Festival si kladl za cíl najít místo, které v Brně nemá využití. Bochnerův palác, který podle manažera Vlněny Jakuba Matouška zatím čeká na nájemníka přivítá až do neděle všechny návštěvníky festivalu. „Chceme, aby místa jako je tohle, nebyla mrtvá, ale aby to na nich žilo. Právě spolupráce s projekty jako Design Days Brno nám dává možnost to realizovat," přiblížil Matoušek.

Letošní čtvrtý ročník festivalu láká návštěvníky hlavně na možnost v rámci workshopů, které jsou přístupné i dětem, vytvořit například vlastní šperk nebo módní doplněk. Lidé se také v rámci tématu Retail therapy dovědí, jak může design pomoct místním podnikům a maloobchodníkům. „Letošní festival je o Retail therapy, snažíme se ním o spolupráci mezi sférou disignu a byznysu," sdělila organizátorka festivalu Alexandra Georgescu.

Jak se na podzim vybarví příroda mohou pozorovat návštěvníci výstavy Barvy podzimu v Botanické zahradě a arboretu Mendelovy univerzity v Brně
OBRAZEM: Všechny barvy podzimu nabídne botanická zahrada v Brně

Součástí projektu byla i soutěž o nejlepší designérský počin v projektu Výlohy jako Brno. Zapojilo se do ní osm designerů, kteří v průběhu léta proměnili osm výloh brněnských obchodů na kreativní scenérii. „Jednalo se zejména o maloobchody a začínající značky ale i o tradiční luxusní prodejny. Do projektu jsme nezařadili gastronomii, protože by se s výlohami těžko pracovalo, ale také mají mezi lidmi celkem velké povědomí a my jsme chtěli podpořit hlavně maloobchody," popsala výběr účastníků jedna z tvůrkyň projektu, grafická designérka Veronika Rút Nováková.

Lidé měli možnost procházet městem a hodnotit jednotlivé nápady designerů. Projekt si kladl za cíl ukázat, že obchody se nemusí snaži zaujmout jenom svými výrobky, ale mohou být  i kreativní. „Chtěli jsme podpořit kreativní zpracování výlohy a dokázat, že napřiklad zverimex může zaujat i bez fotek zvířat," vysvětlila Nováková.

Všichni designéři museli pracovat se stejným budgetem, který byl deset tisíc korun. Na výrobu výlohy dostali měsíc času. Podle Ruth Novákové měl projekt u věřejnosti velký úspěch, a proto by v něm rádi pokračovali i v budoucnu. „Příští rok plánujeme dělat akci i v jiném městě na jižní Moravě. Je tu možnost, že bude soutěž otevřená i pro designéry, které neznáme osobně, museli by ale uvést spolehlivé reference," připustila Nováková.

Barbora Nešporová