Provozovat klasickou televizi se podle mediálního experta Rudolfa Burgra z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity nevyplatí. „Dovedu si ale představit, že by klub využil široké základny fanoušků, kteří se složí na televizní studio. Kometa by mohla studio postavit přímo v hale, kde by natáčela videa na internet,“ vysvětlil Burgr.

Kometa Brno totiž není jen hokej, ale pomocí mnoha projektů ovlivňuje dění na jižní Moravě i mimo kluziště. Desítky obcí začlenila do projektu Království Komety, kvůli kterému se obce lépe propojují s klubem. Pomocí speciální karty Cashback card získají fanoušci výhody při nákupech u devadesáti tisíc společností. Zástupci Komety zřídili také nadační fond, který pomáhá dětem s autismem.

Klub provozuje také vlastní školku Kometka. „Vzhledem k vysokému zájmu po vzdělávání a výchově nejmladších dětí ke sportu a zdravému životnímu stylu se za pět let Kometka rozrostla o anglickou třídu, dvě menší třídy pro děti od dvou let a jesličky od jednoho roku,“ vypočítala ředitelka mateřské školy Lenka Řeholová.

UDRŽITELNÁ STRATEGIE

Současně nastavený trend může Kometa podle hlavního ekonoma společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy udržet. „O Kometu je velký zájem a má hodně sponzorů. Její marketingová strategie je účelná a myslím, že i udržitelná. Díky růstu mezd v Brně a širokému pracovnímu trhu je situace do nejbližší ekonomické recese udržitelná. Ta, doufejme, nenastane v nejbližších dvou nebo třech letech,“ řekl.

Práce Komety mimo led se líbí i odborníkovi na sportovní marketing Zdeňku Klusákovi ze společnosti Pevnina. „Kometa propagaci řeší rozsáhle a dobře. Jediná cesta, jak se ještě posunout, je větší cílení na nějakou skupinu lidí. U Komety by to mohla být větší nabídka pro méně majetné rodiče,“ myslí si Klusák.

Na aktivitách Komety se každoročně podílí také členové fanklubu. „Vždy po sezoně společně plánujeme další kroky. Jsme s nimi spokojení. Pomáháme třeba i Nadačnímu fondu Komety. Jaké budou další novinky, zatím nevím. Momentálně žijeme finálem,“ uvedl mluvčí fanklubu František Smutný.

Myšlenka, že by pod značkou Kometa hráli i volejbalisté nebo basketbalisté, jak je zvykem v některých evropských městech, se mu nelíbí. „Kometa je v Brně dlouhodobě spojená s hokejem a tak by to mělo i zůstat,“ dodal.