Provozovat klasickou televizi se podle mediálního experta Rudolfa Burgra z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity nevyplatí. „Dovedu si ale představit, že by klub využil široké základny fanoušků, kteří se složí na televizní studio. Kometa by mohla studio postavit přímo v hale, kde by natáčela videa na internet,“ vysvětlil Burgr.

Kometa Brno totiž není jen hokej, ale pomocí mnoha projektů ovlivňuje dění na jižní Moravě i mimo kluziště. Desítky obcí začlenila do projektu Království Komety, kvůli kterému se obce lépe propojují s klubem. Pomocí speciální karty Cashback card získají fanoušci výhody při nákupech u devadesáti tisíc společností. Zástupci Komety zřídili také nadační fond, který pomáhá dětem s autismem.

Brněnská Kometa obhájila titul mistra, zvítězila nad Oceláři 4:1.
Mistři. Zase! Kometa přepsala historii. Do Brna veze historický třináctý titul

Klub provozuje také vlastní školku Kometka. „Vzhledem k vysokému zájmu po vzdělávání a výchově nejmladších dětí ke sportu a zdravému životnímu stylu se za pět let Kometka rozrostla o anglickou třídu, dvě menší třídy pro děti od dvou let a jesličky od jednoho roku,“ vypočítala ředitelka mateřské školy Lenka Řeholová.

UDRŽITELNÁ STRATEGIE

Současně nastavený trend může Kometa podle hlavního ekonoma společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy udržet. „O Kometu je velký zájem a má hodně sponzorů. Její marketingová strategie je účelná a myslím, že i udržitelná. Díky růstu mezd v Brně a širokému pracovnímu trhu je situace do nejbližší ekonomické recese udržitelná. Ta, doufejme, nenastane v nejbližších dvou nebo třech letech,“ řekl.

Práce Komety mimo led se líbí i odborníkovi na sportovní marketing Zdeňku Klusákovi ze společnosti Pevnina. „Kometa propagaci řeší rozsáhle a dobře. Jediná cesta, jak se ještě posunout, je větší cílení na nějakou skupinu lidí. U Komety by to mohla být větší nabídka pro méně majetné rodiče,“ myslí si Klusák.

Mistři, mistři! Ozývalo se z brněnského Zelného trhu. Fanoušci tam neúnavně fandili vítězné Kometě.
Titul je opět doma! Tisíce fanoušků slavily v centru Brna výhru Komety

Na aktivitách Komety se každoročně podílí také členové fanklubu. „Vždy po sezoně společně plánujeme další kroky. Jsme s nimi spokojení. Pomáháme třeba i Nadačnímu fondu Komety. Jaké budou další novinky, zatím nevím. Momentálně žijeme finálem,“ uvedl mluvčí fanklubu František Smutný.

Myšlenka, že by pod značkou Kometa hráli i volejbalisté nebo basketbalisté, jak je zvykem v některých evropských městech, se mu nelíbí. „Kometa je v Brně dlouhodobě spojená s hokejem a tak by to mělo i zůstat,“ dodal.

Na snímku Zábranský.
Další posun Komety? Potřebujeme nový stadion, říká Zábranský