. O dalších věcech momentálně jednáme.