Hokejisti jsou rázní chlapi. Nechají si od vás mluvit do stylu trénování?
Vím, co přesně který z nich potřebuje. Dbám na individuální přístup. Někdo potřebuje získat rychlost, někdo sílu. Zraněný hráč třeba strečink nebo relaxační cvičení. Vše konzultujeme s fyzioterapeutkou. Na základě těchto požadavků vytváříme individuální tréninkové plány. Co se týče respektu, při individuální komunikaci určitě funguje.

Zato při cvičení s mužstvem zazní určitě řada vtípků…
Společný trénink máme v sezoně jednou týdně, třeba ve středu. Většinou se snažím cviky ukazovat, ale stokilovou činku nezvednu. (úsměv)

Cvičení uzpůsobujete podle daného sportu?
Když ke mně přijde nějaký sportovec, musím si zjistit co nejvíc informací o jeho disciplíně. Musím znát specifika a na základě toho vytvořit tréninkový plán.

A co je potřeba u hokeje?
Hlavně síla, s níž se v současnosti prosazují Švédové a Finové. Soustředím se na silově rychlostní a silově dynamická cvičení. Důležitá je samozřejmě i koordinace.

V loňské sezoně měla Kometa techničtější mužstvo, letos vsadila na víc síly i kilogramů. Změní se pak i cvičení?
Samozřejmě se všechno vyvíjí. Musím přiznat, že teď využívám spoustu nových informací, které jsem získala za rok spolupráce se svazem na workshopech. Stále zařazujeme nové prvky.

Kolik času má hokejista strávit v posilovně v rozběhnuté sezoně?
Nedávno jsme se zúčastnili obrovského semináře, kde nás školili trenéři z New Jersey Devils a ze Švédska. Tvrdili, že tréninky v posilovně mají být na programu dennodenně, i v den zápasu. Před utkáním vypadá trénink samozřejmě jinak. Cvičení jsou hodně různorodá.

Samozřejmě nemůžete hokejisty zatavit…
Trénink bývá intenzivní, maximálně třicet minut. Třeba před vstupem na led zařazujeme dynamickou rozcvičku. Všechno je uzpůsobené podle zápasové zátěže.

Na balančních míčích bosu cvičíte jen před sezonou?
Snažím se tréninky dělat tak, abych využívala všechny pomůcky. V sezoně se spíš dělají specifická cvičení pro hokej, silově-rychlostní tréninky, nebo pouze rychlostní či pouze dynamický.

Letos jste začali pracovat se speciálními těžkými pružnými lany. V čem spočívá jejich výhoda?
Využíváme lana s áčkem i při tréninku s mládeží. Je skvělé, že můžeme využít různé stupně obtížnosti. Snažím se na nich upřednostňovat specifická cvičení pro hokej. Kluci využívají hokejku, pracují s pažemi a celou horní částí těla. Používáme lana skoro v každém tréninku.

Spolupracujete i s jinými sportovci?
Volali mi třeba teď ze Zbrojovky i z ostatních týmů. Ale jsem v hale od rána do večera, tak se to nedá skloubit. Jen občas pomáhám sportovcům vytvořit individuální plány.

A stíháte i práci na Fakultě sportovních studií?
Fakulta mě v tomto bohužel nepodržela. Otočili se ke mně zády. Jen kromě jedné kolegyně, která chtěla, abych tam pracovala jako odborník. Přednáším jen v jejích hodinách, zastala se mě. Má vlastní katedra se ke mně zachovala špatně.